Gezondheid alle pijlers

Positieve ervaring Mirena spiraal

13-08-2013 14:50 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Even een positief verhaal na al mijn twijfels die ik had.

Een maand geleden naar de huisarts geweest voor het zetten van een spiraal. De huisarts ging hem zetten, ze had genoeg ervaring. Het probleem is bij mij dat ik maar 3 dagen ongesteld ben en niet altijd regelmatig enzovoort.. dus ik kom daar aan bij de HA en ik ben niet ongesteld. Ze durfde hem niet te zetten omdat ik niet zwanger ben geweest en niet ongesteld dus was ze bang dat het teveel pijn deed, als het al zou lukken.

Ik heb niet veel geld, ben een student dus ik was de kosten voor een consult al kwijt en de spiraal kosten. Toen hoorde ik een goede ervaring over het Mildred-Rutger huis. Dit zit in Arnhem en Eindhoven, zij zetten hem gratis. Ik heb daar een afspraak gemaakt, gister ochtend, weer niet ongesteld ( op de datum dat ik het weer wel moest worden), dus had sochtends al gebeld maar was geen probleem, ik mocht gewoon komen.

Ik daar naartoe, na alle verhalen op internet gelezen te hebben over het plaatsen.. was best nerveus. Maar echt zo positief over het Mildred-Rutger huis. Ze nam alle tijd, wilde mij goed inlichten over wat het was voor ze ging plaatsen. Vroeg of ik zeker wist dat ik geen SOA had, anders deed ze eerst die test.

Echt ik werd best ontspannen omdat ze zo de tijd nam. Toen ben ik gaan liggen en ik zag een prik liggen ( was doodsbang voor de prik) maar ik voelde niks. Mocht in de beugels met mijn benen en ja ik voelde even toen ze mijn vagina ging meten, een weeiig gevoel in mijn onderbuik, en met de spiraal hetzelfde meer het deed echt geen zeer. Gewoon een raar gevoel.

Toen kreeg ik een echo of hij goed zat, nieuwe afspraak gemaakt en ik stond weer op de stoep.

Daarna gaan winkelen, merkte dat de verdoving uitwerkte maar dat ging wel aardig met winkelen. Had wel de hele tijd het gevoel dat ik hem eruit wilde '' persen'' en dat vond ik een beetje eng, was bang dat het gebeurde maar savonds gewoon heerlijk geslapen. Geen bloedverlies gehad ( een klein beetje na het zetten, maar leek niet van ongesteldheid te komen).. Vandaag af en toe een licht vreemd gevoel in mijn maag, maar niks ergs.

Ik ben SUPER blij met de ervaring. Ben benieuwd hoe het verder verloopt. Het enige nadeel van het Mildred Rutger centrum is, dat je allemaal vrouwen ziet die abortus gaan plegen, dat vond ik een minder prettig gevoel. Maar echt, na verhalen van mensen '' niet bij de huisarts'' snap ik waarom. Ik wilde dat eerst wel omdat het goedkoper is dan bij het ziekenhuis ( 350 euro), maar toen ik het Mildred heb geprobeerd zou ik het iedereen aanraden.

Zo lang verhaal zie ik nu. Maar mensen laat je niet tegenhouden voor het plaatsen, dat valt echt heeeeel erg mee!
ow ik zit net te denken, is dit reclame? anders sorrie.. dan verwijder je het maar! Het is alleen een tip.
Ja, dat is het voordeel van een spiraal laten zetten bij een abortuskliniek, je krijgt gewoon een verdoving.

Mij vrouw heeft hem, toen we nog geen kinderen wilden, bij Casa in Rotterdam laten plaatsen.

Gewoon met verdoving.

Waarom zou iets pijn moeten doen als het niet nodig is?

En daarnaast, doen ze het vaker, dus de kans dat het goed gaat is groter dan bij de huisarts. De meeste huisartsen hebben geen echo staan.

Een vriendin van me bleek al 4 jaar niet beschermd te zijn door haar spiraal, doordat het ding niet goed zat.

Gelukkig had ze hoegenaamd geen seksleven.
Maar wat verdoven ze dan precies? Bij mij deed het het meeste pijn toen ze in de baarmoeder gingen, dus als dan alleen de baarmoedermond verdoofd wordt heb je er niet zoveel aan.

Ik zou trouwens niet naar een abortuskliniek willen.
Hier in het ziekenhuis laten doen, helaas zonder verdoving. Doe het ook liever niet bij de huisarts. Dat het niet zou kunnen/de huisarts 'm niet wil zetten als je niet ongesteld is wel echt je reinste onzin trouwens. Hoe moet dat dan bij vrouwen die de spiraal na 5 jaar willen laten verwisselen en door de spiraal niet meer ongesteld worden (zoals ik)? Deed bij mij de tweede keer echt niet meer pijn dan de eerste keer (toen ik wel ongesteld was).

Betjebig, de pijn die je voelt komt volgens mij nu juist wel van de baarmoedermond.
Verdoven ze je baarmoeder? Lijkt me ook een vreemd gevoel.. krijg er een beetje zo een tandarts idee van.

Fijn voor je dat het zetten geen pijn gedaan heeft. Het is namelijk écht geen pretje :s
quote:betjebig schreef op 13 augustus 2013 @ 15:15:

Ik zou trouwens niet naar een abortuskliniek willen.

Waarom niet?

Bang dat mensen je zien of zo?

Tegenwoordig bestaan Rutgerstichtingen niet meer, dus voor dat soort zaken moet je naar een zo'n centrum, waar dus ook abortussen worden gepleegd.
Ze meten de vagina niet maar de diepte van je baarmoeder. Maar dat ter zijde.

Baarmoeder wordt ook neit verdoofd maar de wanden van de vagina omdat daar wel veel zenuwen zitten. De baamoeder en baarmoedermond hebben veel minder zenuwen namelijk.

Ik heb de mijne tot 2x toe bij de HA laten zetten, eerste keer laatste dag menstruatie en 2de keer op de tweede dag. Aanprikken van de baarmoeder doet altijd pijn want dan krampt die helemaal samen maar voor de rest steken ze een eendebek erin wat ze ook doen bij een uitstrijkje of soa-testen.

Dus tja is de verdoving echt nodig?
Ik ben als de dood voor prikken, ben bang voor de tandarts en ontwijk vaccinaties het liefst.

betjebig :Dus toen ik die prik zag, schrok ik wel. Maar ze zette hem idd ergens bij mijn baarmoedermond, dat deed echt totaal geen pijn. Ik voelde dat ze iets aan het doen was, maar ze bleef tegen mij praten en vragen stellen dus ik vraag '' wat ben je aan het doen '' zegt ze de prik, maar ik voelde dat totaal niet. Dus ik was erg blij met de prik.

En Cayke, inderdaad sorrie ze meten de diepte van je baarmoeder

En de huisarts plaatst het wel bij vrouwen als ze spiraal willen vervangen. Ik denk dat mijn huisarts het niet bij mij durfde omdat ze gewoon weinig ervaring heeft.

En die echo vond ik zo grappig om dat te zien. Voelde bijna of ik een kindje in mijn buik had haha, wilde vragen of ze een foto kon maken van de echo. Ze wees echt aan waar die zat enzo!

Een verdoving is niet ECHT nodig, net als bij de tandarts een gaatje vullen, maar het is wel prettig. De verdoving was pijnloos dus ja.. liever wel dan.

Echt ben zo blij dat het geen pijn deed. Ben wel heel nieuwsgierig of ik ongesteld ga worden of niet!
Overigens heb ik de grootste last ervaren ná het zetten van het spiraal. Het zetten zelf duurt maar even, maar de dagen erna heb ik nog enorme krampen gehad. Zo erg soms dat lopen zelfs pijn deed.

Maar goed, dit is bij iedereen anders natuurlijk.
Of het zeer doet hangt erg af van of je al kinderen hebt gekregen. Ik voelde bij het plaatsen niets. Zou dan ook geen verdoving gehad willen hebben.

Het plaatsen bij begin menstruatie is met name om zeker te weten dat je niet zwanger bent, is wat mijn HA zei. Op mijn verzoek wilde ze hem echter best op een ander moment plaatsen
Weetje, het was een beetje vreemd om die meiden te zien die abortus gingen plegen, maar ze hebben echt wel goede apparatuur en nemen de tijd. Dus als ik nu nog een keer mocht kiezen zou ik weer naar die abortuscentrum gaan. Overigens kan je daar ook terecht voor seksuele voorlichting enzovoort.. het gaf een goed gevoel of je je nergens voor hoefde te schamen.

Ben erg preuts aangelegd, praat noooit over seks en schaam mij voor mijn lichaam, maar daar voelde het gewoon goed!
Poeszie: mijn huisarts deed het niet plaatsen omdat ze mij niet onnodig pijn wilde doen en ze niet wist of het dan ging lukken.. dus niet om de reden of ik wel of niet zwanger was. Ben blij dat ik er nu vanaf ben en dan maar niet ongesteld zijn ( weet echt zeker dat ik niet zwanger ben namelijk) want zat er nu al 1,5 maand tegen aan te hikken.. kan anders nooit een afspraak maken bij de dokter, omdat ik nooit zeker weet wanneer ik ongesteld word.
quote:noreservations schreef op 13 augustus 2013 @ 15:36:

[...]

Waarom niet?

Bang dat mensen je zien of zo?

Tegenwoordig bestaan Rutgerstichtingen niet meer, dus voor dat soort zaken moet je naar een zo'n centrum, waar dus ook abortussen worden gepleegd.Ik vind abortus vreselijk en vaak ook vreselijk onnodig. En daar gebeurt dat dus gewoon dag in dag uit.
quote:betjebig schreef op 13 augustus 2013 @ 16:13:

[...]

Ik vind abortus vreselijk en vaak ook vreselijk onnodig. En daar gebeurt dat dus gewoon dag in dag uit.

Ja maar het is ook een abortusklinkiek, geen groenteboer, wat moeten ze daar anders?

TO fijn dat je zo'n goeie ervaring hebt! Vroeger had je idd de Rutgerstichting voor tieners en jongeren.
of ik tegen of voor abortus ben, maakt mij niet uit. Ik vind dat ze veel verstand hebben daar, en apparatuur hebben zoals een echo kunnen maken, waardoor ik blij ben dat ik daar ben geweest ipv de huisarts.

Heb wel een vraag. Heb hem maandag laten plaatsen, en dinsdag gaan hardlopen. Kreeg last tijdens het hardlopen en vandaag lichte buikpijn opeens. Zou het slecht zijn om te gaan hardlopen de dag na het zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven