Gezondheid alle pijlers

Red Bull gevaarlijk?

08-07-2009 10:03 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg laatst op hyves het onderstaande mailtje toegestuurd. Meestal denk ik bij dit soort mailtjes snel dat het een hoax is, maar bij dit onderwerp zet ik toch wat vraagtekens.

Aan de ene kant denk ik: als het echt zo was, dan hadden we het echt wel allang geweten. Aan de andere kant, het is niet voor het eerst dat iets later pas erg schadelijk bleek te zijn. En een paar weken terug hoorde ik op RTL nieuws dat in een bepaald land de blikjes redbull-cola (die ze daar blijkbaar hebben) uit de verkoop hadden gehaald omdat deze toch wat veel vleugels gaven, er bleek namelijk cocaine in te zitten

Wat denken jullie? Toch maar oppassen ( drink sowieso niet zo vaak redbull) of duidelijk onzin?

Beste Vrienden!!

Het ware verhaal achter REDBULL!! ZEER SCHOKKEND!!!

Aan zij die zelf graag Red Bull drinken of mensen kennen die dit drinken, dan moeten ze dit zeker lezen.

En onderzoek zelf ook hoe het zit. Het geldt niet alleen voor de rode stier, maar ook voor de namaaksmaken ervan.

'Redbull geeft je vleugels' zeggen ze .... maar om te sterven ja ...

Lees het en stuur het door naar je contacten.

De drank wordt verkocht in alle supermarkten in ons land. Het verkoopt, is in de mode, ieder van ons kan het consumeren en we proberen het alleen al uit vanwege onze nieuwsgierigheid. ... en dat kan fataal zijn.

RED BULL is opgericht ter stimulering van de hersenen bij mensen onder grote lichamelijke inspanning, en niet voor gebruik als een verfrissend of onschuldig drankje .

RED BULL wordt wereldwijd op de markt gebracht met de slogan: "Verhoging van fysieke uithoudingsvermogen, snelheid en het vermogen zich te concentreren en van de reactiesnelheid, geeft meer energie en verbetert het humeur. (Dit alles is te vinden in een blikje van: RED BULL, energiedrank van het millennium (volgens haar hebzuchtige eigenaren).

RED BULL heeft bijna 100 landen bereikt over de hele wereld.

Het Red Bull merk is de sleutel tot jonge consumenten en atleten, twee aantrekkelijke segmenten die zijn gefascineerd door de stimulans van de drank.

GESCHIEDENIS:

De drank is gemaakt door Dietrich Mateschitz, een ondernemer van Oostenrijkse afkomst, die het ontdekte op een zakenreis naar Hong Kong, terwijl die werkzaam was voor een fabrikant van tandenborstels.

De vloeistof-gebaseerd op een formule die cafeïne, taurine bevat en die een furore veroorzaakte in het land. Dietrich dacht toen aan het succes dat deze drank kon zijn in Europa, waar er nog geen sprake was van dit product. Hij dacht ook aan de gelegenheid om een ondernemer te worden.

MAAR DE WAARHEID VAN DIT DRANKJE IS HEEL IETS ANDERS !

In Frankrijk en Denemarken hebben ze het pas al verboden, omdat de realiteit van deze drank een cocktail van de dood is, omdat de componenten worden gemengd met vitamine glucuronolactone.

Glucuronolactone is een zeer gevaarlijke chemischprodukt, die fungeert als een hallucinogene drug, ontwikkeld door het Ministerie van Defensie van de Verenigde Staten in de jaren 60, om het moreel van de troepen in Vietnam te stimuleren, om de stress van de oorlog tegen te gaan. Maar de effecten ervan op het lichaam waren zo verwoestend, dat men ermee moest stoppen vanwege het hoge percentage van gevallen van migraine, hersentumoren en ziekten van de lever die zijn gebleken bij soldaten die er gebruik van maakten.

En ondanks dit, is op het blikje van Red Bull te lezen wat haar componenten zijn:

GLUCURONALACTONE, medisch geclassificeerd als een stimulant.

Maar ze zeggen niet wat de gevolgen zijn op het blikje Red Bull van zijn consumptie. Ze zouden een reeks van waarschuwingen moeten plaatsen:

1. Het is gevaarlijk, als u geen lichaamsbeweging doet, omdat de functie van de energizing de hartslag versnelt, kan je een VOLLEDIGE hartaanval krijgen.

2. U loopt het risico op het lijden van een hersenbloeding als gevolg van de Red Bull. Het bevat componenten die het bloed verdunnen die naar het hart wordt gepompt, het kost minder moeite, en dus is minder er fysieke uitputting.

3. Het is verboden de de Red Bull te mengen met alcohol, omdat het drinken van het mengsel verandert in een dodelijke bom die rechtstreeks aanvallen doet op de lever, waardoor het getroffen gebied niet meer te herstellen is. 4. Een van de belangrijkste onderdelen van Red Bull is vitamine B12, gebruikt in de geneeskunde voor het herstel van de patiënten die in een ethyl coma zijn geraakt (coma, veroorzaakt door alcoholgebruik).

Dat is waarom we verkeren in staat van hoge bloeddruk en een toestand van exciteerbaarheid, alsof we dronken zijn zonder alcoholhoudende dranken te hebben gedronken.

5. Regelmatige consumptie van RED BULL is de aanleiding naar de opkomst van een aantal neurale zenuw ziekten die onomkeerbaar zijn (geen herstel mogelijk).

CONCLUSIE:

Het is een drankje dat moet worden verboden in de hele wereld.

Puerto Rico , de Dominicaanse Republiek , Venezuela en andere Caribische landen zijn de alarmeringsdiensten van andere landen al aan het spreken, over wat het mengsel van deze drank doet met alcohol. Het creëert een tijdbom voor het menselijk lichaam, met name onder jongeren en volwassenen door hun onwetend gedrag en ontbrekende ervaring.

Het is een kwestie van de volksgezondheid,

PLEASE stuur deze e-mail naar al uw zonen en dochters, familie en overige contactpersonen en maak kopieen. Toon het aan iedereen die je kent.

De drank wordt verkocht in veel supermarkten en winkels in ons land en onze kinderen of vriendennen drinken het om te testen of worden aangetrokken door de publiciteit eromheen... het kan fataal zijn!!!...
Wat ik me afvraag: waarom raakt iedereen in rep en roer over 'het gevaarlijke' red bull, maar blijft de halve wereld vrolijk sigaretten roken en alcohol drinken?

Producten waarvan wèl is aangetoond dat er gevaarlijke en zelfs dodelijke stoffen inzitten.
Hebben jullie dan wel eens Extra Joss geprobeerd. Is alleen maar te verkrijgen in Indonesie en Filipijnen aangezien dat de grootvader van de Red Bull is en verboden in Ned. Meeen een beetje mixen met een vodka shot en je kan de hele avond rond springen.

Haha bovenstaand is natuurlijk bullshit. De Europese Red Bull is al aangepast qua hoeveelheden en tja overdaad schaadt altijd.

Ennuh, wisten jullie dat je van teveel water drinken ook kan overlijden? Echt hoor, is een onderzoek geweest. Ik zou het maar niet meer gaan drinken hoor, zo ongezond is dat.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Als het echt gevaarlijk zou zijn zou het in Nl niet te verkrijgen zijn. Bij zulke producten wordt naar de ingredienten gekeken (door het min VWS + VWA) (of er geen verboden en/of schadelijke ingredienten inzitten) en daarna pas op de markt gebracht.

Ik trap niet in zulke berichten..
Perfectionisme is niet perfect...
quote:yathibiyya schreef op 08 juli 2009 @ 11:11:

Als het echt gevaarlijk zou zijn zou het in Nl niet te verkrijgen zijn. Bij zulke producten wordt naar de ingredienten gekeken (door het min VWS + VWA) (of er geen verboden en/of schadelijke ingredienten inzitten) en daarna pas op de markt gebracht.

