Gezondheid alle pijlers

poeppraatje

08-12-2006 21:39 322 berichten
Alle reacties Link kopieren
ranzige titel hè!:?

Het is ook een ranzig verhaal maar zit er toch wel een beetje mee. Ik heb sinds een week (of iets meer) slijm (en soms een beetje bloed) bij de ontlasting en mijn ontlastingspatroon is veranderd (had voorheen wel moeite om te gaan, ga nu meerdere keren per dag). Buikpijn heb ik niet, al voelt het soms wat vreemd aan van binnen. Soms erge aandrang wat dan na een klein vlokkerig flatsje over is. Ook soms alleen wat slijmverlies op het toilet.Kortom, raar. Vandaag naar de huisarts geweest en er is een potje met poep naar het laboratorium. Als daar niets uitkomt zullen ze met een darmonderzoek de boel van binnen moeten gaan bekijken (ieks :o).

Ik merk dat het me nu toch meer dwars zit dan ik in eerste instantie dacht en wil graag weten of er mensen zijn die dit herkennen?

Ik probeer me geen zorgen te maken maar vind het moeilijk.
hoe gaat het nu lolotte??
Hoi Bentetje,

Ik heb nog steeds wat verhoging en er zitten drie plekken die zeurderig pijn doen. Zittend of liggend ben ik het beste af en dat doe ik dan maar zoveel mogelijk. Vooral de plek links boven is vervelend. Zolang het niet erger wordt hou ik het wel vol hoor. Anders neem ik wel even contact met het ziekenhuis op.

Nu gewoon lekker rustig aan.

Gelukkig heb ik al grote kinderen die best een handje kunnen toesteken.;)
nou dat scheelt een hoop inderdaad! Wat rot dat je het zo precies aanvoelt,. dat had ik niet..... Bloed het niet?
Ik heb geen bloedverlies, maar ook nog geen ontlasting gehad. Dat is, als je naar mijn oude patroon kijkt, niets bijzonders. Het voelt overigens niet zo dat er druk op staat doordat mijn darmen nu overvol zouden zijn.

Het doet een beetje denken aan de eerdere buikoperaties (2x sterelisatie, 1x refertilisatie en baarmoeder verwijderd) die ik gehad. Maar wel lichter dan de laatste twee. Dat waren echt grote opeaties.
joh, is dat wel normaal? Dat je zo`n last hebt alsof je een buikoperatie gehad hebt?? Hoe was het de laatste tijd dan met de ontlasting, had je al die nog diarree?

Als je twijfelt, bel dan gewoon, een interne of chirugische afdeling kan je vast wel meer vertellen over de nazorg en klachten omtrent een coloscopie.

Vandaag had ik veel last van mijn buik, vanmorgen flinke kramp en weinig eetlust, daarna tot zeker 19 uur vervelende buikpijn met uitstraling naar mijn rug.. Nu is het zo goed als verdwenen.
up
Break break

Ik kom even inbreken, ik had even meegelezen, en ben benieuwd hoe het met Lolotte is.

Geen bericht goed bericht, hoop ik dan maar..........

Maar idd vreemd dat je na het onderzoek zoveel last hebt,

Meestal heb ik na zulke onderzoeken erge diarree, doordat die kleanprep nog zit na te werken.

Maar geen ontlasting tot dagen na het onderzoek is vreemd, mijn inziens dan.

Heel veel sterkte en succes,
Hoi allemaal,

Nav het openen van een topic inz. darmeproblemen, werd ik gewezen op dit topic..heb het net allemaal doorgelezen en jullie moeten ook allemaal wat doorstaan zeg met die darmen!:R

Ik zet mijn verhaal hier maar neer, in de hoop op wat herkenning e.d , komt ie:

Beste allemaal,

2,5 jaar geleden is mijn galblaas verwijderd omdat ik galstenen had en de galblaas ontstoken was. Sindsdien zijn mijn darmproblemen begonnen: diarree.. Het was voornamelijk in de ochtend het ergst: continu naar het toilet moeten en de ontlasting is dan zo dun als plas.. als ik dan op het toilet zit en de ontlasting komt, dan krijg ik zelf een naar gevoel: pijn in buik, naar voelen, rillerig... Vaak is het dan zo, dat ik net het toilet af ben en dan alweer moet en dan moet ik ook echt snel zijn.

Op een ochtend kan dat zo 10 keer gebeuren... Op een gegeven moment was de ontlasting zwart water zeg maar en 's nachts werd ik incontinent: wakker worden en dan in bed gepoept hebben (vreselijk ben 28 jaar)

Uiteindelijk naar de huisarts en die vermoedde een damrzweer(?) kreeg medicijnen en die moest helpen, zo niet moest ik terugkomen voor darmonderzoek..

De medicijnen werkte in het begin redelijk maar dit was tijdelijk.

Inmiddels is het nog erger dan voorheen. Bij alles wat ik eet, komt het er met dezelfde gang weer uit. Ik zit gemiddeld genomen 30 keer per dag te poepen op het toilet. Ik poep regelmatig in bed 's nachts en heb ook al een paar keer in mijn broek gepoept. Het komt zo spontaan opzetten en dan is het eruit voordat ik weet. Zo langzamerhand begin ik dit het niet prettig meer te vinden.. Als ik vet, kruidig eet is het nog erger en daarom houdt ik altijd goed mijn voeding in de gaten; volkoren donkerbruin brood, voldoende vezels, water drinken, fruit etc etc.. Het erge is dat mijn maag steeds minder kan verdragen, een appel liga bijvoorbeeld leidt nu ook al tot meerdere malen diarree en pijn in buik..Avondeten is ook moeilijk, zoals aardappels..Vlees eet ik bijna niet meer, dit is gewoon te vet.

Soms zijn er dagen dat ik er iets minder last van heb, maar de meeste dagen is pet.Vaak als ik weer diarree heb gehad voel ik ook rottig; rot gevoel in mijn buik, koud, moe..

Wat moet ik hiermee en wat zou het kunnen zijn? Ik ben inmiddels naar de huisarts geweest en heb een verwijzing voor een maag darm en leverarts. Graag zou ik ervaringen horen van mensen, alvast bedankt.

S.
@saamie, ik herken je klachten (gelukkig) niet, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Dat is niet niks wat je allemaal moet doorstaan. Bij mij is in februari CU vast gesteld (de procitis versie) maar behalve een heleboel bloed had ik eigenlijk niet veel last.

Nogmaals heel veel sterkte!
quote:

@saamie, ik herken je klachten (gelukkig) niet, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Dat is niet niks wat je allemaal moet doorstaan. Bij mij is in februari CU vast gesteld (de procitis versie) maar behalve een heleboel bloed had ik eigenlijk niet veel last.

Nogmaals heel veel sterkte!

Allerbeste Liubi, hartelijk dank voor je lieve bericht!

Wat houdt dan precies in CU en welke klachten heb je met je ontlasting e.d.? Jij ook veel sterkte!

S
aha, je hebt de weg gevonden zie ik . Welkom.

Sjaantje, lief dat je naar lolotte informeert, weet ook niet waar ze is eigenlijk! Ik had ook dagen na de coloscopie geen ontlasting, 8 dagen maar liefst, dat was bij mij ook het begin van obstipatie. Tot op heden gebruik laxantia om de boel een beetje op gang te houden. Raar he!

Vandaag weer bij de bedrijfsarts, weinig nieuws natuurlijk. Volgende week second opinion, ben beniuwd! De laatste dagen veel buikpijn, naar.
lolotte hoe gaat het???
Sorry dat ik zolang niet gereageerd heb. Met mij gaat het redelijk goed. Uiteindelijk bleek dat er een bacterie huisgehouden had in mijn darmen, maar mijn lichaam was die al goed aan het bestrijden. Er was behoorlijk herstel te zien. Aangezien mijn nefroloog geen voorstander is van antibiotica vond zij het beter om mijn lichaam de strijd verder ook zelf te laten voeren. Wel moet ik extra vitaminen en mineralen slikken om de toch ontstane tekorten goed aan te vullen. Inmiddels heb ik veel minder last. Let wel op op voedingsmiddelen waar ik eerder last van heb.

En dus ben ik weer volop aan de slag. Heb binnen mijn (vrijwiligers)werk het ontzettend druk en kom zowat niet meer aan het forum toe.

Hoe gaat het nu met jou, Bentetje?

Ben je inmiddels wat meer klachtenvrij? Ik zie hier niet veel nieuws geschreven en ben wel benieuwd hoe jouw buik zich houdt.
goh meid, wat een opluchting, ik vreesde een beetje voor jouw buikie!

Hier gaat het redelijk. Buik lijkt voorzichtig heel langzaam aan iets beter te worden. Zal ook samenhangen met het feit dat ik meer afleiding heb (ben langzaam weer begonnen met werken), goede ontwikkeling dus. Soms zijn er dagen dan is het echt vervelend en naar, meestal zijn er dagen dan valt het erg mee. wel zijn de laxeermiddelen nog nodig en daar bouw ik dus ook maar even niet mee af. Moe ben ik wel nog steeds snel, balen hoe langf dat duurt! Dat is momenteel hetgene wat mij het meest belemmert eigenlijk.
Hallo meiden,

Ik heb niet jullie hele topic doorgelezen, maar wel enkele stukken...wat hebben jullie een narigheid meegemaakt zeg! Sterkte allemaal!

Graag wil ik jullie wat vragen...ik weet dat ik eigenlijk een afspraak moet maken bij de huisarts, maar het is inderdaad een beetj een genant onderwerp.

De laatste paar weken heb ik last van een onregelmatige stoelgang. De ene dag ga ik ik "gewoon" een keer per dag. De volgende dag ga ik gerust een paar keer, soms met wat lichte krampen. Maar als ik dan een kramp voel, dan moet ik eigenlijk ook wel gelijk naar het toilet. Ook ben ik er wel achter dat dit soms met mijn eetpatroon te maken heeft. Zo ben ik er dus achtergekomen dat mijn lijf niet blij wordt van olijfolie :$. Ook weet ik ondertussen dat ik er verstandiger aan doe om regelmatig te eten. Maar dat lijf reageert af en toe zo vreemd. Soms ben ik ook uit het niets aan de diarree en soms is het allemaal na een krampp weer over.

Vorige week dacht ik wat bloed te zien in mijn ontlasting, maar dat zie ik nu gelukkig niet meer...Wel zit er af en toe wat slijm bij.

Jeetje ik schaam me rot dat ik het zo allemaal beschrijf...

Ik weet ondertussen niet meer wat ik wel en niet moet eten en waarom reageert mijn lijf zo. Ik word er erg onzeker van, want als ik ergens naar toe ga, dan hoop ik steeds maar dat ik niet naar de wc hoef.

Ook ga ik over een aantal maanden trouwen en hoe belachelijk het ook klinkt, ik ben zo bang dat ik die dag aan de diarree ben of dat ik krampen krijg en dat ik veel naar het toilet moet. Ik maak mezelf helemaal gek.

Hebben jullie wat tips voor me? Bedankt!!!
hoi lalie. Ik weet dat het een genant onderwerp is hoor, en toch went het gek genoeg! Zeker met jouw angst omtrent je bruiloft in het verschiet zou ik toch even langs de huisarts gaan. Ik vind het klinken als een spastische darm, maar ik ben natuurlijk geen arts. Ga, vertel dat je het genant vindt, maar dat je toch even wat wil vragen en doe dat dan. Meid, je zal je vast beter voelen als je het gedeeld hebt!
Hoi,

Bedankt voor je reactie. Zelf heb ik ook het idee dat het een

spastische darm is. Zojuist gebakken aardappeltjes gegeten die een

beetje vettig waren, kwartier daarna kan ik naar het toilet...maar nu

is het dan ook wel gelijk over. Ik kan mijn probleempje dus absoluut

niet vergelijken met jullie, maar het is gewoon lastig. Voor wat

betreft mijn trouwen, van zenuwen moet ik altijd extra naar de wc en

ben dan ook erg snel aan de diarree...Nou dat is echt wel my worst

nightmare :?...Zit ik daar in mijn mooie jurk, nou of het dan gaat of niet, maar dan ga ik toch alleen naar het toilet :$
:D ik zie het al helemaal voor me!! Als je je mooie jurk maar schoon laat!

Meid, als je je zorgen maakt ga je gewoon naar de huisarts. Waarschijnlijk weet jij ook wel dat die arts wel meer hoort en ziet in zijn carriere als dokter, maar toch: die huisarts ziet en hoort echt wel meer in zijn werk hoor, vindt jou echt geen vies of raar mens.

Maar goed, ik ken het, ben nu toch echt wel een stukkie verder dan in mijn openingspost, maar vindt het nog bijzonder vervelend om tot in detail te moeten vertellen hoe mijn ontlasting eruit ziet. Laat staan toen ik nog in het ziekenhuis lag en ze mijn poep wilden zien....brrrrrr.
Hahaha, nou dat zou toch wat zijn zeg...nee hoor al moet ik die jurk tot aan mijn hoofd opheisen :P

Ik weet ook wel dat ik me niet hoef te schamen voor de dokter, het is

gewoon puur ongemak dit probleempje. Ik heb zojuist net gegoogled op

spastische darm, het was allemaal heel herkenbaar. Ik ga dus eerst een

proberen om mijn eetgedrag wat meer aan te passen, mocht het dan niet

beter gaan, dan ga ik naar de huisarts.  Kan ik gelijk om

antistress vragen voor onze trouwdag ;)...

En ik snap erg goed hoe je je toen gevoeld moet hebben in het

ziekenhuis. Ik heb ook wel eens eerder voor onderzoek in een potje

moeten poepen. Drie potjes vol nog wel...en dat moest ik toen in een

keurige plastic envelop versturen aan het lab...hoe frustrerend was dat

toen ik die envelop enigzins door het gleufje van de brievenbus moest

duwen, omdat ie anders bleef steken :$:P
hoe gaat het nu lalie?
up
Bentetje, dankjewel voor het uppen!

Ik heb nog niet alles gelezen, maar meid, wat heb jij een ellende meegemaakt...

Ik heb sinds een maandje last van wat bloed en slijm bij mijn ontlasting. Het is niet veel, maar het is er wel. Ik heb ook al tijden een gevoelige buik, het doet niet enorm veel pijn, maar voelt gewoon een beetje anders dan anders. Eigenlijk heb ik hier sinds de zwangerschap last van, inmiddels is mijn dochter alweer bijna 1 dus heb er bijna anderhalf jaar last van...

Ik heb al een aantal keer gelezen dat er een enorme voorbereiding aan het sigmoide-onderzoek vooraf ging. Bij mij valt het mee, ik krijg 2 laxeertabeltjes en een ander spulletje. Ik mag ook gewoon eten op de dag zelf, ik las bij een aantal van jullie dat ook dat niet mocht. Gek toch?

Aanstaande donderdag krijg ik het onderzoek, ik vind het niet echt leuk. ... Ik zie er eigenlijk gewoon heel erg tegenop en haal me de raarste dingen in het hoofd...

Ik had al eerder een topic geopend, maar Bentetje wees me op dit topic. Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer dames in hetzelfde schuitje zitten, wat jullie ervaringen zijn...

Dufty
@Dufty, welkom welkom. De Sigmoidoscopie gaat niet all the way tot waar dikke darm in dunne darm over gaat. Dus dan mag je inderdaad gewoon eten en hoef je niet te laxeren met Klean Prep.

Ik had een maand lang slijm en hevige bloedingen bij de ontlasting en toen is er een endoscopie gemaakt (dus een onderzoek van de hele dikke darm) en kwam er als uitslag dat ik CU proctitis heb (chronische ontsteking van de endeldarm). Ik zit nu nog steeds aan de zetpillen en ik moet 31 mei mijn 2e proctoscopie laten maken. Dus een onderzoekje van de endeldarm. Dat gaat helemaal zonder verdoving en zonder laxeermiddelen. Gewoon slang er in en hop.

Veel succes met de sigmoidescopie. Gaan ze bij jou van aambeien of poliepen uit? Dan krijg je geloof ik zo'n onderzoek.
@Liubi, ik weet eigenlijk niet waar ze vanuit gaan. Ik heb al zon gezellig anaal onderzoek gehad door de huisarts, volgens mij kan hij toch ook dan meteen aambeien uitsluiten? Dan valt dat al af, ik hoopte nl. dat het om aambeien zou gaan... En waarom ik een sigmoide-onderzoek krijg en niet zon uitgereide weet ik eigenlijk niet, want de zeurende pijn zit vaker hoog dan laag, maar volgens mij heeft het met de kleur van het bloed te maken en dat is helderrood.. Het is overigens maar weinig bloedverlies, soms nauwelijks te zien, tenzij ik er met mijn neus op zit. Ik vind ook dat er vrij snel is besloten voor een sigmoide-onderzoek te gaan, want verder is er geen ontlasting onderzocht, bloed geprikt of wat dan ook... Maar goed... CU is trouwens best heftig zeg, heb je er veel last van? En wat voor klachten had jij allemaal, buiten het bloedverlies?

Dufty
@Liubi, en dankjewel voor je welkom!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven