roken
zondag 1 april 2012 om 20:50
Ik was 2 en half maand gestopt met roken, gebruikte toen wel de nicotine kauwgom, en het ging opzicht wel goed . Nu ben ik helaas weer begonnen, waar ik zo van baal en mezelf een zwakeling vind, maar door me stress relatie net verbroken kon ik het niet laten , ik wil zo graag dat ik het gewoon kan volhouden en niet dag en nacht aan die rot peuk denk, pff wat een rot verslaving , ook ben ik in de periode toen ik gestopt was 6 kilo aangekomen wat ik ook vreselijk vind . Waardoor ik ook ben begonnen. Het is zo makkelijk te zeggen gewoon stoppen. Maar het doen is moeilijker .
zondag 1 april 2012 om 20:53
zondag 1 april 2012 om 20:53
quote:supervon schreef op 01 april 2012 @ 20:50:
Ik was 2 en half maand gestopt met roken, gebruikte toen wel de nicotine kauwgom, en het ging opzicht wel goed . Nu ben ik helaas weer begonnen, waar ik zo van baal en mezelf een zwakeling vind, maar door me stress relatie net verbroken kon ik het niet laten , ik wil zo graag dat ik het gewoon kan volhouden en niet dag en nacht aan die rot peuk denk, pff wat een rot verslaving , ook ben ik in de periode toen ik gestopt was 6 kilo aangekomen wat ik ook vreselijk vind . Waardoor ik ook ben begonnen. Het is zo makkelijk te zeggen gewoon stoppen. Maar het doen is moeilijker .Herkenbaar....er komt (voor je gevoel) altijd wel iets "tussen" waardoor stoppen (wederom voor je gevoel) moeilijker word...
Ik was 2 en half maand gestopt met roken, gebruikte toen wel de nicotine kauwgom, en het ging opzicht wel goed . Nu ben ik helaas weer begonnen, waar ik zo van baal en mezelf een zwakeling vind, maar door me stress relatie net verbroken kon ik het niet laten , ik wil zo graag dat ik het gewoon kan volhouden en niet dag en nacht aan die rot peuk denk, pff wat een rot verslaving , ook ben ik in de periode toen ik gestopt was 6 kilo aangekomen wat ik ook vreselijk vind . Waardoor ik ook ben begonnen. Het is zo makkelijk te zeggen gewoon stoppen. Maar het doen is moeilijker .Herkenbaar....er komt (voor je gevoel) altijd wel iets "tussen" waardoor stoppen (wederom voor je gevoel) moeilijker word...
zondag 1 april 2012 om 21:01
Maak je niet druk.
Dit is wel zo herkenbaar voor mij.
Weet je hoe vaak ik gestopt ben met roken???
En ik rook... nog steeds/alweer.
Ik snap dat je van jezelf baalt, maar het is zonde van je tijd.
Je kunt die energie beter gebruiken aan het verwerken van echte problemen die je hebt, waardoor je weer bent begonnen.
Dat aankomen is niet zo vreemd.. maar dat is mijn reden om te beginnen weer, ook wel eens geweest.
Ik stop tijdens zwangerschap ook met het roken.
En dat heft anderhalf jaar geduurd en ik ben doodleuk weer begonnen met dat stomme dure en ongezonde gepaf.
Dus ik snap je wel.
Ik weet alleen niet wat je nu moet doen.
Wanneer jij er aan toe bent.. dan stop je gewoon weer.
En nu is dat niet.
Dit is wel zo herkenbaar voor mij.
Weet je hoe vaak ik gestopt ben met roken???
En ik rook... nog steeds/alweer.
Ik snap dat je van jezelf baalt, maar het is zonde van je tijd.
Je kunt die energie beter gebruiken aan het verwerken van echte problemen die je hebt, waardoor je weer bent begonnen.
Dat aankomen is niet zo vreemd.. maar dat is mijn reden om te beginnen weer, ook wel eens geweest.
Ik stop tijdens zwangerschap ook met het roken.
En dat heft anderhalf jaar geduurd en ik ben doodleuk weer begonnen met dat stomme dure en ongezonde gepaf.
Dus ik snap je wel.
Ik weet alleen niet wat je nu moet doen.
Wanneer jij er aan toe bent.. dan stop je gewoon weer.
En nu is dat niet.
zondag 1 april 2012 om 21:09
Zelfde probleem hier. Jaren gerookt, vervolgens gestopt (een paar dagen maar hoor) en nu weer begonnen. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan want het ging echt de goede kant op. Afgelopen vrijdagavond was ik op een verjaardag met allemaal rokers en toen ging het goed. Gisteravond in de kroeg sta ik "opeens" weer met een sigaret in mijn handen. Morgen maar weer met een nieuwe poging beginnen!
Het belangrijkste is (in mijn ogen) dat je er zelf geheel achter staat om te stoppen en dat je zelf ook weet dat je eraan toe bent om er afstand van te doen. Er zijn zoveel voordelen te bedenken als je stopt. Heb jij ooit iemand horen zeggen die gestopt is: "Dat is de grootste fout uit mijn leven geweest..."???
Het belangrijkste is (in mijn ogen) dat je er zelf geheel achter staat om te stoppen en dat je zelf ook weet dat je eraan toe bent om er afstand van te doen. Er zijn zoveel voordelen te bedenken als je stopt. Heb jij ooit iemand horen zeggen die gestopt is: "Dat is de grootste fout uit mijn leven geweest..."???
zondag 1 april 2012 om 21:09
Ben blij dat jullie zo reageren, ik heb vrienden en collega's om me heen die je dan gelijk zwak vinden en een oordeel hebben, en ik weet dat ik daar boven moet staan . Zij hebben een leuk relax leventje. Ik sta er alleen voor met me kids , werk 3 dagen , me relatie (niet de vader van me kids ) weer over . En dan nog eens weer gaan roken , whaaaaaaaaaaaa! Ik heb zelf het boek , nederland stopt met roken , staan ook goede redenen in. En ja misschien moet ik gewoon maar weer ff afwachten op het juiste moment
zondag 1 april 2012 om 21:29
zondag 1 april 2012 om 21:29
quote:supervon schreef op 01 april 2012 @ 21:11:
Nee zekers niet , iedereen die gestopt is heeft het over dat heerlijke vrije gevoel , meer energie enzo, nou ik was alleen maar moe , en alle griepjes gehad .Moe, verkouden, hoesten hier.
Nee zekers niet , iedereen die gestopt is heeft het over dat heerlijke vrije gevoel , meer energie enzo, nou ik was alleen maar moe , en alle griepjes gehad .Moe, verkouden, hoesten hier.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 1 april 2012 om 21:31
zondag 1 april 2012 om 21:35
Dat is normaal dat je moe bent.
Je verwerkt een verslaving, ik werd er ook doodmoe van als ik stopte... dus suf moe en in de war.
Maar het lukte wel.
En nu rook ik weer.
Die mensen hoeven je niet te veroordelen, en dat hoef je ook niet te accepteren vind ik.
Laat ze lekker, je moet je er niks van aantrekken hoor.
Wat maakt het jou nou uit als ze je zwak vinden.
Dan moeten ze verder kijken dan hun neus lang is, je bent sterker dan dat zij zijn in hun begrip naar jou toe voor je situatie.
Erg zwak dat ze dus gen begrip kunnen opbrengen.
Je verwerkt een verslaving, ik werd er ook doodmoe van als ik stopte... dus suf moe en in de war.
Maar het lukte wel.
En nu rook ik weer.
Die mensen hoeven je niet te veroordelen, en dat hoef je ook niet te accepteren vind ik.
Laat ze lekker, je moet je er niks van aantrekken hoor.
Wat maakt het jou nou uit als ze je zwak vinden.
Dan moeten ze verder kijken dan hun neus lang is, je bent sterker dan dat zij zijn in hun begrip naar jou toe voor je situatie.
Erg zwak dat ze dus gen begrip kunnen opbrengen.
zondag 1 april 2012 om 21:38
Ik ben wel tien keer gestopt en weer begonnen. Maar nu ben ik al vier jaar van het roken af. Ik heb ook nicotine kauwgom gebruikt maar die vond ik zo lekker (dropsmaak) dat ik daar weer aan verslaafd raakte.
s,ochtends in bed nam ik al mijn eerste kauwgommetje.Toen ben ik pleisters gaan gebruiken, die van 24 mg, en die ben ik steeds kleiner gaan knippen, echt op het laatst in acht delen.Zo is het me uiteindelijk gelukt. En het klopt hoor, van stoppen met roken wordt je gewoon eerst lichamelijk ziek ; griepgevoel, heel veel slapen overdag.
Ik ben uiteindelijk wel 10 kilo aangekomen maar dat kwam mij wel goed uit, omdat ik maar 50 kilo woog.
Succes, en gewoon weer proberen als je er aan toe bent. Je bent helemaal niet zwak, jij probeert in ieder geval om te stoppen.
s,ochtends in bed nam ik al mijn eerste kauwgommetje.Toen ben ik pleisters gaan gebruiken, die van 24 mg, en die ben ik steeds kleiner gaan knippen, echt op het laatst in acht delen.Zo is het me uiteindelijk gelukt. En het klopt hoor, van stoppen met roken wordt je gewoon eerst lichamelijk ziek ; griepgevoel, heel veel slapen overdag.
Ik ben uiteindelijk wel 10 kilo aangekomen maar dat kwam mij wel goed uit, omdat ik maar 50 kilo woog.
Succes, en gewoon weer proberen als je er aan toe bent. Je bent helemaal niet zwak, jij probeert in ieder geval om te stoppen.
zondag 1 april 2012 om 22:18
zondag 1 april 2012 om 22:50
zondag 1 april 2012 om 22:54
Nou helemaal niet gek hoor!. Ben zelf 3 x gestopt met de zwangerschappen. Na de borstvoeding door stressfactoren of feestjes (ach die ene sigaret.......) weer begonnen. Altijd een hoop commentaar gekregen. Ik zeg altijd maar, ja hallo niemand prijst mij voor het feit dat ik gestopt was.
Het blijft lastig. Ik zoek ook een moment om weer te stoppen. maar daar moet ik weer aan toe zijn.
Succes! en niet te schuldig voelen. maakt het alleen erger.
Het blijft lastig. Ik zoek ook een moment om weer te stoppen. maar daar moet ik weer aan toe zijn.
Succes! en niet te schuldig voelen. maakt het alleen erger.