Ik trap niet in zulke berichten..Dat is natuurlijk je reinste onzin, want als jij drie flessen absint naar binnen werkt, ben je ook dood. En toch gewoon te koop.
Levensgevaarlijk of niet, gezond is anders.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Gezond zal het inderdaad niet zijn. Laats had ik best wat redbull op, en mn handen begonnen helemaal te trillen. Een vriendin zei dat ik er gewoon teveel energie van had gekregen en die niet kwijt kon. Het was wel wodka redbull dus ik combinatie met alcohol. Fijn om te lezen dat dit extra schadelijk is. Nouja, ik drink het niet elke dag maar ik zolang ze verkocht worden drink ik er af en toe wel een hoor. Wodka redbull is zowat een van de enige drankjes die ik lekker vind. Dood gaan we uiteindelijk toch wel.
Haha musiclove en je wou zeggen dat je de vodka proeft als je er red bull bij doet??? Onzin dan proef je alleen maar een heel mierzoet drankje. Kun je de vodka beter weglaten, is nog goedkoper ook.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
'neurale zenuw ziekten'

En van deodorant krijg je borstkanker volgens mijn email.
Een paar jaar geleden heb ik ooit 1 blikje van deze mierzoete shit gedronken en meteen kon ik 2 nachten niet slapen, iets wat mij nevernooitniet overkomt. Voor mij genoeg reden om het nooit meer aan te raken. Plus dat ik het ook gewoonweg te smerig zoet voor woorden vind.
*To much is nothing......Alles! Zo veel van alles tot je nemen!*

Dat is mijn tip van de dag
Nee echt?
.
We hebben een H

We hebben een O

We hebben een A

We hebben een X

Maar het is wel verslavend, ik drink geen koffie maar momenteel te veel van de NEP red Bull van de Lidl ( 2 á 3 per dag in de lightversie) en ik mis het als ik het niet bij me heb..........zegt genoeg. en ach je moet toch ergens aan dood gaan
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
quote:Star schreef op 08 juli 2009 @ 10:16:

Lekker dan, ben gek op die zooi en 32 weken zwanger Doe ook af en toe een blikkie hoor Star. Af en toe zal vast en zeker geen kwaad kunnen.
quote:Quinty schreef op 08 juli 2009 @ 12:15:

Een paar jaar geleden heb ik ooit 1 blikje van deze mierzoete shit gedronken en meteen kon ik 2 nachten niet slapen, iets wat mij nevernooitniet overkomt. Voor mij genoeg reden om het nooit meer aan te raken. Plus dat ik het ook gewoonweg te smerig zoet voor woorden vind.

Yeah right

Ik drink al jaren meerdere blikjes per dag (max.4) en dat het verslavend is kwam ik van de week achter toen ik ze vergeten was te kopen en ik 's middags behoorlijke hoofdpijn kreeg.

Stop zal ik niet, maar minderen kan zeker geen kwaad.
Frankly my dear, I don"t give a damn
http://en.wikipedia.org/wiki/Glucuronolactone
Neem een kop koffie, hoofdpijn ook weg.

Energiedrankjes barsten van de caffeine en suiker. das inderdaad niet gezond, maar een blikje redbull kan niet heel veel meer kwaad dan een extra sterke espresso met 10 suikerklontjes.

Als je er daar 10 van op een dag neemt voel je je ook niet meer helemaal heppiedepeppie en kun je ook hartkloppingen krijgen.

Als je zelden tot nooit koffie of cola drinkt, en dan ineens een paar wodka-red-bulls, dan ga je stuiteren ja. En hoofdpijn krijgen, omdat zowel de alcohol als de caffeine vocht onttrekken aan je lichaam. De kater zal dus heftiger zijn dan bij een wokda-jus.
Kijk ik doe het prima op een blikje Redbull. Maar ik drink dan ook geen koffie. En bij het uitgaan drink ik het wel in combi met wodka. Nergens last van want ik drink met mate. Alleen het blikje drink ik ook wel eens als ik gewoon thuis ben ofzo. Werkt perfect als ik inkak en nog even iets moet doen waarbij ik geconcentreerd moet blijven. Gewoon met mate, geen hoofdpijn omdat ik het te weinig daarvoor drink .
Ik lust geen koffie, maar dat is idd exact hetzelfde als een redbull. Staat trouwens ook letterlijk op het blikje
quote:calvijn1 schreef op 09 juli 2009 @ 17:06:

[...]

Yeah right

Ik drink al jaren meerdere blikjes per dag (max.4) en dat het verslavend is kwam ik van de week achter toen ik ze vergeten was te kopen en ik 's middags behoorlijke hoofdpijn kreeg.

Stop zal ik niet, maar minderen kan zeker geen kwaad.Ongezond of niet, het is wel een dure hobby.
quote:Roelfien schreef op 09 juli 2009 @ 21:23:

[...]

Ongezond of niet, het is wel een dure hobby.

Blikjes van de Aldi kosten 29 eurocent.

Echte Redbull drink ik iets minder vaak
Frankly my dear, I don"t give a damn
Beste moeders, dames, en heel misschien heren,

Dit is inderdaad, zoals al eerder geopperd in dit topic, een hoax. Er zitten coca bladeren in, waar ook cocaïne van gemaakt wordt. Maar, van deze bladeren produceren ze veel meer producten, waaronder coca cola. Zullen we die ook maar gaan verbieden dan ?

Meer informatie kan je op de volgende website vinden:

http://azarius.nl/news/28 ... verbieden_Red_Bull__drug/

Groetjes,

Jeroen
HET ECHTE VERHAAL ACHTER RED BULL

Frankrijk heeft Red Bull onlangs verboden omdat het naar Franse normen te veel cafeïne bevat. Het verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwet, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne anders is dan in Nederland. Ook in Denemarken en Zweden is de drank verboden. Op 12 februari heeft echter de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (VWA) verklaard dat het energiedrankje Red Bull niet gevaarlijk is voor de gezondheid. Het Voedingscentrum ziet geen reden om het drinken van Red Bull af te raden. De hoeveelheid cafeïne in een blikje van het energiedrankje is niet schadelijk voor de gezondheid. Het Franse verbod is gebaseerd op de Franse levensmiddelenwetgeving, waarin de toegestane hoeveelheid cafeïne lager is dan in Nederland. Energiedrankjes bevatten stoffen die zorgen dat er energie in het lichaam vrijkomt. De verbindingen die dit voornamelijk doen zijn cafeïne en taurine. Het cafeïnegehalte in deze drankjes mag volgens de Nederlandse Warenwet maximaal 350 mg per liter zijn. Volgens de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) voldoet Red Bull hieraan. Dat betekent dat in één blikje Red Bull van een kwart liter maximaal 88 mg cafeïne mag zitten. Dat is vergelijkbaar met een gemiddeld kopje koffie in Nederland (125 ml) en ongeveer twee keer zoveel als in 200 ml cola. Wat te veel cafeïne is, verschilt sterk per persoon want niet iedereen is even gevoelig voor de werking. Gemiddeld drinkt de Nederlandse man dagelijks bijna zeven kopjes koffie en vrouwen vijf koppen per dag. Daarnaast drinken veel mensen ook nog thee en cola. De meesten hebben daarvan geen last. Voor mensen die gevoelig zijn voor cafeïne, geldt het advies om maximaal 400 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dat zijn ongeveer 5 kopjes koffie of 3 kopjes koffie en 4 kopjes thee per dag. Voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven, geldt een maximum advies van 300 mg. Dat is de hoeveelheid cafeïne in 4 kopjes koffie of in 2 kopjes koffie en 3 kopjes thee. Taurine is een aminozuur dat van belang is bij de regeling van het vochtgehalte in de hersenen en - in hogere doseringen - bij de regeling van de hartslagfrequentie. Het komt in lage doseringen voor in moedermelk, babyvoeding en vlees. Het drinken van 500 ml van een energiedrankje zorgt voor ongeveer een tienvoudige hoeveelheid taurine in vergelijking met een normaal eetpatroon. Het Europese wetenschappelijk comité voor voedselveiligheid heeft geen gegevens kunnen vinden die de veiligheid van energiedrankjes met taurine in twijfel trekt, maar concludeert ook dat er niet veel informatie over beschikbaar is. Bron: www.voedingscentrum.nl/mirakel/pageViewer.jsp?id=3620 Zie evt. ook de site van het VWA:www.vwa.nl/php/news.php?news_id=282
Nu ik zwanger ben drink ik nog maar 1 x in de week een blikje, daarvoor 1 blikje per dag. 4 uur cup-a-red-bull.

Hebben ze het eindelijk in de automaat op mijn werk, bennik zwanger
quote:suus0105 schreef op 08 juli 2009 @ 10:12:

Ik ga even kijken wat ze te vertellen hebben...

Maar even zonder gekheid. Waarom is het drankje niet uit de schappen gehaald als het (levens) gevaarlijk zou kunnen zijn/.is? Ik drink gelukkuig heeel af en toe een blikje en verbaas mij elke keer weer dat mijn tanden bijna afbreken van het zoete spul!

Daarom is er Red Bull light op de markt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven