Gezondheid alle pijlers

Pilvraagje

11-09-2011 13:18 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forummers,

ik slik al geruime tijd de pil (microgynon 50) en heb hem nu 3 maanden achter elkaar doorgeslikt. Toch likt het alsof ik nu, dwars door de eerste pilweek heen, ongesteld word. Wat moet ik nu doen? Alsnog een stopweek inlassen of toch blijven doorslikken?

Graag jullie advies.
Doorslikken en na deze strip een stopweek inlassen. Je hebt een zogeheten doorbraakbloeding. Kan geen kwaad, maar je lichaam wil gewoon even wat van het opgebouwde babykamertje kwijt omdat je al even niet gevloeid hebt. De een heeft daar wel last van en de ander niet bij het doorslikken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt doorslikken, het zal wel een doorbraakbloeding zijn. Het is normaal dat dat optreed na een tijdje doorslikken. Maar als je het fijner vindt kan een stopweek inlassen ook.
Ik deed dat ook altijd, 3 maanden dooslikken. Als ik een bloeding kreeg begon ik direct met een stopweek.
Ik heb toevallig van de week de huisarts gesproken hierover. Als ik een doorbraakbloeding had stopte ik ook gelijk met de pil en had dan dus mijn stopweek. Hij zei echter dat je de strip af moet maken ondanks dat je 'ongesteld' bent geworden. Anders kan hij minder betrouwbaar zijn. Nadat je je strip hebt afgemaakt kun je je pil doorslikken of alsnog een stopweek inlassen.
Ik had dit ook altijd bij de derde strip achtereen. Maakte gewoon de strip af. Lijkt me sowieso het beste.
Zal wel een doorbraak bloeding zijn.

Ik had het bij de Microgynon nooit(als ik al eens doorslikte), maar bij de Diane kreeg ik standaard een doorbraak als ik drie strippen doorslikte. Halverwege eigenlijk. Ik lastte dan maar gelijk een stopweek in, anders dan bleef ik maar doordruppelen zonder dat er een echte 'menstruatie' kwam.

De pil zou er niet minder veilig op worden trouwens, je hebt ondertussen al een aardige hormoonspiegel opgebouwd. Wel op tijd weer beginnen met je nieuwe strip.
dat vraag ik me ook af, of je moet doorslikken of gelijk een stopweek in moet lassen. ik slik microgynon20 en tot nu toe slik ik 2 strippen achter elkaar, dan gaat alles goed. maar zodra ik probeer om 3 strippen achter elkaar te slikken dan krijg ik steevast last van spotting. ik wil nu weer beginnen met de pil langer door te slikken omdat ik in de krant en op tv heb gehoord/gelezen dat je de pil in principe oneindig door kan slikken zonder een stopweek in te lassen. ik was verbaasd, maar een aantal professoren zijn het over eens dat het niet schadelijk is voor het lichaam en omdat er geen eisprong plaatsvindt, hoeft er ook geen menstruatie plaats te vinden.ik ken zelf niemand die de pil langer dan 3 maanden achter elkaar slikt, dus ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die dat wel doen?
Je kunt een éénfasepil (zoals microgynon) eindeloos doorslikken tot je een bloeding krijgt. Dan las je gelijk een stopweek in. Maar dit hoeft geen 7 dagen te zijn. Het mag ook korter (bv 5 dagen), maar in ieder geval niet langer.

De huisarts die zegt dat het niet veilig is om de strip niet af te maken, weet er niet zo veel van. Dit geldt alleen voor de eerste strip na een stopperiode. (Ik weet er echt veel meer van dan de meeste huisartsen, want ik heb hierover les gegeven aan artsen...).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven