Gezondheid alle pijlers

rosacea --> hoe triggers ontdekken?

04-09-2012 16:20 153 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik heb 2 maanden geleden te horen gekregen dat ik rosacea heb. Ik heb wat puistjes op mijn voorhoofd en een paar op mijn wangen (rode bultjes, geen etter). Wel heb ik continu een rode neus/wangen en een branderig gevoel. zit nu aan de metrocreme en tetrasylal maar het wordt precies alleen maar erger (wel nog maar 2 weken bezig, kan het dat het eerst erger wordt?)

Ik weet dat sommige etenswaren rosacea erger kunnen maken maar dat iedereen anders reageert. Hoe ontdek je dit nu eigenlijk? Ziet je huid dadelijk roder als je een bepaald iets hebt gegeten of heb je de dag erna gewoon wat pukkels bij? Of moet je echt bepaalde voedingsmiddelen een aantal weken laten om zo te kijken of je huid het wat beter doet of niet?

En hoe zit het met verzorgingsproducten? Kan je dadelijk als je zoiets opsmeert merken of je er op reageert of niet? Of resulteert het ook weer pas na een aantal dagen ofzo, dat je dan wat meer pukkels hebt?

Momenteel gebruik ik de anti rougeur forte van avene en de tolerance creme, maar omdat mijn huid bijna continu brand, weet ik niet of ik hier geweldig tegen kan.

Graag wat hulp want ik heb nog zoooooveel vragen!

Groetjes Ine

Ik zit hier echt mee in de knoop want op de duur durf je niets meer te eten.
Ik heb ook rosacea, kreeg van de huisarts antiioticazalf maar ben ik na 2 x smeren mee gestopt omdat mijn huid heel erg droog werd. Ik slik voedingssupplementen, te weten Lysine, magnesium, zink, enzymen, vitamine c, vitamine b en omega 3, oja en niet te vergeten pro biotica, want rosacea houdt sterk verband met je darmstelsel. Voedingssupplementen merk je pas wat van na ongeveer 3 weken, kwestie van geduld en vertrouwen. Ik heb ook een afspraak gemaakt met een homeopaat, kijken of die nog iets voor mij kan betekenen. Ik heb ook erge jeukklachten over heel mijn lichaam. Ik ben echt van mening dat je het van binnenuit moet behandelen. Ik drink ook heel veel water, is goed voor de huid.
Heb de factor 50 geprobeerd van LRP, twee jaar geleden en daar reageerde ik niet zo best op, pukkels en rood. Die laat ik dan maar aan me voorbij gaan.

Ik ga morgen ff de stad in voor monstertjes van Sisley. De prijs maakt me niet zoveel uit, als het het maar niet verergert. Daarbij, ben al klein fortuin kwijt geweest aan crèmes die de boel lieten ontploffen :-).

Heb nu de bb cream van Dr Brandt, zit ook SPF 30 in, op zich werkt het wel goed, maar 'doet niets' om het rustiger te maken. Als ik het eraf haal, is het nog even rood als ervoor, en ook de dekking is niet helemaal zoals ik m wil.

Misschien ook maar ff de Kanebo checken dus morgen.

Dank je!!!
Oh das jammer van de LRP. Als je toch bij de parfumerie bent zou je kunnen vragen voor zonnebrand tester van Collistar (heeft er ook 1 voor super gevoelige huid) en Kanebo (kon ik zelf ook goed verdragen toen de rosacea op zn hevigst was). Misschien zit daar wat tussen.

Het is wel een zoektocht naar iets wat het niet verergert, kan erover meepraten (ben zo'n beetje met alle cremes bekend nu ;) ). Heel herkenbaar over dat fortuin uitgegeven aan foute cremetjes

Wat betreft de Sisley raad ik je iig de Confort extreme aan (dag of nacht, afhankelijk van je huid). Vaak vertellen ze bij de parfumerie dat de Reperatrice juist goed is voor de gevoelige huid, maar die deed voor mij weer helemaal niks.

dr Brandt schijnt ook goed te zijn voor gevoelige huidjes. De BB heb ik getest, maar werkte bij mij niet (geen 1 trouwens, door BB wordt mijn gezicht veel te donker vergeleken bij mijn nek).

Een creme die de roodheid verminderd heb ik niet gevonden, wel die het rustig houden. Ik loop zelf al jaren met rosacea, en de afgelopen jaren is het alleen nog maar rood. Ontstekingen krijg ik pas als ik weer slecht eet (vet, varkensvlees, smaakversterkers en de gele kazen). Geloof zelf dat voedsel meer invloed heeft dan alle smeersels en medicijnen die de dermatologen geven.

Ik zweer echt bij het poedertje (het is de Total Finish), zonder ga ik de straat niet op. Hoop dat je er wat aan hebt!

Succes morgen, en graag gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven