Plaatsen definitieve kroon
zaterdag 16 juli 2016 om 08:48
Afgelopen woensdag is er in mijn gebit een noodkroon + noodbrug geplaatst. Dat gebeurde uiteraard met verdoving, maar desondanks was de behandeling af en toe best gevoelig. Nu is het ergste volgens mij achter de rug, maar ik vraag me nu wel af of het plaatsen van de definitieve kroon nog pijn gaat doen? De tandarts zei dat het plaatsen ongeveer een half uurtje duurt. Waar bestaat die behandeling dan uit? En moet de boel dan opnieuw verdoofd worden of gebeurt dit zonder verdoving?
zaterdag 16 juli 2016 om 08:52
https://www.allesoverhetg ... heid/behandelingen/kroon/
Als de definitieve kroon wordt geplaatst, zal uw tandarts een paar kleine handelingen verrichten om er zeker van te zijn dat u goed kunt bijten. De kroon wordt eerst gepast en daarna vastgemaakt met een speciaal daarvoor bestemd cement.
Doet de behandeling pijn?
De tandarts zal u voor de behandeling verdoven. Hierdoor zult u tijdens de behandeling geen pijn voelen. Als de kroon echter wordt geplaatst op een kies zonder zenuw, is verdoving niet nodig.
Als de definitieve kroon wordt geplaatst, zal uw tandarts een paar kleine handelingen verrichten om er zeker van te zijn dat u goed kunt bijten. De kroon wordt eerst gepast en daarna vastgemaakt met een speciaal daarvoor bestemd cement.
Doet de behandeling pijn?
De tandarts zal u voor de behandeling verdoven. Hierdoor zult u tijdens de behandeling geen pijn voelen. Als de kroon echter wordt geplaatst op een kies zonder zenuw, is verdoving niet nodig.
zaterdag 16 juli 2016 om 08:52
zaterdag 16 juli 2016 om 08:54
Het definitief plaatsen van de kroon gaat erg gemakkelijk. Mijn tandarts verdoofd hier niet voor. De kroon is precies op maakt gemaakt en hoeft alleen maar vastgezet te worden. Met bruggen heb ik geen ervaring.
Het vervelendst aan de behandeling is het eruit halen van de noodkroon. Maar als het goed is zit die niet zo stevig vast, dus dat is zo gebeurd.
Het vervelendst aan de behandeling is het eruit halen van de noodkroon. Maar als het goed is zit die niet zo stevig vast, dus dat is zo gebeurd.
zaterdag 16 juli 2016 om 08:56
Ik heb een paar maanden geleden ook een kroon gekregen. Ik ben echt bang voor de tandarts (controle vind ik niet erg, maar zodra ik weet dat ze iets gaan doen dan heb ik slapeloze nachten). Voor m'n noodkroon kreeg ik dan ook een verdoving en vond de behandeling uiteindelijk wel meevallen. Al was het af en toe ook echt wel pijnlijk....Ik zag er erg tegen op toen ik mijn definitieve kroon kreeg, maar dit was helemaal niet pijnlijk. Ze hadden gezegd dat ze zouden gaan verdoven zodra ik aan zou geven dat het te pijnlijk werd, maar dat was dus helemaal niet nodig.
Ik moet nu nog 3 kronen en zie daar eigenlijk niet echt tegenop.....(ok...dan vergeet ik voor het gemak maar even dat ik eerst mijn verstandskiezen nog moet laten trekken.....)
Succes!
Ik moet nu nog 3 kronen en zie daar eigenlijk niet echt tegenop.....(ok...dan vergeet ik voor het gemak maar even dat ik eerst mijn verstandskiezen nog moet laten trekken.....)
Succes!
zaterdag 16 juli 2016 om 09:25
Ok, dus misschien toch weer een verdoving? Blegh, heb daar nu zo geen zin meer in. Maar het is voor een goed doel zal ik maar zeggen. 2 jaar rondgelopen met een gat in mijn mond en een kapotte kies, dus het is het allemaal waard
Is het eigenlijk normaal dat je dat boren en wroeten en slijpen met een verdoving toch voelt? De pijn was uit te houden, het was meer een vervelend gevoel, maar ik was hier wel verbaasd over.
Is het eigenlijk normaal dat je dat boren en wroeten en slijpen met een verdoving toch voelt? De pijn was uit te houden, het was meer een vervelend gevoel, maar ik was hier wel verbaasd over.
zaterdag 16 juli 2016 om 10:32
Hij haalt de noodkroon eraf, maakt de boel schoon. Dan kijkt hij of de definitieve kroon goed past door hem er op te plaatsen, zo niet dan gaat hij nog wat slijpen in je mond of aan de kroon zelf. Als dit allemaal oke is vult hij de kroon met een soort cementachtige substantie en plaats de kroon op zijn plek, hij zal de kroon een aantal minuten stevig aandrukken met een soort van ijzeren staafje, dit kan even vervelend zijn, er zit best wat kracht achter. Dan de restje cement verwijderen en even goed de kiezen op elkaar om te kijken of het goed aansluit en dan eventueel met zo'n plastic velletje (weet niet hoe het heet) nog even heen en weer schuiven. Klaar.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zaterdag 16 juli 2016 om 20:50
Reactie op verdoving is ook heel persoonlijk.
Ik werd ooit verdoofd bij mijn voortanden rond 11:00, maar het gevoel in het puntje van mijn neus begon om 16:00 pas terug te keren. Mijn bovenlip duurde nog langer.
Gelukkig was ik voorbereid en had ik sportdrank met rietjes bij me; eten ging echt niet
Bij het slijpen van de pijlers van mijn kronen werd er wel verdoofd, bij het plaatsen van de definitieve kronen niet.
Inmiddels ben ik zodanig over mijn tandartsangst heen dat ik zonder verdoving laat boren :o)
Ik werd ooit verdoofd bij mijn voortanden rond 11:00, maar het gevoel in het puntje van mijn neus begon om 16:00 pas terug te keren. Mijn bovenlip duurde nog langer.
Gelukkig was ik voorbereid en had ik sportdrank met rietjes bij me; eten ging echt niet
Bij het slijpen van de pijlers van mijn kronen werd er wel verdoofd, bij het plaatsen van de definitieve kronen niet.
Inmiddels ben ik zodanig over mijn tandartsangst heen dat ik zonder verdoving laat boren :o)
zondag 17 juli 2016 om 09:02
Bij mij duurde het plaatsen maar 5 minuten .nadat ik daarvoor 3 uur bij het tandtechnisch lab had gezeten.
Ik moest s morgens bij de tandarts komen.Wipte zo de noodkroon er uit.In het tandtechnisch lab werd de kroon afgebakken.
Toen terug naar de tandarts.Beetje staafje reinigen, kroon er op zetten, beetje duwen en zo stond ik weer buiten.
Ik moest s morgens bij de tandarts komen.Wipte zo de noodkroon er uit.In het tandtechnisch lab werd de kroon afgebakken.
Toen terug naar de tandarts.Beetje staafje reinigen, kroon er op zetten, beetje duwen en zo stond ik weer buiten.