PMS zoooooooo zat!
maandag 6 december 2010 om 11:38
na wederom dagen van agressie, depressie en afsnauwen vriend en boos op de hele wereld en mezelf zo lelijk vinden dat ik mezelf niets waard vind blijkt dat ik weer es ongesteld moest worden. Ik ben 42 en het lijkt met de maand erger te worden deze klachten. Zijn er tips of natuurlijke medicatie die dit verminderen. Heb een tijdje duphaston geslikt maar heb toch liever iets natuurlijks. Teunisbloemcapsules is me te soft helpt niet. Moet een paardenmiddel. Dokter adviseerd pil maar dat wil ik ook niet die hormonentroep in mijn lijf. Maar zo kan t echt niet langer.
maandag 6 december 2010 om 12:17
quote:summerbreeze21 schreef op 06 december 2010 @ 11:58:
Mirena? Elke dag een zelfde hoeveelheid hormonen. Ik voel me echt een ander mens wat betreft de moodswings.Yup, same here: geen moodswings meer, niet meer ongesteld... Zalig! Ik wil voorlopig niet anders meer... En de hormonen worden zeer plaatselijk afgegeven (namelijk alleen waar je ze nodig hebt), dus de hoeveelheid hormonen is marginaal te noemen...
Mirena? Elke dag een zelfde hoeveelheid hormonen. Ik voel me echt een ander mens wat betreft de moodswings.Yup, same here: geen moodswings meer, niet meer ongesteld... Zalig! Ik wil voorlopig niet anders meer... En de hormonen worden zeer plaatselijk afgegeven (namelijk alleen waar je ze nodig hebt), dus de hoeveelheid hormonen is marginaal te noemen...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 6 december 2010 om 12:20
quote:Hasse88 schreef op 06 december 2010 @ 12:17:
[...]
Yup, same here: geen moodswings meer, niet meer ongesteld... Zalig! Ik wil voorlopig niet anders meer... En de hormonen worden zeer plaatselijk afgegeven (namelijk alleen waar je ze nodig hebt), dus de hoeveelheid hormonen is marginaal te noemen...Hier ook geen moodswings/PMS/buikpijn/bloedingen meer met Mirena! Super
[...]
Yup, same here: geen moodswings meer, niet meer ongesteld... Zalig! Ik wil voorlopig niet anders meer... En de hormonen worden zeer plaatselijk afgegeven (namelijk alleen waar je ze nodig hebt), dus de hoeveelheid hormonen is marginaal te noemen...Hier ook geen moodswings/PMS/buikpijn/bloedingen meer met Mirena! Super
maandag 6 december 2010 om 12:34
quote:Bibbis schreef op 06 december 2010 @ 12:12:
Ik slik cerazette, dat werkt hetzelfde als mirena maar dan in pilvorm, deze pil slik je altijd en ik word nooit ongesteld en heb maar 1 keer per half jaar een beetje pms. In cerazette zit alleen progestageen en geen oestrogeen.Ook geslikt, en ik werd hiermee ook gewoon regelmatig ongesteld.
Ik slik cerazette, dat werkt hetzelfde als mirena maar dan in pilvorm, deze pil slik je altijd en ik word nooit ongesteld en heb maar 1 keer per half jaar een beetje pms. In cerazette zit alleen progestageen en geen oestrogeen.Ook geslikt, en ik werd hiermee ook gewoon regelmatig ongesteld.

maandag 6 december 2010 om 13:04
Mmmmm, PMS... Elke maand weer hetzelfde gezeik. Maar eigenlijk koester ik die 2 dagen ook weer.
Ik mag ongegeneerd vloeken en schelden. 110x Kut zeggen. Ongelimiteerd chips eten. En patat! Boos kijken. Gewoon lekker om 21.00 uur in bed gaan liggen, omdat ik 'zo zielig ben'.
En na 2 dagen voel ik me weer als herboren.
M.
Ik mag ongegeneerd vloeken en schelden. 110x Kut zeggen. Ongelimiteerd chips eten. En patat! Boos kijken. Gewoon lekker om 21.00 uur in bed gaan liggen, omdat ik 'zo zielig ben'.
En na 2 dagen voel ik me weer als herboren.
M.

maandag 6 december 2010 om 13:28
Hahaaa.. oooh wat zijn wij vrouwen toch aparte wezens. Ik heb er ook last van.. MAN oh man.. Als ik voor mijn ongesteldheid hang dan kan werkelijk NIETS goedgaan.. alles en iedereen die naar mijn idee een beetje een scheve schaats heeft gereden in de afgelopen periode, kan dan zomaar ineens een volle lading krijgen. Blerk.. ik haat mezelf dan zo daarna.. Niet normaal.
Vaak doet een potje janken wonderen!
ik kan melden dat ik er dan wel weer tegen kan.
Eenmaal ongesteld zit ik dan weer 12 tot 14 dagen met de duivel opgescheept. Ook heerlijk... Doodmoe zijn en jezelf overal heen sleuren..
Tja. T volgende leven toch maar als man komen
Vaak doet een potje janken wonderen!

Eenmaal ongesteld zit ik dan weer 12 tot 14 dagen met de duivel opgescheept. Ook heerlijk... Doodmoe zijn en jezelf overal heen sleuren..
Tja. T volgende leven toch maar als man komen
maandag 6 juni 2011 om 09:02
Met dat laatste ben ik het helemaal eens!
Even zeiken over dat stomme kutte irritante PMS, sinds die eisprong is begonnen vorige week vrijdag, heb ik me zo rot gevoeld, hele wereld is tegen me, trek me terug, word stiller, onwijs depri, dingen vergeten op het werk, heel gespannen.
Gisteravond allerlei beschuldigingen naar het hoofd van mijn lieve vriendje geslingerd, daardoor huilen, daarna voel ik me zo schuldig over m'n uitbarsting, dat de tranen ook weer komen. 's ochtends weer rot voelen of hij mij niet superstom vindt met al die PMS, hij zegt dat ie me nog steeds even super vindt en dat het gewoon die hormonen zijn. Heel fijn!
Met een duphaston kuur nu begonnen, sinds een paar dagen, dat moet ik nu 9 maanden lang twee weken lang (2e en 3de wk van pil) slikken, in combinatie met visolie.
Mijn zusje heeft superveel baat bij PMP. Die kan daardoor beter slapen, minder tot geen huilbuien, het leven is opeens tien keer leuker. Bij mij sloeg dat helaas niet aan.
Nog t/m komend weekend uitzitten (het is altijd 2 weken per maand) en dan voel ik me weer vol zelfvertrouwen, supervrolijk, kan alles aan, vol grapjes....
Goed plan om in het leven hierna terug te komen, en anders, als ik als vrouw terugkeer, in ieder geval onthouden als Duphaston werkt!
Zo, laat na deze korte nacht de dag maar weer beginnen...! Werkze allemaal.

Even zeiken over dat stomme kutte irritante PMS, sinds die eisprong is begonnen vorige week vrijdag, heb ik me zo rot gevoeld, hele wereld is tegen me, trek me terug, word stiller, onwijs depri, dingen vergeten op het werk, heel gespannen.
Gisteravond allerlei beschuldigingen naar het hoofd van mijn lieve vriendje geslingerd, daardoor huilen, daarna voel ik me zo schuldig over m'n uitbarsting, dat de tranen ook weer komen. 's ochtends weer rot voelen of hij mij niet superstom vindt met al die PMS, hij zegt dat ie me nog steeds even super vindt en dat het gewoon die hormonen zijn. Heel fijn!
Met een duphaston kuur nu begonnen, sinds een paar dagen, dat moet ik nu 9 maanden lang twee weken lang (2e en 3de wk van pil) slikken, in combinatie met visolie.
Mijn zusje heeft superveel baat bij PMP. Die kan daardoor beter slapen, minder tot geen huilbuien, het leven is opeens tien keer leuker. Bij mij sloeg dat helaas niet aan.
Nog t/m komend weekend uitzitten (het is altijd 2 weken per maand) en dan voel ik me weer vol zelfvertrouwen, supervrolijk, kan alles aan, vol grapjes....
Goed plan om in het leven hierna terug te komen, en anders, als ik als vrouw terugkeer, in ieder geval onthouden als Duphaston werkt!

Zo, laat na deze korte nacht de dag maar weer beginnen...! Werkze allemaal.
dinsdag 9 april 2013 om 11:54
Bij mij helpt axium multi vrouw altijd erg goed in combi met teunisbloemolie. Heb er altijd enorm last van vanaf 2 wk voor mn ongesteldheid maar als ik die Axium neem dan 'ineens' ben ik weer ongesteld. Een aanrader! Bevat ook agnus castus en teunisbloemolie, equisetum extract en cimicfuga racemosa om menstruatieongemakken en voor die tijd de verlichten. Is het enige dat echt helpt bij mij en geloof me, heb er anders echt flink last van!