Rugklachten door nieuw bed?
woensdag 17 november 2010 om 16:01
Afgelopen september hebben we een nieuw bed gekocht, enorm dure boxspring. Vlak voordat we het bed kregen ben ik tijdens het tillen van mijn zoontje door mijn rug gegaan (twee keer), hiervoor loop ik bij de fysio, de ene week zijn de rugklachten minder dan de andere week. Ik probeer erachter te komen waar het mee te maken heeft dat mijn klachten niet weg gaan. Ik probeer mijn zoontje zo min mogelijk te tillen. Ik ben bang dat het zachte matras van ons nieuw bed niet bijdraagt aan mijn klachten. Ik kan echter niet meer terug met het matras. Wat te doen? Hoeveel tijd moet ik het geven? Ik heb ook al een ergonomisch kussen gekocht (wat nu al op zolder ligt).
woensdag 17 november 2010 om 16:16
Zoals je zelf al aangeeft , is het gebeurd voordat je de nieuwe matrassen kreeg, dus is het aannemelijk dat het genezingsproces gewoon z'n tijd nodig heeft.Hoeveel tijd het nodig heeft, dat kan ik als leek, dwars door de computer, natuurlijk niet zeggen, maar ik zou zeggen, geef het alle tijd die het nodig heeft.
woensdag 17 november 2010 om 16:52
Als mensen bij mij een matras kopen en ze kunnen er echt niet aan wennen, dan mogen ze hem omruilen voor een nieuwe.
Wennen aan een nieuw matras kan zo'n 6 weken duren. Vergelijk het met nieuwe schoenen, die moet je soms ook inlopen. Je rug kan zo gewend zijn geraakt aan het liggen in een put, dat je lichaam moet wennen aan echt ontspannen zijn.
Het is dus wel lastig. Je zult last van je rug kunnen hebben door je nieuwe bed, en door je rugklachten. Heb je je oude matras nog? Dan kan je de proef op de som nemen.
Wennen aan een nieuw matras kan zo'n 6 weken duren. Vergelijk het met nieuwe schoenen, die moet je soms ook inlopen. Je rug kan zo gewend zijn geraakt aan het liggen in een put, dat je lichaam moet wennen aan echt ontspannen zijn.
Het is dus wel lastig. Je zult last van je rug kunnen hebben door je nieuwe bed, en door je rugklachten. Heb je je oude matras nog? Dan kan je de proef op de som nemen.
woensdag 17 november 2010 om 16:56
Je had je klachten voor dat je je bed had dus het lijkt mij duidelijk dat het niet door je bed komt.
Nu is een matras iets heel persoonlijks dus is het iets wat jij alleen maar kan bepalen,ligt het echt niet lekker dan vrees ik dat je toch een ander matras zal moeten gaan uitzoeken daarbij maakt het niet uit of dat nu een duur matras is of niet.
Er zijn zat rugpatienten die bv zweren bij een matras van Ikea anderen kiezen weer voor een m line en weer anderen voor een nasa matras zo zijn er nog tig mogelijkheden en merken.
Er zijn ook zaken waarbij je een matras uit mag proberen voor je tot een aankoop besluit.
Misschien is het verstandig omdat je klachten blijft houden om je huisarts te vragen of hij je door kan verwijzen naar een orthopeed om dingen uit te sluiten.
Sterkte en succes toegewenst.
Nu is een matras iets heel persoonlijks dus is het iets wat jij alleen maar kan bepalen,ligt het echt niet lekker dan vrees ik dat je toch een ander matras zal moeten gaan uitzoeken daarbij maakt het niet uit of dat nu een duur matras is of niet.
Er zijn zat rugpatienten die bv zweren bij een matras van Ikea anderen kiezen weer voor een m line en weer anderen voor een nasa matras zo zijn er nog tig mogelijkheden en merken.
Er zijn ook zaken waarbij je een matras uit mag proberen voor je tot een aankoop besluit.
Misschien is het verstandig omdat je klachten blijft houden om je huisarts te vragen of hij je door kan verwijzen naar een orthopeed om dingen uit te sluiten.
Sterkte en succes toegewenst.
donderdag 18 november 2010 om 16:19
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben denk ik gewoon bang dat het aan het matras ligt ... wat inderdaad niet betekent dat dit ook zo is. Ik ga het gewoon even de tijd geven ...
Overigens heb ik vanacht toch mijn ergonomische kussen er maar weer eens bijgepakt en dat lijkt wel te helpen. De fysio gaf aan dat een goed kussen zeker zo belangrijk is als een goed matras.
Overigens heb ik vanacht toch mijn ergonomische kussen er maar weer eens bijgepakt en dat lijkt wel te helpen. De fysio gaf aan dat een goed kussen zeker zo belangrijk is als een goed matras.