Gezondheid alle pijlers

Problemen met eierstokken?

20-12-2018 13:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik stel normaal nooit mijn medische vragen op forums, maar ik weet nu even niet meer wat ik moet doen. Ik heb al vanaf de zomer pijn aan één kant van mijn buik, rechts onderin. Deze pijn straalt af en toe ook uit naar mijn rug en bovenbeen aan de rechterkant. Ik ben toendertijd twee keer naar de dokter geweest (de eerste keer had ik hem geformuleerd als 'pijn in mijn lies', toen kreeg ik het advies fysio. De tweede keer ben ik teruggegaan omdat het toch echt in mijn buik zat, er is toen verder niks onderzocht, maar het advies bleef fysio).

De klachten hebben al die tijd eigenlijk aangehouden en ik heb het een beetje geprobeerd te negeren, maar de afgelopen paar weken is de pijn toegenomen (niet in zulke mate dat het mijn dagelijks leven ernstig belemmert, maar vervelend is het wel, vooral om niet te weten wat het nou is). Na wat googelen kwam ik erachter dat de symptomen allemaal overeen komen met een probleem met de eierstokken (cyste/ontsteking etc.). Dit lijkt me een meer logische verklaring dan dat het iets met mijn spieren is, want zo voelt het ook helemaal niet.

Ik ben vanochtend weer terug gegaan naar de huisarts. Zij heeft even kort gevoeld en deed wat testjes (elleboog naar knie brengen vanuit liggende houding aan beide kanten). Toen ze vroeg of dat pijn deed zei ik 'ik voel het wel aan die kant', waarmee ik doelde op dat ik aan die kant de pijn voelde die er al zat (in tegenstelling tot dat ik aan de andere kant niks voelde). Daaruit heeft ze meteen geconcludeerd dat het toch iets met de spieren/pezen van mijn buikwand zal zijn en dat ik maar naar de fysio/sportschool moet gaan. (stom dat ik op dat moment even niet duidelijk kon maken wat ik bedoelde..)

Ondertussen heb ik toch maar een afspraak met de fysio gemaakt. Het voelt toch stom om wéér terug te gaan naar de huisarts (en het is daar ook heel druk voor kerst, dus ik zal wel niet terecht kunnen). Ik las op een fysiotherapie website dat deze klachten inderdaad bij buikspierproblemen op kunnen treden, maar ik vind het wel vreemd dat de huisarts niet eerst heeft uitgesloten dat er geen oorzaak is die met de ingewanden (eierstokken, darmen etc) te maken heeft.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, ervaring hebben met eierstokproblemen of ervaring hebben met deze klachten/diagnose?
Maak dan een afspraak met een gynaecoloog, deze komt er direct achter als het door je eierstokken komt. Een cyste in je eierstok kan verdomd zeer doen
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Waarom ga jij niet het gesprek in met; ik heb op internet rond gekeken en mijn klachten lijken op dit en dat te duiden. Zou dit het kunnen zijn dokter?

Dan ga je samen kijken en be-amen of uitsluiten. Nu heb je niet het antwoord gehoord wat je wilde, maar alleen omdat je het niet hebt gemeld.
misschien moet je ook gewoon niet googlen maar het advies van je arts opvolgen, je bent drie keer naar de huisarts gegaan, drie keer heb je advies fysio gekregen. En nog steeds ben je nog niet naar die fysio geweest.
@Doreia, dat dacht ik inderdaad achteraf ook.. Ik vind het altijd lastig om mezelf duidelijk te maken als ik daar dan zo zit. Ik ben ook altijd bang dat ze vinden dat ik veel te veel op google heb gekeken of denken dat ik hypochonder ben (slaat nergens op, I know).
@florence13 ik heb inderdaad vandaag de fysio maar gebeld en word vandaag teruggebeld om een afspraak te maken. Hopelijk kan dat op korte termijn en kunnen zij er iets zinnigs over zeggen!
Mijn huisarts vraagt mij zelf wat ik denk. Levert fijne en constructieve gesprekken op. Ik meld de klachten en zeg wat ik denk vanuit Google en meld ook de website waarvan ik dat heb.
@Doreia ik had inderdaad eerst ook zo'n huisarts, dat was veel fijner. Ik ben net verhuisd dus ga zeer binnenkort toch van huisarts wisselen, dus hoop dat ik dan weer iemand krijg waarmee de gesprekken beter verlopen!
Ik wil je niet bang maken maar zeg gewoon heel duidelijk dat je een doorverwijzing naar de gyn wilt, ook al vindt je huisarts dit niet nodig. Hebben je klachten enige samenhang met je cyclus?

Ik bleek dus idd een enorme cyste op mijn eierstok te hebben (>10cm), en dat uitte zich in pijn in de heup/bil, buik en onderrug. Doorverwezen naar fysio, osteopaat, orthopeed en weer fysio. Toen gevraagd of ik naar een gyn mocht, omdat ik al jaren met klachten liep die op google als eerste hit endometriose gaven, maar huisartsen maakten er altijd iets anders van.
Wat zou ik nu willen dat ik eerder op mijn strepen was gaan staan zeg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven