Gezondheid alle pijlers

Rugklachten

13-10-2018 21:03 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van plan om binnenkort toch eens naar de dokter te gaan, maar ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en vooral wat hielp/helpt bij jou om er permanent vanaf te komen?

Eigenlijk al een paar jaar heb ik met behoorlijke regelmaat last van mijn onderrug. Goede en slechtere periodes wisselen elkaar af. Een paar keer is het er echt "ingeschoten" en had ik zo'n hele band van pijn waardoor ik amper kon bewegen. Veel vaker is het een goed aanwijsbaar punt rechts onderin mijn rug die pijnlijk is. Ik ben begonnen bij fysio, maar daar duurde herstel lang en was erg tijdsintensief en hielp.maar half. Daarna ging ik een paar jaar, paar x per jaar naar de osteopaat die de boel kraakt en dat helpt erg goed (maar wel prijzig en dus niet permanent). Laatst had ik het weer en toen heb ik eens pijnstillers en onstekingsremmers bij HA gehaald. Dit hielp ool heel snel en heel goed. Week geslikt, maar nu na een paar dagen toch alweer last.

Ik moet veel tillen ivm zorgintensief kind en merk dat ik er nu in de herfstvakantie gewoon tegenop zie wat met ze te ondernemen omdat ik bang ben kind te tillen en dat het er dan weer inschiet. Dat gaat me te ver, er moet dus iets gebeuren. Buikspieroefeningen en meer sporten zouden ongetwijfeld helpen, maar ik merk dat ik daar met die rugklachten ook niet goed aan durf zomaar te beginnen, omdat je daarmee toch ook je rug weer belast... al hou ik zo de vicieuze cirkel natuurlijk wel in stand..

Dus de vraag: wat helpt bij jou?
Oemayra schreef:
14-10-2018 00:30
Jeetje wat een heftige reactie o_o
Misschien maar goed dat ik die niet heb gelezen dan... :-?
gsleutel schreef:
14-10-2018 10:33
Dit herken ik wel (wel afhankelijk van hoe en waar op...). Als ik in een restaurant zit moet ik inderdaad na +/- 20 minuten echt even op staan en bewegen anders heb ik na anderhalf uur een probleem. Hetzelfde met langere autoritten, studie sessies en vergaderingen. Op momenten dat ik echt klachten heb is het liggen of lopen.
En ik heb een zittend beroep... loop wel van meeting naar meeting, maar zit heel regelmatig een uur achter elkaar of langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven