Gezondheid alle pijlers

Roken...... brrr!!!

16-11-2013 22:45 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een paar stop pogingen gedaan maar het mag niet baten.... Ik ben zo bang om aan te komen en mijn sigaretje te moeten missen! Van de andere kant spreek ik mezelf de hele dag tegen, want ik wil niet buiten moeten roken op het werk in de kou. Ik wil ook geen hulpmiddelen of esmokers.... Ik wil stoppen!!!

Maar mijn wilskracht laat mij in de steek! Mijn hoofd is uitgeput, van het denken ik wil niet roken, ik wil wel roken!

Hoe ga ik dit in mijn eentje klaar spelen, zonder te veranderen in een heks? Tips zijn welkom, vernieuwde tips ook ;-)!
Wat ik gedaan heb is elke dag het geld wat ik uitspaarde in een spaarpotje doen en na een maand zag ik hoeveel het was (wij stopten samen) na een paar maanden heb ik ons bedrag wat we elke maand spaarden flink verhoogd met wat ik door het niet roken uitspaarde en nu kunnen we 3x per jaar op vakantie..
quote:huisboombeest schreef op 16 november 2013 @ 22:45:

Ik heb inmiddels een paar stop pogingen gedaan maar het mag niet

Maar mijn wilskracht laat mij in de steek! Mijn hoofd is uitgeput, van het denken ik wil niet roken, ik wil wel roken!

Hoe ga ik dit in mijn eentje klaar spelen, zonder te veranderen in een heks? Tips zijn welkom, vernieuwde tips ook ;-)!

Je hoeft niet meer te denken. Je gaat voor schut omdát je elke keer met jezelf in discussie gaat. Ik zei altijd in mezelf, als ik de drang naar een peuk op voelde komen: Tja, pech gehad. Je rookt niet meer. En dan was het na een minuutje weer weg.

Wat mij heel, heel erg heeft geholpen is het boek De Opluchting, van Jan Geurtz.

En ik bezocht ook nog wel eens het forum van ikstop.nl.

Nu al acht jaar geleden probleemloos gestopt.
quote:huisboombeest schreef op 16 november 2013 @ 22:52:

De laatste keer dat ik stopte had ik na 14 dagen enorme stemmingswisselingen, tot huilends toe. Ik ben zeer gevoelig voor depressies, maar dat weet ik van mezelf, echter als ik stopt, komt dat heel erg op! Ik ben vrij radicaal met beslissingen, en zit goed in mijn vel, positief ingesteld, echter krijg ik dit niet klaar gespeeld.

Roken is een geraffineerde val en ik zit er midden in.

O, die ken ik ook. Mijn man is bij eerdere 'pogingen' wel eens sigaretten gaan halen, doodziek werd 'ie van me.

Alleen het woord poging is al verkeerd.

Roken is GEEN geraffineerde val. Je bent ergens ingestapt, je kunt er ook zekf weer uitstappen. Ik heb ook jaren geroepen dat het allemaal zo moeilijk was, dat het mijn hersenstofwisseling was, dat ik nu eenmaal rookte, dat ik er nu eenmaal niet mee kan stoppen, dat ik nu eenmaal niet aan wilde komen, dat ik niet dit, dat ik niet dat... Je kunt het zo gek niet bedenken.

En tóch gestopt, bij de derde keer. Ik heb mezelf streng toegesproken, en echt aan mezelf gevraagd, hoe lang ik nog door wilde gaan met iets, dat alleen maar slecht voor me was. En smerig. En duur. En hoe lang dat gedimdam van wel, niet en misschien nog door moest gaan.
Ja jij schrijft het... Klopt! Ik ken het, je houdt jezelf voor de gek. Ik wordt stront chagrijnig en ga me dan ook af zitten vragen, zal ik roken? Niet roken...
Waarom wil je het persé alleen doen? Zelf rook ik niet (vind het degoutant) maar mijn vader is een paar jaar geleden gestopt met behulp van medicatie.

Van 2 pakjes per dag, 40 jaar lang, naar niets. Het geld dat hij uitspaart steekt hij in een spaarpot en gaat hij elk jaar van op reis met mijn stiefmoeder: 3 weken roadtrip Amerika, safari in Kenia,....

Hij voelt zich nu ook veel beter fysiek, het enige nadeel dat hij ondervindt is dat hij nu ook pas merkt hoe hard rokers stinken.
Ik ga het gewoon doen!! Heb net mijn laatste sigje gerookt. Ik heb niet zoveel met pilletjes, pleistertjes enz. Weet niet waarom...
Vanaf nu ben je dan een niet-roker!
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op maandag 18 november 2013 19:56 Vanaf nu ben je dan een niet-roker!Yow! Laat gaan met die banaan......
quote:huisboombeest schreef op 18 november 2013 @ 18:41:

Ik ga het gewoon doen!! Heb net mijn laatste sigje gerookt. Ik heb niet zoveel met pilletjes, pleistertjes enz. Weet niet waarom...

You go girl!!!

En? Hoe gaat het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven