Gezondheid alle pijlers

Prikpil

26-11-2013 08:28 11 berichten
Weet iemand misschien hoelang de prikpil nog werkzaam is als je ermee stopt?

Haal eind december mijn laatste prikpil en deze is dan nog werkzaam tot eind maart. De prikpil werkte meteen en ben al 4 jaar niet meer ongesteld geweest.

Wie weet hoelang het gaat duren voordat ik mijn normale cyclus weer krijg?

Natuurlijk is elk lichaam anders maar een indicatie zou leuk zijn
Alle reacties Link kopieren
Uhhh eind maart?
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
De prikpil staat erom bekend dat dat heel erg lang kan duren. Een jaar is niet ongebruikelijk.

Maar je kunt er natuurlijk niets over zeggen tot je het geprobeerd hebt.
Kan rustig een jaar duren, maar je kan ook meteen weer vruchtbaar zijn. Niks over te zeggen. Zelf had ik in december de laatste en werd in september weer echt ongesteld.
Bij mij heeft het 10 maanden geduurd voordat ik voor het eerst weer ongesteld werd, daarna nog best lang onregelmatig
Bedankt voor de antwoorden.

Dat wordt dus vanaf eind maart afwachten wanneer mijn cyclus begint. ( kan mij niet vroeg genoeg zijn maar moet geduld hebben ;) )

Onze kinderwens is erg groot maar heb door medicatie onze wens uit moeten stellen
Kan je niet de laatste maanden overgaan op de gewone pil ipv Nog een prikpil te nemen?
Ik begrijp niet zo goed waarom je nog een keer een prikpil haalt als je nu al niet kan wachten tot je cyclus begint? Misschien een idee om tot je 1e menstruatie te overbruggen met condooms?
Het probleem is dat de pil niet veilig genoeg is voor mij (neem de pil niet genoeg op)

Het is ook te risicovol om die maanden condooms te gebruiken.

Stop eind december met bepaalde medicatie waarmee je absoluut niet zwanger mee mag worden. ( na 3 maanden mag het wel dus daarom ook de keuze voor de prikpil omdat deze 12 weken werkt)
Het kan meteen zijn, maar ook een hele tijd duren voordat je cyclus weer terugkomt. Hoe dat bij jou zit kan niemand jou vertellen. Daar kom je maar op een manier achter...

Tips zijn er verder niet.
Heb over een kleine week een pre-conceptie gesprek. Zit er toch aan te denken om de pil te nemen maar dat mogen ze zelf uitzoeken .

Aan de pripl heb ik iig geen behoefte mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven