Problemen met behandelaar!!
woensdag 18 januari 2012 om 12:12
Dames,
Heb echt advies nodig want weet niet goed wat ik kan doen.ben in behandeling geweest bij een therapeut vanwege een ongeval op het werk.dit was gedurende een jaar.nu kreeg deze therapeut in juli documenten van mijn verzekering om in te vullen.aangezien dit veel werk was wilde ze hier 5 u voor in rekening brengen.ik ging hiermee akkoord aangezien ik het geld terug zou vorderen via mijn verzekering.nu wacht ik al 5 maanden maar heb nog geen ngevulde documenten gezien en de verzekering kan haar ook niet bereiken.ik heb die 5 u werk betaald in november omdat ik toen een mail kreeg dat ze er mee bezig was.ja heel dom van me maar ik heb het betaald zonder nog maar een document te krijgen.
Deze documenten zijn echt belangerijk voor me omdat ik anders mijn schade niet krijg vergoed,dat weet ze ook.ik zit zo met de handen in het haar op dit moment.heb wel mailwisseling met haar dat ze ziek was f op vakantie..steedd weer een smoes waarom ze de papieren nog niet heeft ingevuld.partner is ook erg boos omdat ik haar al heb betaald...pffff weet echt niet wat doen nu.
Heb echt advies nodig want weet niet goed wat ik kan doen.ben in behandeling geweest bij een therapeut vanwege een ongeval op het werk.dit was gedurende een jaar.nu kreeg deze therapeut in juli documenten van mijn verzekering om in te vullen.aangezien dit veel werk was wilde ze hier 5 u voor in rekening brengen.ik ging hiermee akkoord aangezien ik het geld terug zou vorderen via mijn verzekering.nu wacht ik al 5 maanden maar heb nog geen ngevulde documenten gezien en de verzekering kan haar ook niet bereiken.ik heb die 5 u werk betaald in november omdat ik toen een mail kreeg dat ze er mee bezig was.ja heel dom van me maar ik heb het betaald zonder nog maar een document te krijgen.
Deze documenten zijn echt belangerijk voor me omdat ik anders mijn schade niet krijg vergoed,dat weet ze ook.ik zit zo met de handen in het haar op dit moment.heb wel mailwisseling met haar dat ze ziek was f op vakantie..steedd weer een smoes waarom ze de papieren nog niet heeft ingevuld.partner is ook erg boos omdat ik haar al heb betaald...pffff weet echt niet wat doen nu.
woensdag 18 januari 2012 om 12:17
Stuur normaals een mail waarin je veroekt om de documenten, zet hier in dat je voor (zeg een week later) de documenten wil ontvangen. Geef aan dat je als je ze niet ontvangt een klacht in gaat dienen.
bel naar de instantie waar voor ze werkt of kijk opde website om te vragen wat hun klachtenprocedure is.
geen documenten binnen de gestelde termijn - > klacht indienen
bel naar de instantie waar voor ze werkt of kijk opde website om te vragen wat hun klachtenprocedure is.
geen documenten binnen de gestelde termijn - > klacht indienen
woensdag 18 januari 2012 om 12:24
Kijk eens op www.Zorgbelang-nederland.nl Zij hebben een klachten en adviesafdeling en kunnen je wellicht helpen. Succes!
woensdag 18 januari 2012 om 12:26
Het gaat om een psychologe. ben zo ontzette d teleurgesteld omdat ik haar veel geld heb betaald.ik wilde gewoon snel mijn medisch dossier in orde hebben om van het gedoe af te zijn dus ik dacht als ik dat geld voorschiet vult ze netjes mijn dossier in en krijg ik mijn geleden schade terug.ik ben gewoon zo dom geweest dat ik haar eerder heb betaald.ze neemt de telefoon niet op,beantwoord geen sms of mail.ze weet hoe belangerijk dit is voor me aangezien ik alle kosten zelf heb gedekt tot nu toe.eerst snapte ik het nog,ze had zelf problemen en daarna was ze ziek,daarna op vakantie en zo stuurt ze me steeds van het kastje naar de muur.
Niet citeren aub.wil dit later weghalen.
Ik ben er letterlijk ziek van geworden.
Niet citeren aub.wil dit later weghalen.
Ik ben er letterlijk ziek van geworden.
woensdag 18 januari 2012 om 12:27
woensdag 18 januari 2012 om 12:38
En een brief aangetekend laten versturen? Waarin je eventueel dreigt met je rechtsbijstandsverzekering (ookal heb je die misschien niet eens).
En kun je niet langsgaan? Werkt ze voor een organisatie of runt ze haar eigen praktijk?
In het eerste geval zou ik contact opnemen met die organisatie.
Kan je verzekeraar misschien iets voor je betekenen?
En kun je niet langsgaan? Werkt ze voor een organisatie of runt ze haar eigen praktijk?
In het eerste geval zou ik contact opnemen met die organisatie.
Kan je verzekeraar misschien iets voor je betekenen?
woensdag 18 januari 2012 om 12:43
@gemini...ik heb redelijk wat gezondeidsproblemen helaas en mijn hoofd staat er niet naar om langs te gaan omdat ik bang ben dat ik in huilen ga uitbarsten van onmacht.ze houdt me al maanden aan het lijntje...heeft een smak geld ontvangen voor alle behandelde uren + administratie etc...maar helaas....
woensdag 18 januari 2012 om 12:43
Het is hier al eerder gevraagd, maar zit zij aangesloten bij een beroepsvereniging? Neem daar dan zsm contact mee op.
En inderdaad, zoals phoolan schrijft: zorgbelang kan je ook verder adviseren.
Eerlijk gezegd vind ik het sowieso een vreemd verhaal. Hoezo rekent zij tijd voor het invullen van papieren voor de verzekering? (5 uur??)
En inderdaad, zoals phoolan schrijft: zorgbelang kan je ook verder adviseren.
Eerlijk gezegd vind ik het sowieso een vreemd verhaal. Hoezo rekent zij tijd voor het invullen van papieren voor de verzekering? (5 uur??)
woensdag 18 januari 2012 om 12:46
Gelijk naar je verzekering die de 5 uur heeft betaald voor jou.
Nu is het fraude, er is geld uitgekeerd, maar geen diensten verleend.
De dame in kwestie er op wijze dat je er melding van hebt gedaan bij de verzekering en dat zij een onderzoek gaan verrichten naar fraude.
(Er is geld uitkeerd maar geen diensten verleend)
Het uberhaupt idioot dat zij voor 5 uur betaald krijgt om papieren in te vullen, hoe zo is de zorg zo duur ?
Vind het van jou kant naief, geen mens doet er 5 uur over om een dossier bij te werken en de papieren in te vullen.
Nu is het fraude, er is geld uitgekeerd, maar geen diensten verleend.
De dame in kwestie er op wijze dat je er melding van hebt gedaan bij de verzekering en dat zij een onderzoek gaan verrichten naar fraude.
(Er is geld uitkeerd maar geen diensten verleend)
Het uberhaupt idioot dat zij voor 5 uur betaald krijgt om papieren in te vullen, hoe zo is de zorg zo duur ?
Vind het van jou kant naief, geen mens doet er 5 uur over om een dossier bij te werken en de papieren in te vullen.
woensdag 18 januari 2012 om 12:49
Echt appelsientje, je maakt het jezelf moeilijker dan nodig is. Waarom grijpt het je zo aan? Probeer het wat zakelijker te zien en benader het ook zo. Dus.... laat de beroepsvereniging zich hier maar eens mee bemoeien en bel in elk geval met Zorgbelang. Dat scheelt al een hoop. En zorg dat je dingen zwart-op-wit hebt. Mailverkeer goed bewaren, voor als je een officiele klacht wilt indienen in de toekomst.
woensdag 18 januari 2012 om 12:49
@ lila..nou ze zei dat ze dus 5 u de tijd nodig had om mijn jaardossier door te nemen,samen te vatten.conclusie te schrijve ...advies blabla dus ze wilde dat in rekening brengen omdat het buiten de consultatie om gedaan moest worden.ik geloofde haar ook heel erg omdat zij mij ook erg heeft geholpen tijdens de behandelingen.
Zij werd niet vergoed omdat zij geen contract had met mijn zorgverzekering vandaar dat ik alle behandelingen zelf heb betaald.die krijg ik gewoon terug van mijn verzekering( ongevallenverzekering) maar zij willen natuurlijk eerst mijn medisch dossier compleet hebben.chaos in mijn hoofd...snap niet hoe ik zo dom ben geweest om haar voor te schieten.
Zij werd niet vergoed omdat zij geen contract had met mijn zorgverzekering vandaar dat ik alle behandelingen zelf heb betaald.die krijg ik gewoon terug van mijn verzekering( ongevallenverzekering) maar zij willen natuurlijk eerst mijn medisch dossier compleet hebben.chaos in mijn hoofd...snap niet hoe ik zo dom ben geweest om haar voor te schieten.
woensdag 18 januari 2012 om 12:52
woensdag 18 januari 2012 om 12:53
Je kan hier een klacht indienen
http://www.psynip.nl/cms/showpage.aspx
Als ze tenminste is aangesloten.
Ellendig zeg. Anders eens op haar website kijken. Vaak staat daar wel waar ze wel is aangesloten en daar hebben ze ook een klachten procedure
http://www.psynip.nl/cms/showpage.aspx
Als ze tenminste is aangesloten.
Ellendig zeg. Anders eens op haar website kijken. Vaak staat daar wel waar ze wel is aangesloten en daar hebben ze ook een klachten procedure
woensdag 18 januari 2012 om 12:54
quote:appelsien27 schreef op 18 januari 2012 @ 12:49:
chaos in mijn hoofd...snap niet hoe ik zo dom ben geweest om haar voor te schieten.Laat dat nou even los. Dat is gebeurd, niets meer aan te doen, een wijze les. Maar probeer eens een beetje afstand te nemen en rustig te worden. Dan ben je veel beter in staat om de juiste dingen te doen.
chaos in mijn hoofd...snap niet hoe ik zo dom ben geweest om haar voor te schieten.Laat dat nou even los. Dat is gebeurd, niets meer aan te doen, een wijze les. Maar probeer eens een beetje afstand te nemen en rustig te worden. Dan ben je veel beter in staat om de juiste dingen te doen.
woensdag 18 januari 2012 om 12:55
Het NIP is er namelijk juist voor dit soort dingen. Psychologen die onethisch handelen ed.
Maar begin me nu af te vragen of zij is aangesloten, aangezien ze ook niet wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Aangesloten zijn bij het NIP is nl een van de belangrijkste voorwaarden voor vergoeding...
Edit: crosspost.
Laat het even bekoelen en neem dan vanmiddag contact op. Het NIP kan in deze echt wel iets betekenen denk ik.
Maar begin me nu af te vragen of zij is aangesloten, aangezien ze ook niet wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Aangesloten zijn bij het NIP is nl een van de belangrijkste voorwaarden voor vergoeding...
Edit: crosspost.
Laat het even bekoelen en neem dan vanmiddag contact op. Het NIP kan in deze echt wel iets betekenen denk ik.
woensdag 18 januari 2012 om 12:56
quote:appelsien27 schreef op 18 januari 2012 @ 12:54:
En als extraatje...mijn man is erg boos dat ik zo dom ben geweest on haar 570 euro te betalen voor een vermist dossier.ik weet het..ben erg dom geweest en goedgelovig.ik wilde gewoon snel alles compleet hebben.
Laat je man zijn frustratie nu maar even stoppen dan en jou helpen om de zaken voor elkaar te krijgen. Hier heeft niemand iets aan.
Nogmaals de vraag: zit zij aangesloten bij een beroepsvereniging?
Mosterd dus.
En als extraatje...mijn man is erg boos dat ik zo dom ben geweest on haar 570 euro te betalen voor een vermist dossier.ik weet het..ben erg dom geweest en goedgelovig.ik wilde gewoon snel alles compleet hebben.
Laat je man zijn frustratie nu maar even stoppen dan en jou helpen om de zaken voor elkaar te krijgen. Hier heeft niemand iets aan.
Nogmaals de vraag: zit zij aangesloten bij een beroepsvereniging?
Mosterd dus.
woensdag 18 januari 2012 om 12:57
quote:appelsien27 schreef op 18 januari 2012 @ 12:49:
Zij werd niet vergoed omdat zij geen contract had met mijn zorgverzekering En dan nóg kan ze aangesloten zijn bij een beroepsgroep. Zal dat volgens mij ook moéten zijn. Volgens mij bestaat er zoiets als de beroepsgroep van vrijgevestigde therapeuten ofzo.
Heeft ze een website? Daar staat vaak op waar ze bij is aangesloten.
Mosterd.
Zij werd niet vergoed omdat zij geen contract had met mijn zorgverzekering En dan nóg kan ze aangesloten zijn bij een beroepsgroep. Zal dat volgens mij ook moéten zijn. Volgens mij bestaat er zoiets als de beroepsgroep van vrijgevestigde therapeuten ofzo.
Heeft ze een website? Daar staat vaak op waar ze bij is aangesloten.
Mosterd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje