Gezondheid alle pijlers

Roken...... brrr!!!

16-11-2013 22:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een paar stop pogingen gedaan maar het mag niet baten.... Ik ben zo bang om aan te komen en mijn sigaretje te moeten missen! Van de andere kant spreek ik mezelf de hele dag tegen, want ik wil niet buiten moeten roken op het werk in de kou. Ik wil ook geen hulpmiddelen of esmokers.... Ik wil stoppen!!!

Maar mijn wilskracht laat mij in de steek! Mijn hoofd is uitgeput, van het denken ik wil niet roken, ik wil wel roken!

Hoe ga ik dit in mijn eentje klaar spelen, zonder te veranderen in een heks? Tips zijn welkom, vernieuwde tips ook ;-)!
quote:huisboombeest schreef op 16 november 2013 @ 23:22:

It scares me!!Snap ik, maar daar ben je zelf bij. Waarom zou je het niet eens met een coach proberen? Bij mij werd dat zelfs vergoed door mijn verzekering.
Ik ben nu een jaar en 4 maanden gestopt, en geen gram aangekomen! Sterker nog, ik ben 12 kilo kwijt.

Ik zie de nadelen ook wel. En ik vind hetzelf ook ontzettend stinken, vooral als ik nu zo lekker thuis zit, met de ramen uiteraard dicht en de verwarming aan, als je naar bed gaat ruik je nog die vieze rook lucht bleh.

Maar zoals ik hier lees zijn er ook genoeg nadelen als je stopt, die extra kilo's, slechte stoelgang... en noem maar op. Ik denk dat ik geschrokken ben van een collega van mij, gestopt met roken bijna een jaar, wel 12 kilo aangekomen, en ze ziet er niet gezonder uit. Zit totaal niet meer in haar vel door de kilo's, en gaat nu (nog nooit een dieet gevolgd te hebben), op 1 janauri dieeten, en ze ziet er tegen op!.

Ook al weet ik dat je niet ineens 12 kilo aankomt en dat je het in de gaten kan houden als je er 3 bij hebt bijvoorbeeld.

It scares me!!

Denk je echt dat je gezonder bent/blijft door te blijven roken?

Misschien kom je een paar kilo aan, so what? Alles beter dan tandvleesontstekingen, bruine tanden, geen tanden, een beroerte, hartaanval, longkanker, COPD, blindheid...
Kijken naar vieze rookplaatjes wil ook wel eens helpen.

Ik zie de nadelen ook wel. En ik vind hetzelf ook ontzettend stinken, vooral als ik nu zo lekker thuis zit, met de ramen uiteraard dicht en de verwarming aan, als je naar bed gaat ruik je nog die vieze rook lucht bleh.

Maar zoals ik hier lees zijn er ook genoeg nadelen als je stopt, die extra kilo's, slechte stoelgang... en noem maar op. Ik denk dat ik geschrokken ben van een collega van mij, gestopt met roken bijna een jaar, wel 12 kilo aangekomen, en ze ziet er niet gezonder uit. Zit totaal niet meer in haar vel door de kilo's, en gaat nu (nog nooit een dieet gevolgd te hebben), op 1 janauri dieeten, en ze ziet er tegen op!.

Ook al weet ik dat je niet ineens 12 kilo aankomt en dat je het in de gaten kan houden als je er 3 bij hebt bijvoorbeeld.

It scares me!!

Nou, liever dit dan COPD, longkanker, hart problemen, bloedsomloop problemen, een stinkbek, rokershoest etc.

Kom op, je gaat het toch niet verliezen van zo'n klote sigaret? Wie is er nu de baas? Jij toch?

Ohhh ben erg mosterd.
Lees het boek van Alan Carr.

Het geeft heel goed het inzicht in de verslaving. Ik ben er al eens mee gestopt.

Ik ben vorige week overgestapt naar de e-sigaret.

Ik las dat je dat niet wil, maar je kan het toch proberen?

Misschien bevalt het je wel.

Er zijn hier op deze pijler op het moment genoeg topics over e-sigaretten als je je wil inlezen.
Je bent bang om aan te komen, maar niet om dood te gaan? Dat snap ik nou nooit. Dat mensen gaan piepen over een paar kilo terwijl ze ondertussen hun lichaam naar de kloten helpen.

Los daarvan, vind ik (mijn mening dus) bewuste rokers vooral dom (ondanks dat je er ziek van kan worden toch bewust doorgaan), asociaal (weinig rekening houden met anderen, en altijd en eeuwig die peuken op de grond gooien), en er dommig uitzien (beetje aan zo'n stokje lopen lurken).
Waar zit de any-key?
http://www.gossipnieuws.n ... /uploads/nelveerkamp1.jpg

Wil je dat niet meer doen, bluebird77!

You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik kreeg het ook niet voor elkaar, was het zo zat maar grr. Lukte niet, bleef maar proberen te stoppen.

Las het boek van Allen Car in mijn wanhoop, hoewel ik er niets van verwachtte.

Inmiddels 10 dagen niet gerookt en mis er níets aan. Ruik beter, kan weer ademen, al 30 euro bespaard. Ik probeerde dit keer niet te stoppen, ik stopte. Peuken de prullenbak in en een mantra "Het enige wat je hoeft te doen om een niet roker te zijn is niet roken"
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 november 2013 @ 00:12:

Wil je dat niet meer doen, bluebird77!

Waarom niet?
Omdat ik nu niet meer kan slapen.
Sport je?

Zo nee, ga lekker sporten, je endorfine komt vrij, en voel je je ook lekkerder.

Zo ja, ander sport programma nemen.

En het zit ook tussen je oren.

Heeft ook te maken met wilskracht.

En het is een verslaving, dus evt met een coach ofzo aan de slag?

Je komt niet zomaar zoveel kilo's aan, dat doe je ook zelf lijkt me.

Ga op zoek naar een gezonder levenswijze..
Ga naar je huisarts en vraag om Champix. Echt, prima spul om mee te helpen met stoppen met roken. Google maar even, ik ben nu alweer bijna 2 jaar gestopt. Rookte een pakje per dag. Motovatie, champix én het boek 'Rookvrij': beste combi ooit! Succes!!
Dacht altijd dat rokers stoere mensen waren met 'schijt aan alles'. Nu lees ik dat jullie eigenlijk best zielig zijn.
Ik heb jarenlang flink gerookt en op een gegeven moment wilde ik ook stoppen. Van die gedachte schrok ik toen heel erg en dacht meteen: kan ik niet.

Toen heb ik besloten me er niet druk om te maken omdat ik er diep van overtuigd was dat er een moment was dat ik er klaar voor zou zijn en dan zou stoppen. Het heeft nog ongeveer 2 jaar geduurd maar toen ben ik ook gestopt en rook nu al 15 jaar niet meer.

Was wel lastig in het begin omdat je er zo aan gewend bent, en ja, ik had ook op een gegeven moment dat emotionele, maar dat gaat ook weer voorbij.
Toen ik besloot om te stoppen met roken heb ik een datum geprikt.

1 Januari 2004 zou ik stoppen dat was november 2003 mijn hele gezin zou meedoen. nou kwam ik bij toeval daarna erachter dat mijn bloedruk te hoog was heel hoog en nog meer van die ellende.

Dus ik zeg tegen mijn HA ik stop maar gelijk dan.

Zeg ze nee, als je voor jezelf een datum afspreek moet je er aan houden.

Heb ik gedaan niets gebruikt en eindelijk na 34 jaar stomen (5 pakken shag per week)gestopt. Nu bijna 10 jaar en ik ben nog steeds trots op mezelf.

Gewoon doen je krijg het moeilijk hoor maar de verdienste zijn er ook wel naar.

Sterkte en succes.
quote:margienick schreef op 16 november 2013 @ 22:53:

lijntjes om je lippen waar lipstick in blijft zitten

grauwe huid

slechte adem

geen conditie

longkanker

kost veel geld

kleding stinkt

en je stinkt zelf ook! Niets smerigers dan een compleet doorgerookt mens! Bah!

Bedenk dat iedereen respect voor je heeft wanneer je gestopt bent. Je kunt ook trots op jezelf zijn dat je het hebt gered. Je knop moet nog om!
Bah, echt smerig, mensen die naar sigaretten stinken.
Gewoon een lolly eten als je denkt ooo heb trek in een peukie
LiveLifeLaugh Always!!
Ik ben nu een maand geleden gestopt.

In één keer zonder hulpmiddelen.

Voor mij is de truc: Er niet meer mee bezig zijn.

Wat mij heeft geholpen is een datum vooruit kiezen.

Ik heb een datum uitgezocht en heb daar ongeveer een maand naar toe geleefd. In die tijd heb ik mezelf ervan overtuigd dat roken op alle fronten afschuwelijk is: kosten bakken met geld, het stinkt, het is ongezond en je huid lijdt er onder.

Ja, ik ben wel al aangekomen. 1,5 kg. Ik eet wel meer, maar dan vooral fruit en rauwkost. Maar nu ik op een punt ben gekomen dat roken geen issue voor me is, ga ik nu wat meer letten op de calorietjes. Daar maak ik me niet teveel zorgen over.

Maar, ik vind dat (mogelijk) aankomen je niet mag tegenhouden.

Wat moet je dan? De rest van je leven roken?
1 op de 4 rokers haalt de 65 jaar niet. En een fraai einde is het niet.
Stoppen met roken poli?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 november 2013 @ 00:22:

Omdat ik nu niet meer kan slapen.Sorry
Ik werk in de horeca waar iedereen zich suf rookt... Een rook poli hebben we hier niet! Pleisters heb ik geprobeerd daar wordt ik kotsmisselijk van! Op eigen kracht zou het beste zijn
quote:huisboombeest, 7 minuten geleden

Ik werk in de horeca waar iedereen zich suf rookt... Een rook poli hebben we hier niet! Pleisters heb ik geprobeerd daar wordt ik kotsmisselijk van! Op eigen kracht zou het beste zijn Ja, da's best pittig als je de hele tijd met rokers omringt bent. Moet je nagaan wat een ellende ik het vond om te stoppen met roken, toen was dat rookverbod er nog helegaar niet. Maar toch gelukt toen. Ze hoefde maar iets tegen me te zeggen en ik ging al over mijn nek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven