Gezondheid alle pijlers

Rode kring van mug?

19-06-2018 04:53 29 berichten
Hoi,

Afgelopen zaterdag ben ik in het bos geweest en meerdere keren gestoken door muggen.

Op 1 plek zit er een grote rode kring omheen. Nou was ik er van overtuigd dat ik door en mug daar was gestoken. Weet iemand of je ook een rode kring van een muggensteek kan krijgen? De plek brand ook een beetje.

Een teek heb ik niet gezien, maar heb er ook niet goed op gelet. Maar zit op m'n been dus had dat toch wel moeten zien toch? Ik weet goed hoe teken er uit zien, m'n hondje heeft ze weleens. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het een tekenbeet is, maar ik lees op google rode kring = symptoom van lyme.

Iemand ervaring mee met rode kringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pech gehad want ik kreeg de kring in de tropen waar lyme niet voor komt. Ben daar wel behandeld maar is niet helemaal goed gegaan. Hier in NL weer een kuur en daar werd ik erg misselijk van ook overgeven, huiduitslag...extra maagbeschermer e.a. toch volgehouden. Bijwerkingen zijn niet echt voorspelbaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
19-06-2018 13:00
Ik heb pech gehad want ik kreeg de kring in de tropen waar lyme niet voor komt. Ben daar wel behandeld maar is niet helemaal goed gegaan. Hier in NL weer een kuur en daar werd ik erg misselijk van ook overgeven, huiduitslag...extra maagbeschermer e.a. toch volgehouden. Bijwerkingen zijn niet echt voorspelbaar.

Oef ! Was het daar besmetting met een andere bacterie of beestje ?
Bijwerkingen zijn inderdaad vaak niet voorspelbaar.
nounou
Het kan ook ringworm zijn...een vorm van exceem door een droge huid.
Ik krijg hier van de huisarts altijd een zalfje voor.
1x kreeg ik er ook tabletten bij , die helaas niet holpen en helaas veel bijwerkingen als maagklachten en misselijkheid gaven.
Ik zou hier wel mee naar de huisarts gaan. Besmettelijk is het niet meer als er een ronde kring te zien is..wel de tijd ervoor
Muurbloempje75 schreef:
20-06-2018 22:12
Het kan ook ringworm zijn...een vorm van exceem door een droge huid.
Ik krijg hier van de huisarts altijd een zalfje voor.
1x kreeg ik er ook tabletten bij , die helaas niet holpen en helaas veel bijwerkingen als maagklachten en misselijkheid gaven.
Ik zou hier wel mee naar de huisarts gaan. Besmettelijk is het niet meer als er een ronde kring te zien is..wel de tijd ervoor...je had dit dus al onder de leden kunnen hebben..voor je de rode kring gaat zien

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven