Rugpijn door schoenen met hak
dinsdag 12 april 2011 om 14:05
Eindelijk is de sneeuw weg (ik woon niet in NL). De winter heeft lang geduurd en al die tijd (5 maanden) heb ik op degelijke schoenen gelopen zonder hak.
Ik heb mijn leuke schoenen met hakje uit de kast gehaald en dat voelde goed. Vrouwelijke schoenen ipv warme winterlaarzen.
Maar ik merk dat ik pijn krijg in mijn rug. De oplossing is natuurlijk om niet meer op hakken te lopen...
Of zou dit tijdelijk zijn en moet ik nog even doorzetten en mijn spieren laten wennen?
Weet iemand dit? Ik heb trouwens geen super hoge hakken aangehad, ik denk een cm of 5.
Misschien helpen wat rugspier-oefeningen?
Ik zou het jammer vinden om nooit meer hakken te kunnen dragen.
Ben benieuwd naar tips/ adviezen.
Ik heb mijn leuke schoenen met hakje uit de kast gehaald en dat voelde goed. Vrouwelijke schoenen ipv warme winterlaarzen.
Maar ik merk dat ik pijn krijg in mijn rug. De oplossing is natuurlijk om niet meer op hakken te lopen...
Of zou dit tijdelijk zijn en moet ik nog even doorzetten en mijn spieren laten wennen?
Weet iemand dit? Ik heb trouwens geen super hoge hakken aangehad, ik denk een cm of 5.
Misschien helpen wat rugspier-oefeningen?
Ik zou het jammer vinden om nooit meer hakken te kunnen dragen.
Ben benieuwd naar tips/ adviezen.
dinsdag 12 april 2011 om 14:09
Het ligt waarschijnlijk aan je houding. Je lichaamshouding is heel anders als je op lag hakken loopt en dat heb je nu een aantal maanden gedaan, dus moet je je houding weer aanpassen aan de hogere hak. Hoe je dat precies aan moet pakken weet alleen jij natuurlijk, maar let in ieder geval op je houding.
dinsdag 12 april 2011 om 14:29
dinsdag 12 april 2011 om 14:30
Ik herken je probleem wel.
Kwam er zelf ook achter dat de rugpijn die ik zo nu en dan heb (trouwens ook nekpijn) waarschijnlijk werd veroorzaakt door hakschoenen.
Ik merk nu elke keer als ik ze aantrek dat ik vrij snel weer last krijg, jammer! Ik weet van mijzelf dat ik idd met een holle rug (en knieen op slot) sta/loop, dus dat zal zeker meespelen.
Of het blijvend is? geen idee, ik denk zelf wel dat dagelijks/lange dagen op hakken lopen voor mij persoonlijk geen goed idee is, hoe jammer ook...
Kwam er zelf ook achter dat de rugpijn die ik zo nu en dan heb (trouwens ook nekpijn) waarschijnlijk werd veroorzaakt door hakschoenen.
Ik merk nu elke keer als ik ze aantrek dat ik vrij snel weer last krijg, jammer! Ik weet van mijzelf dat ik idd met een holle rug (en knieen op slot) sta/loop, dus dat zal zeker meespelen.
Of het blijvend is? geen idee, ik denk zelf wel dat dagelijks/lange dagen op hakken lopen voor mij persoonlijk geen goed idee is, hoe jammer ook...
dinsdag 12 april 2011 om 14:40