Rare wiebelbult onder borst
donderdag 19 november 2009 om 14:34
Ik ontdekte gister een bult onder mijn linkerborst. Hij is 3cm lang en 2 cm breed en de dikte kan ik niet voelen. Ik kan hem wiebelen door hem tegen mijn ribben aan te duwen. Doordat ik er steeds aanzit (zit met de mexicaanse griep thuis) is ie gevoelig maar dat ligt meer aan mijn huid denk ik. Er zit een ribbel waar mijn bh op rust en daar zit hij in. Aan de rechterkant zit hij niet.
(her)Kent iemand dit?
(her)Kent iemand dit?

donderdag 19 november 2009 om 14:42
Naar je dokter, en wel NU meteen een afspraak maken.
Bulten, bollen, builen, het hoort niet op/in/aan je lichaam te zitten. Naar de huisarts ermee en evt. door laten verwijzen. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn. Ik spreek ik uit ervaring, dus gaaaaaaaaaaaaaan!!!! Niet te lang mee wachten. Sterkte.
Bulten, bollen, builen, het hoort niet op/in/aan je lichaam te zitten. Naar de huisarts ermee en evt. door laten verwijzen. Je kan er niet vroeg genoeg bij zijn. Ik spreek ik uit ervaring, dus gaaaaaaaaaaaaaan!!!! Niet te lang mee wachten. Sterkte.
donderdag 19 november 2009 om 14:55
Dankjulliewel voor de snelle reacties.
De gedachte ging inderdaad bulten-borsten, het klopt niet. Ik hoop inderdaad op een vetbult.. Ik wil niet meteen enge dingen gaan denken maar dat gebeurt automatisch. Ik maak voor morgenvroeg een afspraak (ik mag ondanks de m-griep wel komen, ben dinsdag ook geweest vanwege mijn longen)
Ik hou jullie op de hoogte.
De gedachte ging inderdaad bulten-borsten, het klopt niet. Ik hoop inderdaad op een vetbult.. Ik wil niet meteen enge dingen gaan denken maar dat gebeurt automatisch. Ik maak voor morgenvroeg een afspraak (ik mag ondanks de m-griep wel komen, ben dinsdag ook geweest vanwege mijn longen)
Ik hou jullie op de hoogte.
donderdag 19 november 2009 om 15:20
donderdag 19 november 2009 om 20:41
Mij klinkt het als een cyste (vochtzakje) in de oren. Ik had er eentje in mijn linkerborst (op dezelfde plek als jij) en nu eentje in mijn rechter. Voor de eerste heb ik een mammografie en een echo gehad. Wel even spannend, maar door de echo was ik gerustgesteld. Je zag heel duidelijk zwarte vlekken (ik bleek er meerdere te hebben), waar de vochtcapsules zitten. Als het een tumor was geweest, dan had het er veel grijzer uit gezien werd mij verteld. Anyway, gewoon laten controleren. Succes!
vrijdag 20 november 2009 om 09:55
Nou, het was een behoorlijk verdikte lymfeklier. De dokter heeft hem opgemeten. Als hij nu nog een cm groter wordt, moet ie eruit. Ik ben dus wel blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en naar de dokter ben gegaan. Ik moet over een paar weken terugkomen om hem opnieuw op te laten meten. Wel iets om in de gaten te houden.
Liefs Juul.
Liefs Juul.
vrijdag 17 december 2010 om 10:59