Gezondheid alle pijlers

rosacea --> hoe triggers ontdekken?

04-09-2012 16:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik heb 2 maanden geleden te horen gekregen dat ik rosacea heb. Ik heb wat puistjes op mijn voorhoofd en een paar op mijn wangen (rode bultjes, geen etter). Wel heb ik continu een rode neus/wangen en een branderig gevoel. zit nu aan de metrocreme en tetrasylal maar het wordt precies alleen maar erger (wel nog maar 2 weken bezig, kan het dat het eerst erger wordt?)

Ik weet dat sommige etenswaren rosacea erger kunnen maken maar dat iedereen anders reageert. Hoe ontdek je dit nu eigenlijk? Ziet je huid dadelijk roder als je een bepaald iets hebt gegeten of heb je de dag erna gewoon wat pukkels bij? Of moet je echt bepaalde voedingsmiddelen een aantal weken laten om zo te kijken of je huid het wat beter doet of niet?

En hoe zit het met verzorgingsproducten? Kan je dadelijk als je zoiets opsmeert merken of je er op reageert of niet? Of resulteert het ook weer pas na een aantal dagen ofzo, dat je dan wat meer pukkels hebt?

Momenteel gebruik ik de anti rougeur forte van avene en de tolerance creme, maar omdat mijn huid bijna continu brand, weet ik niet of ik hier geweldig tegen kan.

Graag wat hulp want ik heb nog zoooooveel vragen!

Groetjes Ine

Ik zit hier echt mee in de knoop want op de duur durf je niets meer te eten.
De pijn is zaterdag begonne en vrijdagavond had k de clinique gebruikt. En heb dan tot eergistere clinique blijven gebruiken maar ook het serum en sinds gisteren de dagcreme.. Maar de pijn blijft bijna constant hetzelfde, iedere minuut van de dag.. Soms lijkt het weg te zijn maar dan is het er al weer terug.. Het ziet. Smorges ook nog roder als anders, het zag smorges al roder maar nu dus nog roder.. Maar dus lauw water + rozex een paar dage, met een bang hartje!
quote:dertigmin schreef op 03 oktober 2012 @ 13:36:

Ine, misschien is het beter om even helemaal niets te gebruiken? Je overprikkelt je (gevoelige) huid enorm met al deze producten.mee eens, ff rust houden. Al die verschillende smeersels maken het juist erger. Qua eten doe ik niets laten.
Hoe weet je dan dat het de Clinique is waar je last van kreeg en niet de RochePosay?
Hey feerique,

Omdat ik het serum ervoor al gebruikte en de creme ben k maandag pas beginne smere.. Het kan ook de combinatie zijn of toch de la roche hoor..

Somidi, zou jij de rozex ook stoppen?
Ja, stoppen met de Clinique. Dat sowieso!
Ja ik denk gewoon ff antibiotica en rozex, als het niet rustiger wordt ook ff met rozex stoppen.. Maar vandaag gaat het al wat beter moet k zegge, kan precies wel niet goed tegen warmte, centrale verwarming doet precies pijn en in de auto heb k ook precies last..

Groetjes
Ja, dat heb ik ook! Vooral als het net iets te warm wordt. Dan begint mijn huid toch te gloeien.....

Fijn dat het al iets beter gaat vandaag. Geduld, geduld.....

Groetjes terug
Ik ga je toch nog een keer aanraden om de zz crème te bestellen. Dat als je huid rustiger is te gaan smeren. Minimaal 2 weken. Jouw huid klinkt precies hetzelfde als de mijne en zo te horen kan je alleen tegen natuurlijke producten
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik zou de Rozex smeren nu het zo erg is maar daarna zou ik afbouwen en kijken wat er gebeurd. Bij mij kwam het terug na stoppen, toen weer gesmeerd en wederom gestopt. Bij mij is het op dit moment rustig, alleen rode wangen met couperose maar de pustels heb ik nu niet.
Clinique, is bocht! Mijn huid ging er heel erg van op achteruit. Ik gebruik zelf nu alleen maar natuurlijke producten en was maar 1 x per dag met een zeepvrije face wash en in de ochtend alleen maar met water. Verder geen rommel op mijn gezicht, ik draag ook geen make-up heel soms bij uitgaan wat mascara en beetje lippenstift. Ik heb hele lange zwarte wimpers van mijzelf dus heb het ook niet nodig, maar soms vind ik donkerpaarse mascara leuk, wel heb ik de dag daarna meteen bultjes onder het oog, vandaar zelden make-up.
quote:somidi schreef op 04 oktober 2012 @ 08:09:

Clinique, is bocht! Mijn huid ging er heel erg van op achteruit. Ik gebruik zelf nu alleen maar natuurlijke producten en was maar 1 x per dag met een zeepvrije face wash en in de ochtend alleen maar met water. Verder geen rommel op mijn gezicht, ik draag ook geen make-up heel soms bij uitgaan wat mascara en beetje lippenstift. Ik heb hele lange zwarte wimpers van mijzelf dus heb het ook niet nodig, maar soms vind ik donkerpaarse mascara leuk, wel heb ik de dag daarna meteen bultjes onder het oog, vandaar zelden make-up.Hier precies hetzelfde. Ook alleen maar natuurlijke producten. (en ROC enydrial, daar zit echt niets in wat irriteert). Ik gebruik ook de face wash van enydrial. Soms gebruik ik een beetje bb creme, maar dat is zelden. Juist door weinig spul te gebruiken is mijn huid beter geworden.
8
anoniem_44873 wijzigde dit bericht op 04-10-2012 13:15
Reden: 2 x hoeft niet
% gewijzigd
En welke producten gebruiken jullie dan precies? Want zelfs Op natuurlijke producten reageert iedereen anders he..

Ik moet zowiezo nog 4 a 5 weken de metro smeren en 8 weken de antibiotica. Vandaag is de pijn wel al wat beter, is nog wel rood maar gwn minder pijnlijk. K was nu gezicht met lauw water, droog deppe, daarna spuitbus termaal water van la roche en dan nog es afdeppe en dan de metro en that's it. Maar omdat een goede huidverzorging nodig is, wil k wel andere producte gaan smere in de toekomst.. En wat k op dit moment nog erg bale vind is dat k nog steeds niet weet op welke voeding ik reageer ofzo..

Groetjes

Groetjes
En na hoeveel weken had je resultaat met de rozex somidi? En wat waren je klachten voorheen en welke zijn ze nu nog?

Groetjes
Bijzonder hè, dat iedereen weer andere ervaringen heeft met huidprodukten, ook al is het dezelfde huidaandoening.

Ik kon dus totaal niet tegen LaRochePosay....ook vreemd.

Ook ik moet zo min mogelijk gebruiken. En zeker geen produkten waar olie in zit of parfum.

Groetjes!
Hey allemaal,

ff een update. Ik heb niets meer gesmeerd buiten de rozex. Wel mijn gezicht iedere morgen en avond gewassen met lauw water en daarna spuitbus van avene. De pijn is wat minder maar wel nog jeuk en bultjes en ik word vaak rood. Ik ben nu 9 weken ver met de rozex, normaal gezien zou ik toch enige verbetering moeten merken, niet?

Ik ga eind deze week proberen om terug een moisturizer te gebruiken.. En ik overweeg om met minerale make up te beginnen.

Groetjes
Hey Ine,

Hoe was t aan zee?

Heb je ook geen antibiotica meer geslikt?

Rood worden kan nog wel heel lang blijven, wel fijn dat je pijn iets minder erg is geworden. Welk moisturizer ga je gebruiken? En in mode en beauty op dit forum is ook een topic over minerale makeup. Is wel goed voor de huid denk ik. Ik vroeg me alleen af of het voldoende dekt...

Groetjes!
Heu feerique,

Ik slik wel nog de antibiotica en ik smeer nog de rozex, maar er blijven bultjes bijkomen. Heb er nu zelfs onder mijn oor, op mijn borst en op mijn rug (wel telkens maar eentje).

Aan zee ging het eigenlijk goed, en de dage ervoor ook, praktisch geen last. Wel vaak rood (dikwijls door de kou) maar niet echt pijn. Maar nu heb ik sinds zondag weer bijna continu pijn en constant wat roder. En wat puistjes bij. De enige link die ik kan leggen: vrijdag strip van pil op en vandaag mijn maandstonden gekregen. Ik vind op internet enkel dat mensen de week voor hun menstruatie wat meer puistjes krijge maar over pijn zeggen ze niets, ook niet over roder zijn..

Qua minerale make up, k twijfel tussen bare minerals en everyday minerals. Bare minerals werd van gezegd dat er bismuth in zat en dat een gevoelige huid daar niet tegen kan maar ik vind het niet terug op de ingredientenlijst..

Moisturizer, nog geen enkel idee eerlijk gezegd, ben aan het wachten tot mijn gezicht minder pijn doet..

Ben het allemaal wel wat beu aan het worden, ben nu 2 maanden bezig met rozex en antibiotica en ik merk gewoon geen beterschap.. Ik gebruik nu ook de rozex lotion, geen idee of de gel mss beter is. Waar k ook aan twijfel is de aanbrenging. Ik doe hem enkel op mijn roodheid en op de puistjes maar telkens als ze er al zijn. Terwijl ik op internet lees dat je ze ook nog moet smere ook al heb je geen puistje, zodat het niet terug komt op die plek. Maar aangezien ze bij mij over heel mn gezicht tevoorschijn komen.. Kan toch moeilijk gans mijn gezicht gaan insmeren he!! Maar dus, wordt er redelijk wanhopig van ik zou graag iets verbetering zien zodat ik toch nog een beetje hoop krijg maak me ook erg zorge over de toekomst, als k nu al zo vaak rood wordt, hoe zie k er dan over een jaar uit? en als k nu maar puistjes bij krijg (die amper weg gaan), hoe zie k er dan binne een paar maande uit ben egt depressief aan het worden er door...

Groetjes ine
En trouwens nog altijd geen trigger gevonden, behalve witte wijn (denk ik, want geen pijn alleen wat roder).
Hoi Ine,

Ja, van mijn menstruatie heb ik ook altijd wel wat puistjes en ben ik roder. Alcohol is bij mij echt een vette trigger. Ik wordt direct rood en t gaat zeer doen.

Kun je niet even weer contact opnemen met de dermatoloog of huisarts...want als ik alles lees schiet het niet echt voor je op, helaas! Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Dat zou ik ook gewoon zeggen.

Misschien toch proberen je hele gezicht in te smeren? Is allicht te proberen. En baat het niet, dan schaadt het ook niet toch?

Veel sterkte weer! Ik weet hoe ongelukkig je je erdoor kunt voelen!

Groetjes!
Volgende week woensdag ga ik opnieuw proberen langs te gaan bij de dermatoloog... maar waarschijnlijk zal die zeggen dat ik nog even vol moet houden...

Ik ga ook vragen of de lotion even goed werkt als de gel.

Heb jij ook meer pijn als je je menstruaties hebt? mijn gezicht trekt en brand bijna continu nu...

Ook twijfel ik of ik tetrasylal moet blijven nemen, en niet bijvoorbeeld minocycline..

Jakkie jakkie jakkie, meer kan ik er niet van zeggen!

Welke zonnebescherming gebruik jij trouwens feerique? Tijdens de winter en de zomer?

Groetjes
Nee, ik heb niet meer pijn als ik menstrueer. Wel sneller rood. Maar komt dat nu ook niet omdat je weer bent begonnen met werken? Als je ontspant is je huid rustiger, omdat je dat in je hoofd ook bent. Als ik het druk heb en aan het werk ben, zonder me druk te maken want dat kan ook nog, heb ik ook meer last dan wanneer ik vrij ben en ontspan.....

Ik gebruik in de winter geen zonnebrand. In de zomer heb ik Eucerin, factor 50, van de apotheek. Goed spul!

Je moet eigenlijk Annayake gaan smeren nu, kijken of dat helpt...dat hielp bij mij beter dan welke medicijnen dan ook!

Groetjes!
Ik ben geweest voor dat staaltje maar ze wisten plots van niets en ze hadden ook niets meer liggen om mee te geven..

maar die annayeke, mijn huid is helemaal niet droog dus ik weet niet of die creme iets voor me is?

En je zegt dat je verbetering hebt gekregen met deze creme maar ik hoor dat je toch nog altijd klachten hebt? Wat waren je klachten voor het gebruik van deze creme dan?

groetjes
Mijn huid was veel roder en droger. Het trok echt zeg maar...en door de crème ontspant de huid als het ware. Maar je hebt wel gelijk, jij hebt rosacea acne en ik alleen rosacea. Jouw huid is misschien eerder vet dan droog...?!
Ik zat nog te denken, misschien kun je je dermatoloog toch nog vragen om de Rozex gel in plaats van de crème. Want als je huid wat vetter is kan de crème het versterken. De gel droogt namelijk uit. Dat is wat bij puistjes juist ook moet naar mijn gevoel.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven