Roken...... brrr!!!
zaterdag 16 november 2013 om 22:45
Ik heb inmiddels een paar stop pogingen gedaan maar het mag niet baten.... Ik ben zo bang om aan te komen en mijn sigaretje te moeten missen! Van de andere kant spreek ik mezelf de hele dag tegen, want ik wil niet buiten moeten roken op het werk in de kou. Ik wil ook geen hulpmiddelen of esmokers.... Ik wil stoppen!!!
Maar mijn wilskracht laat mij in de steek! Mijn hoofd is uitgeput, van het denken ik wil niet roken, ik wil wel roken!
Hoe ga ik dit in mijn eentje klaar spelen, zonder te veranderen in een heks? Tips zijn welkom, vernieuwde tips ook
!
Maar mijn wilskracht laat mij in de steek! Mijn hoofd is uitgeput, van het denken ik wil niet roken, ik wil wel roken!
Hoe ga ik dit in mijn eentje klaar spelen, zonder te veranderen in een heks? Tips zijn welkom, vernieuwde tips ook

zaterdag 16 november 2013 om 22:49
Door roken denk ik. Want zoals ik je lees wil je helemaal nog niet stoppen. Je bent namelijk al rokende bezig met wat er allemaal zou kunnen gaan gebeuren mocht jij stoppen met roken. Dit doe jij om ervoor te zorgen dát je niet stopt en ook geen poging hoeft te doen.
Ik ken het.
Ja, ik ben inmiddels bijna een jaar gestopt met roken.
Ik ken het.
Ja, ik ben inmiddels bijna een jaar gestopt met roken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zaterdag 16 november 2013 om 22:51
Ik vond t ook moeilijk om te stoppen..
Hier ivm zwangerschap , eerste tijd even moeilijk nu niet meer... Zelfs als vriend wel een sigaret rookt
Kwestie van doorbijten en doorzetten meid!
U can do that!
Of iedere keer als je een pakje sigaretten wilt kopen die 8 euro overschrijven naar je spaar rekening .. Dat loopt ook wel Lekker op...
Misschien is dat een stimulans ..
Ik roep ook maar wat haha
Hier ivm zwangerschap , eerste tijd even moeilijk nu niet meer... Zelfs als vriend wel een sigaret rookt
Kwestie van doorbijten en doorzetten meid!
U can do that!
Of iedere keer als je een pakje sigaretten wilt kopen die 8 euro overschrijven naar je spaar rekening .. Dat loopt ook wel Lekker op...
Misschien is dat een stimulans ..
Ik roep ook maar wat haha
zaterdag 16 november 2013 om 22:52
De laatste keer dat ik stopte had ik na 14 dagen enorme stemmingswisselingen, tot huilends toe. Ik ben zeer gevoelig voor depressies, maar dat weet ik van mezelf, echter als ik stopt, komt dat heel erg op! Ik ben vrij radicaal met beslissingen, en zit goed in mijn vel, positief ingesteld, echter krijg ik dit niet klaar gespeeld.
Roken is een geraffineerde val en ik zit er midden in.
Roken is een geraffineerde val en ik zit er midden in.
zaterdag 16 november 2013 om 22:57
Elke keer als je trek hebt in een sigaret, duurt dat maar drie minuten. Je kan er best drie minuten weerstand tegen bieden, echt.
Oja, onthoudt dat je enorm uit je bek meurt zolang je rookt. Alsof je een rottend konijn met hok en al hebt opgevreten. Zo smerig. Ik stond vanmiddag in de rij bij de speelgoed winkel en een vrouw begon tegen me te kletsen en ze stonk echt zo enorm uit het mond, echt die typische mooslucht van een roker. Blegh.
Voordelen van niet roken zijn: meer lucht en dat merk je al na een paar dagen niet roken.
Betere reuk, dus je zult al snel ruiken wat ik bedoel met mooslucht.
Betere smaak, eten smaakt veel lekkerder.
Geen koude handen en voeten meer, betere doorbloeding van je tandvlees, wat goed is voor je tanden. Kan trouwens wel korte tijd wat tandvleesbloedingen geven, maar dat gaat over.
Je huis ruikt frisser, je hoeft minder vaak te witten, etc.
Je houdt enorm veel geld over in je portemonnee, dus dat dure blousje hoef je niet meer te laten hangen.
En zeg voortaan dat je niet-roker bent.
Oja, onthoudt dat je enorm uit je bek meurt zolang je rookt. Alsof je een rottend konijn met hok en al hebt opgevreten. Zo smerig. Ik stond vanmiddag in de rij bij de speelgoed winkel en een vrouw begon tegen me te kletsen en ze stonk echt zo enorm uit het mond, echt die typische mooslucht van een roker. Blegh.
Voordelen van niet roken zijn: meer lucht en dat merk je al na een paar dagen niet roken.
Geen koude handen en voeten meer, betere doorbloeding van je tandvlees, wat goed is voor je tanden. Kan trouwens wel korte tijd wat tandvleesbloedingen geven, maar dat gaat over.
Je houdt enorm veel geld over in je portemonnee, dus dat dure blousje hoef je niet meer te laten hangen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 16 november 2013 om 22:57
zaterdag 16 november 2013 om 23:01

zaterdag 16 november 2013 om 23:09
Waarom wil je het persé zelf doen en niet met hulp? Mijn eerste poging deed ik met Eracare en dat zorgde er na een paar dagen echt voor dat ik minder trek had in roken. Helaas raakte ik door iets totaal in de stress en begon ik weer. Vorig jaar definitief gestopt met een coach. Het was heel bevrijdend om met iemand eerlijk over roken te kunnen praten. Zij gaf me ook allerlei goede tips. Bijvoorbeeld om nog maar één pakje tegelijk te kopen zodat je je er nog meer aan gaat irriteren.
zaterdag 16 november 2013 om 23:11
Maar waarom niet toch even overstappen op de e-sigaret? Zo ben ik ook gestopt met roken. Althans, ik neem nu nog maar een paar hijsjes op een dag en dan ben ik er klaar mee. Ik vind het steeds minder lekker.
Wat ik er handig aan vond, is dat ik de gewoonte kon doorbreken met die e-sig. Want ik stond altijd buiten met die vieze dingen, nu kon ik gewoon thuis roken. Mijn vaste rookmomenten vervielen. Steeds meer vergat ik te roken. (ik denk er niet eens meer aan als ik net wakker ben, voorheen stond ik binnen de minuut buiten hoor)En ik ging / ga het steeds viezer vinden.
Ik wens je wel heel veel succes alvast!!!
Wat ik er handig aan vond, is dat ik de gewoonte kon doorbreken met die e-sig. Want ik stond altijd buiten met die vieze dingen, nu kon ik gewoon thuis roken. Mijn vaste rookmomenten vervielen. Steeds meer vergat ik te roken. (ik denk er niet eens meer aan als ik net wakker ben, voorheen stond ik binnen de minuut buiten hoor)En ik ging / ga het steeds viezer vinden.
Ik wens je wel heel veel succes alvast!!!
zaterdag 16 november 2013 om 23:12
quote:MrsStanleyWalker schreef op 16 november 2013 @ 22:57:
Elke keer als je trek hebt in een sigaret, duurt dat maar drie minuten. Je kan er best drie minuten weerstand tegen bieden, echt.
O bah bah bah, ik vind rokers ook zo ontzettend stinken!
En daarbij vind ik het er gewoon heel erg asociaal uitzien.
Bij mijn werk staan ze pal voor de deur aan hun sigaret te lurken en hun smerige adem in mijn gezicht te blazen als ik naar binnen wil. Brr... ik ken de meesten niet eens persoonlijk, maar ze komen bij voorbaat al minder sympathiek op me over.
O bah bah bah, ik vind rokers ook zo ontzettend stinken!
En daarbij vind ik het er gewoon heel erg asociaal uitzien.
Bij mijn werk staan ze pal voor de deur aan hun sigaret te lurken en hun smerige adem in mijn gezicht te blazen als ik naar binnen wil. Brr... ik ken de meesten niet eens persoonlijk, maar ze komen bij voorbaat al minder sympathiek op me over.

zaterdag 16 november 2013 om 23:17
quote:LoiseauCoureur schreef op 16 november 2013 @ 23:12:
[...]Bij mijn werk staan ze pal voor de deur aan hun sigaret te lurken en hun smerige adem in mijn gezicht te blazen als ik naar binnen wil. Dat snap ik ook niet. Zeker niet bij bedrijven die klanten ontvangen. Dat ziet er toch niet uit bij de deur? Bij ziekenhuizen vind ik het nog vreemder. Kom je naar binnen/buiten, moet je eerst door die walm.
[...]Bij mijn werk staan ze pal voor de deur aan hun sigaret te lurken en hun smerige adem in mijn gezicht te blazen als ik naar binnen wil. Dat snap ik ook niet. Zeker niet bij bedrijven die klanten ontvangen. Dat ziet er toch niet uit bij de deur? Bij ziekenhuizen vind ik het nog vreemder. Kom je naar binnen/buiten, moet je eerst door die walm.
zaterdag 16 november 2013 om 23:22
Ik zie de nadelen ook wel. En ik vind hetzelf ook ontzettend stinken, vooral als ik nu zo lekker thuis zit, met de ramen uiteraard dicht en de verwarming aan, als je naar bed gaat ruik je nog die vieze rook lucht bleh.
Maar zoals ik hier lees zijn er ook genoeg nadelen als je stopt, die extra kilo's, slechte stoelgang... en noem maar op. Ik denk dat ik geschrokken ben van een collega van mij, gestopt met roken bijna een jaar, wel 12 kilo aangekomen, en ze ziet er niet gezonder uit. Zit totaal niet meer in haar vel door de kilo's, en gaat nu (nog nooit een dieet gevolgd te hebben), op 1 janauri dieeten, en ze ziet er tegen op!.
Ook al weet ik dat je niet ineens 12 kilo aankomt en dat je het in de gaten kan houden als je er 3 bij hebt bijvoorbeeld.
It scares me!!
Maar zoals ik hier lees zijn er ook genoeg nadelen als je stopt, die extra kilo's, slechte stoelgang... en noem maar op. Ik denk dat ik geschrokken ben van een collega van mij, gestopt met roken bijna een jaar, wel 12 kilo aangekomen, en ze ziet er niet gezonder uit. Zit totaal niet meer in haar vel door de kilo's, en gaat nu (nog nooit een dieet gevolgd te hebben), op 1 janauri dieeten, en ze ziet er tegen op!.
Ook al weet ik dat je niet ineens 12 kilo aankomt en dat je het in de gaten kan houden als je er 3 bij hebt bijvoorbeeld.
It scares me!!
zaterdag 16 november 2013 om 23:22
quote:bluebird77 schreef op 16 november 2013 @ 23:17:
[...]
Dat snap ik ook niet. Zeker niet bij bedrijven die klanten ontvangen. Dat ziet er toch niet uit bij de deur? Bij ziekenhuizen vind ik het nog vreemder. Kom je naar binnen/buiten, moet je eerst door die walm.
Volgens mij hebben de meeste ziekenhuizen toch een regel dat je binnen een bepaalde straal rond de ingang niet mag roken?
Zouden ze eigenlijk bij elk bedrijf moeten invoeren.
Een straal van een metertje of 100
[...]
Dat snap ik ook niet. Zeker niet bij bedrijven die klanten ontvangen. Dat ziet er toch niet uit bij de deur? Bij ziekenhuizen vind ik het nog vreemder. Kom je naar binnen/buiten, moet je eerst door die walm.
Volgens mij hebben de meeste ziekenhuizen toch een regel dat je binnen een bepaalde straal rond de ingang niet mag roken?
Een straal van een metertje of 100

zaterdag 16 november 2013 om 23:25
quote:LoiseauCoureur schreef op 16 november 2013 @ 23:22:
[...]
Een straal van een metertje of 100 Bij één ziekenhuis waar ik regelmatig kom staan borden met "niet-roken-zone" en dat is dan een meter of 10, maar toch staan daar mensen te paffen. Bij een ander ziekenhuis hebben ze er zelfs een abri voor neergezet, maar ook daar hebben veel mensen er schijt aan.
[...]
Een straal van een metertje of 100 Bij één ziekenhuis waar ik regelmatig kom staan borden met "niet-roken-zone" en dat is dan een meter of 10, maar toch staan daar mensen te paffen. Bij een ander ziekenhuis hebben ze er zelfs een abri voor neergezet, maar ook daar hebben veel mensen er schijt aan.
zaterdag 16 november 2013 om 23:27
quote:bluebird77 schreef op 16 november 2013 @ 23:25:
[...]
Bij één ziekenhuis waar ik regelmatig kom staan borden met "niet-roken-zone" en dat is dan een meter of 10, maar toch staan daar mensen te paffen. Bij een ander ziekenhuis hebben ze er zelfs een abri voor neergezet, maar ook daar hebben veel mensen er schijt aan.Ik kan me best voorstellen dat mensen die naar het ziekenhuis moeten voor een of andere, een pafke doen!! Een en al ellende meestal , maar goed daar gaat het niet om!
[...]
Bij één ziekenhuis waar ik regelmatig kom staan borden met "niet-roken-zone" en dat is dan een meter of 10, maar toch staan daar mensen te paffen. Bij een ander ziekenhuis hebben ze er zelfs een abri voor neergezet, maar ook daar hebben veel mensen er schijt aan.Ik kan me best voorstellen dat mensen die naar het ziekenhuis moeten voor een of andere, een pafke doen!! Een en al ellende meestal , maar goed daar gaat het niet om!