Gezondheid alle pijlers

Qlaira anticonceptiepil.

04-04-2013 20:41 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve leden,

Ik heb van de gynaecologe de Qlaira anticonceptiepil gekregen voor drie maanden omdat ik veel last heb van witte vloed en omdat ik vaak 8/9 dagen ongesteld ben.

Nu vraag ik mij af wat jullie ervaringen zijn met deze anticonceptiepil?

Alvast bedankt

Liefs.
Na een bezoek aan mijn huisarts kreeg ik deze pil voorgeschrevne in plaats van Yasmin.

Tot nu toe bevalt de pil goed. De bijwerkingen lijken minimaal (had ik met sommige andere pillen wel). Ook is mijn menstruatie minimaal, wat ik zelf wel prettig vind.

Liefs terug
Ik gebruik deze pil wegens veel vloeien door myomen. Wat een uitkomst! Overigens duurde het wel zes maanden voordat hij optimaal werkte.
Etudes23, mag ik vragen wat de reden is van het gebruik van juist deze pil?

Fijn dat je menstruatie minimaal is

Esmoreit, vloeien als in bloedverlies of slijmverlies (als je dit kwijt wil uiteraard). 6 maanden is best een lange tijd.

Ik heb de bijwerkingen gelezen, vind het wel heel eng hoor. Ik twijfel of ik wel aan deze pil moet gaan beginnen. Overigens vind ik het gebruik ook een beetje vreemd.
Ha gelukkighartje, bij mij was het bloedverlies, in die mate dat ik een flinke bloedrmoede had. Iedere maand werd het wat minder, tot na een maand of zes het minimaal was. Bijwerkingen had ik met een andere pil veeeeeeel meer, dus dat vind ik een groot voordeel. Maar bij jou kan het heel anders zijn, iedere vrouw reageert weer anders.
Ja, deze pil staat er juist om bekend dat ie voor veel minder bijwerkingen zorgt dan andere AC-pillen!

Dus gewoon beginnen en zien of je hem prettig vindt.
quote:gelukkighartje schreef op 04 april 2013 @ 21:40:

Etudes23, mag ik vragen wat de reden is van het gebruik van juist deze pil?

Ik had overmatig bloedverlies tijdens het menstrueren.

quote:gelukkighartje schreef op 04 april 2013 @ 21:40:

Ik heb de bijwerkingen gelezen, vind het wel heel eng hoor. Ik twijfel of ik wel aan deze pil moet gaan beginnen. Overigens vind ik het gebruik ook een beetje vreemd.Wat vind je gek aan het gebruik? Ik vind persoonlijk dat bijna alle medicijnen bijwerkingen of risico's hebben. Mocht je bijwerkingen krijgen kun je altijd terug naar je huisarts en stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven