Gezondheid alle pijlers

Rugpijn, ik word er gek van

08-06-2013 23:01 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden is het in mijn rug geschoten. Ik deed niks raar, stond voor de spiegel mijn gezicht schoon te maken. Het deed zeer, maar kon nog wel (zij het met moeite) zelf opstaan en zo. Maandag gaan werken, maar na 4 uur naar huis gegaan, omdat ik teveel last had. Dinsdag bij de huisarts geweest, advies om rustig aan te doen, niet te tillen en eventueel ibuprofen te slikken tegen de pijn. Die slik ik al 1 keer per dag voor mijn blaas, mocht er dan wat meer slikken.

Na een paar dagen werd het wat minder totdat het afgelopen dinsdag er weer in schoot. Stom, ik tilde een volle mand op. Sindsdien kan ik niet eens meer zelf opstaan, mijn vriend moet helpen. Sokken aandoen, broek aandoen, mijn vriend moet het doen, het is te pijnlijk,

Ik heb van alles geslikt, Aleve 275 (2 pillen in 1 keer), Voltaren K (2 pillen in 1 keer), Ibuprofen, het werkt niet. Gesmeerd met Voltaren K, kruik erop, warmtecompres erop, het werkt ook niet.

Ik ben vorige week niet naar de huisarts gegaan. We zaten op de camping en om nou 3 kwartier heen en 3 kwartier terug te rijden, dat zag ik niet zitten. Als het morgen nog niet minder is, dan ga ik uiteraard maandag naar de huisarts.

Maar iemand nog tips op de pijn te verlichten? Ik beweeg wel, bewegen gaat het op zich best wel, als het is pijnlijk. Maar het opstaan en het bukken is vreselijk. En ja...niet teveel opstaan. Ik heb een overactieve blaas en het blaaspijnsyndroom en moet veel drinken, dus zeker 1 keer in het uur naar de wc, dus veel opstaan.
Spit. Heb ik toch wel eens per 2 jaar. Niets aan te doen. Warm houden en bewegen. Op de goede manier bukken en tillen en voorlopig niet te zwaar tillen. Sterkte!
Ga naar een osteopaat! Echt, heeft mij ook van mijn rugpijn afgeholpen. Sterkte!
Dank je! Het is zo frustrerend!
Warm houden(tijgerbalsem), blijven bewegen en diclofenac
quote:vamviva schreef op 08 juni 2013 @ 23:04:

Ga naar een osteopaat! Echt, heeft mij ook van mijn rugpijn afgeholpen. Sterkte!Ik heb dinsdagavond een afspraak bij een shiatsu-therapeut. Was in eerste instantie voor mijn nek en schouders die wat vast zitten, maar kan misschien ook voor mijn rug helpen.
quote:B-100 schreef op 08 juni 2013 @ 23:06:

Warm houden(tijgerbalsem), blijven bewegen en diclofenacIn Voltaren K zit diclofenac, helpt niet.
Nee, geen voltaren, het echie halen bij de huisarts. Diclofenac 500, ik leef erop sinds motorongeluk.
Huts!
Sterkte

Je mag bepaalde pijnstillers ook combineren (afhankelijk van je medisch voorgeschiedenis en eventuele andere medicatie).Als je het echt niet uithoud kun je altijd bellen met de huisarts/HAP voor medicatie advies.

Verder niet zo veel aan te doen helaas.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 juni 2013 @ 23:11:

Nee, geen voltaren, het echie halen bij de huisarts. Diclofenac 500, ik leef erop sinds motorongeluk.Ik had ze ook voorgeschreven van de huisarts. Die deden hun werk wel.
Klopt B- 100, het is een paardenmiddel maar het enige wat helpt.
Huts!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 juni 2013 @ 23:11:

Nee, geen voltaren, het echie halen bij de huisarts. Diclofenac 500, ik leef erop sinds motorongeluk.

Een nul minder hoop ik.

Tegenwoordig ook vrij verkrijgbaar, maar dan in 25 mg, dacht ik. Als je er dan 2 tegelijk neemt is het effect hetzelfde neem ik aan. Volgens mij is voltaren een merknaam van diclofenac (stofnaam)

Maar goed, altijd fijn als een arts mee kijkt naar je medicatie gebruik (zie mijn eerder post)
quote:Louba schreef op 08 juni 2013 @ 23:03:

Spit. Heb ik toch wel eens per 2 jaar. Niets aan te doen. Warm houden en bewegen. Op de goede manier bukken en tillen en voorlopig niet te zwaar tillen. Sterkte!

Knap, zo´n diagnose op afstand.

Ik had een paar maanden geleden hetzelfde. Niks spit, maar een verschoven tussenwervelschijf, die drukte tegen een zenuw. Ik kon mijn eigen onderbroek niet eens aantrekken .

Ik kon nauwelijks lopen, moeilijk zitten, bijna niet liggen en als ik eenmaal lag kwam ik niet meer overeind. Na de hulp plus oefeningen van de fysio kon ik na 3 maanden mezelf weer aankleden.

Toch maar even langs de/een huisarts dus.
Tja exces, kan natuurlijk ook. Kan ook een hernia zijn, of een levensbedreigende ziekte. Denk toch dat ze veel te snel weer iets veel te zwaars heeft getild waardoor ze het proces weer heeft vertraagd.

Maar goed, politiek correct: *zet stemmetje op* : spoedt u richting den huisartsch TO!
quote:Louba schreef op 09 juni 2013 @ 00:16:

Tja exces, kan natuurlijk ook. Kan ook een hernia zijn, of een levensbedreigende ziekte. Denk toch dat ze veel te snel weer iets veel te zwaars heeft getild waardoor ze het proces weer heeft vertraagd.

Maar goed, politiek correct: *zet stemmetje op* : spoedt u richting den huisartsch TO!

Louba, je stelt een diagnose in je eerste post en dat mag helemaal niet hier. Daarnaast klinken de klachten van TO in mijn oren niet als spit, dat heb ik namelijk ook al gehad. Maar spit zou moeten verminderen door bewegen.

Die verschoven tussenwervelschijf is met een soort kraken en verschillende oefeningen behandeld, maar er is ook een vorm van verschuiving waarbij je juist zoveel mogelijk plat moet liggen. Daarom moet TO ook even langs de huisarts en/of fysio, ze zal moeten weten wat ze het beste kan doen, anders verergert de zaak alleen maar.
quote:Louba schreef op 09 juni 2013 @ 00:16:

Maar goed, politiek correct: *zet stemmetje op* : spoedt u richting den huisartsch TO!Vorige week is er door de huisarts bepaald dat het geen hernia is, aangezien ik mijn been nog helemaal omhoog kon doen. Of dat nu ook zo is...ik probeer het liever niet. Ik bel maandag de huisarts, uiteraard, maar baal er zo vreselijk van. Ik ga nu maar eens naar bed, hopelijk kan ik wat slapen.
Het enige wat mij helpt is Diclofenac in combinatie met paracetamol. Het is niet goed voor je, maar het verlicht de pijn, ontspant je spieren en werkt ontstekingremmend.

Ik heb van de huisarts een voorraadje voorgeschreven gekregen. Ik kan het je echt aanraden!

Sterkte met de pijn!
Je zit op de camping, heb je daar wel een goed bed?
Ik zit nu niet meer op de camping en had er al last van voordat we naar de camping gingen. En thuis heb ik een goed bed en heb ik er ook last van.
Zo erg die rugpijn, weet er alles van. Ik kreeg toen tramadol van de huisarts. Dat maakte mij wel wat suf maar ik kon dan redelijk pijnloos even slapen. Bij mij blijkt het artrose te zijn en daar heb ik af en toe erg veel rugpijn van. Er is geen foto gemaakt?
Nee, 2 weken terug was het ook nog niet zo erg. Ik kan nu niet eens slapen, want weet niet hoe ik moet liggen.
Vraag een doorverwijzing voor een mri-scan, dan kunnen ze vaak goed zien wat het euvel is. Ik heb weleens tramadol gehad voor hetzelfde, je wordt er wat stoned van maar prima pijnstiller. Dan kun je weer normaal bewegen en is de pijn snel weg.

Maar eerst de oorzaak zoeken hoor!
Waarom niet eerst gewoon een bezoekje aan de fysiotherapeut? Die weet alles van rugpijn.
Ik had het paar weken geleden ook in mijn rug, toen verlichtte een warm bad wel.

Maar dat was wel minder heftig dan jouw pijn, als ik het zo lees.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Eerst maar naar de huisarts, lijkt me handiger dan naar meteen naar de fysio. En misschien helpt de shiatsu ook,

Ik heb helaas geen bad, dus dat is lastig. Maar ik denk ook niet dat ik daar nog uitkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven