Gezondheid alle pijlers

Rosacea, wie ook?

19-08-2012 16:03 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb sinds een jaar rosacea. Eerst op mijn neus en dit verdween weer met metronidazol crème. Nu op mijn kin, dus weer aan het smeren. Nu vroeg ik me af of dit vaak voorkomt en hoe de ziekte bij jullie verloopt? Wat smeren jullie? Wat helpt wel en wat niet? Zijn er dingen die het erger maken?

Volgens internet wordt het in de loop der jaren steeds erger, dat lijkt me vreselijk... Ik hoop dat er mensen zijn die dat kunnen tegen spreken, of zou dit van persoon tot persoon verschillen?
Niet mokken, maar knokken!
Hoi,

Ik heb er ook last van en ik krijg minocycline tabletten.

Dat is een soort antibiotica, maar dan niet als kuur. Je moet het blijven slikken, 2 weken nadat de rosacea is verdwenen. Tenminste, zo moet ik het doen en het helpt erg goed.

Ik heb er ongeveer 1x per jaar last van, begin meteen met pilletjes en na een week of 4 kan ik weer stoppen.

Bij mij zijn zonlicht en wijn uitlokkende factoren.

Oh ja, bij mij is het niet steeds erger geworden hoor.
Hai,

Ik heb het ook en gebruik ook metrodinazol. Ik heb het al jaren en het is toen ik begon met smeren veel beter geworden. Soms is er, eigenlijk vooral in de winter, nog het ontstekingsgevoel. Vooral op mijn neus. Ik ga niet met mijn gezicht in de zon, drink geen alcohol en eet niets sterk gekruids (peper). Dit helpt heel goed. Verder een beetje makeup erop en niemand die er iets van ziet....;)

Ik schrok ook erg van die spookverhalen (met foto's) op internet....maar het wordt met de jaren bij mij alleen maar beter!

Hoop voor jou ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven