Gezondheid alle pijlers

Primolut

06-07-2017 21:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb van mijn huisarts primolut gekregen om mijn menstruatie uit te stellen op vakantie.

Nu heb ik misschien een domme vraag maar er staat 3x per dag in nemen. Kan ik dit nu het beste om de 8 uur (dus om 8.00-16.00-00.00uur) of gewoon na mijn eten innemen? Maar dit zal erg wisselvallig zijn op vakantie. Hoe nauwkeurig moet dit. Ik zit er niet echt op te wachten om in de hitte ongesteld te zijn.

Alvast bedankt!!
Ik heb geen antwoord (bel de apotheker morgen anders even) maar ik zou een alarm op mijn telefoon instellen en die pil stipt op tijd innemen als ik jou was.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik werd gewoon depri van primolut, als je dat soort klachten krijgt dan weet je waar her van kan komen. Soort zware pms zeg maar......
summer is a state of mind
Ondanks promolut werd ik gewoon ongesteld ondanks het stipt innemen.
Ik heb gelukkig nooit last van bijwerkingen. Maar probeer het ook zo kort mogelijk te slikken. Als je pech hebt kan het heel vervelend zijn wat iemand hierboven al schreef.

Ik nam ze niet stipt om de 8 uur. Gewoon 1 in de ochtend, 1 avond en dan nog een halverwege. In mijn bijsluiter stond 2 tot 3 per dag, dus ik heb er ook wel eens maar 2 genomen.
Ik heb het even gehad en nam hem om de 8 uur in.
Maar zoals al gezegd is, bel de apotheek e en of de assistente van de huisarts, kun je evt andere vragen ook stellen. Op een forum krijg je toch wisselende antwoorden, niet iedereen heeft eenzelfde ervaring.

Fijne vakantie!
Gewoon 3x per dag, tijdstip maakt toch niet zo veel uit?
Hier ook een slechte ervaring. Zware pms klachten, depri en zeer pijnlijk borsten. Eens maar nooit weer. Dan ben ik liever ongesteld.
TO, wanneer ga je op vakantie? En kun je dan niet beter een alternatief overwegen? Starten met de pil, of eens kijken voor een menstruatiecup, eventueel gecombineerd met voltaren K (diclofenac). Het zijn vaak twee pittige dagen en voor de rest valt het meestal wel mee. Plan die twee dagen iets rustigs en als het ergste leed weer is geleden kun je prima van je vakantie genieten lijkt me.

Tenzij je zo´n pechvogel bent die maandelijks een week over de vloer kruipt, maar in dat geval gaat die primodinges je ook niet helpen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik deed gewoon na ontbijt, lunch en avondeten.
Elke acht uur.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja precies om de 8 uur! Anders krijg je erge klachten hoor.
Pluisi schreef:
06-07-2017 23:43
Ja precies om de 8 uur! Anders krijg je erge klachten hoor.
Dat is geen zekerheid, ik had nergens last van.
Soms nam ik er ook wel eens 2 op een dag, als ik er 1 vergeten was.
Gebeurde ook niets raars met me.
Zo vakantie voorbij en heb braaf elke 8 uur een pulletje gepakt. Geen last van bloedingen of zo. De bijwerkingen zijn er helaas wel. Dat ik een dag dikke voeten had geef ik de schuld aan het weer en reizen. Verder wat door de primolut komt en wat me opvalt is dat ik geïrriteerde schrale wangen had, en echt niet in mn das was. Niet chaggy maar niet vooruit te branden, meer van laat me maar ff, beetje depri zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven