porfyrie test
woensdag 16 november 2016 om 13:56
Dan zullen ze wel nader onderzoek doen. Sommige dingen zijn lastig te bepalen of te specificeren. Maar alle laboratoria in Nederland werken volgens exact dezelfde standaarden, dus als jouw arts een onderzoek voorschrijft, maakt het niet uit of je die in oost-groningen, amsterdam of zeeuws-vlaanderen aanvraagt, daar komt exact hetzelfde uit. (Wel heb je in Amsterdam een redelijke kans dat het iets sneller gaat)
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
woensdag 16 november 2016 om 14:25
quote:jeann schreef op 16 november 2016 @ 14:15:
bedankt ik ga ff verder kijken in Amstedam
Nee, dat is dus precies NIET wat ik bedoelde.
Elke arts en elk ziekenhuis doet exact dezelfde testen (tenminste, als de arts ze aanvraagt). Het heeft geen enkel nut om op zoek te gaan naar een ander lab, die zijn niet beter. Hooguit iets dichterbij of iets groter. Dus als je ver van een academisch centrum afwoont, moet je misschien een dag of 2 langer wachten, terwijl als je veel laboratoria in de buurt hebt (zoals in Amsterdam) alles vaak iets sneller gaat. Maar als het echt haast heeft kan het altijd snel, en voor een dag of 2 wachten op een uitslag zou ik vooral niet een andere arts opzoeken, of je arts vragen om een ander lab te gebruiken, want beide zorgen vooral voor communicatieproblemen.
bedankt ik ga ff verder kijken in Amstedam
Nee, dat is dus precies NIET wat ik bedoelde.
Elke arts en elk ziekenhuis doet exact dezelfde testen (tenminste, als de arts ze aanvraagt). Het heeft geen enkel nut om op zoek te gaan naar een ander lab, die zijn niet beter. Hooguit iets dichterbij of iets groter. Dus als je ver van een academisch centrum afwoont, moet je misschien een dag of 2 langer wachten, terwijl als je veel laboratoria in de buurt hebt (zoals in Amsterdam) alles vaak iets sneller gaat. Maar als het echt haast heeft kan het altijd snel, en voor een dag of 2 wachten op een uitslag zou ik vooral niet een andere arts opzoeken, of je arts vragen om een ander lab te gebruiken, want beide zorgen vooral voor communicatieproblemen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
woensdag 16 november 2016 om 18:15
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je verhaal. Ik doe namelijk porfyrie onderzoek op een lab. En er zijn maar weinig laboratoria die dat doen. Ik doe ze dus ook voor een groot aantal ziekenhuizen in het land. En daarbij zijn er veel verschillende vormen van porfyrie, en ja, je kan het hebben en dat de tweede test negatief is. Dit betekent niet dat je het niet meer hebt, maar dat het nu te laag is om te meten. Wat wil je nog meer weten? Want er zijn maar weinig artsen met veel ervaring met porfyrie.