Gezondheid alle pijlers

pil vergeten

09-11-2014 00:39 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 dagen achter elkaar de pil vergeten en daarvoor ook al een aantal keer en ben nu weer verder gegaan met slikken. Wordt ik nu ongesteld? Dat hij niet meer veilig is nu snap ik wel. Moet ik deze strip nu gewoon afmaken? En kan ik hem eventueel nog een maand doorslikken?
In welke week zit je? Welke pillen ben je precies vergeten? Misschien moet je een ander soort anticonceptie kiezen als je je pil zo vaak vergeet.

Of je een bloeding gaat krijgen of niet, geen idee, want je hebt er een beetje een puinhoop van gemaakt zo. Veilig is ie in ieder geval niet, maar dat had je zelf ook al bedacht.

Ik zou de pil nu niet doorslikken maar een stopweek inlassen en condooms gebruiken.
Ik zou stoppen, wachten op je menstruatie en de eerste dag van je menstruatie weer beginnen met slikken. Dan is hij direct weer veilig!

Bedenk voor jezelf een goede plek om je strip neer te leggen, naast je tandenborstel bijvoorbeeld. Dan kan je hem iedere avond (of ochtend) gewoon innemen met het tandenpoetsen.
quote:Amaqanda schreef op 09 november 2014 @ 00:49:

Ik zou stoppen, wachten op je menstruatie en de eerste dag van je menstruatie weer beginnen met slikken. Dan is hij direct weer veilig!

In dit geval niet meteen veilig hoor! De twee vergeten dagen (en dan nog maar te zwijgen van de eerdere vergeten dagen) telden al als een (korte) stopweek. Je kunt dan niet een paar dagen later opnieuw een stopweek inlassen en veilig zijn.

Omdatikditwilzeggen: Je bent nu pas weer veilig als je 21 dagen onafgebroken de pil hebt geslikt. Ik zou je huidige strip dus zeker afmaken en direct daarna nog een hele strip doorgaan. Je hebt door de vergeten pillen alleen wat kans op een doorbraakbloeding ('spotting') maar dat is geen reden om het slikken te onderbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven