Gezondheid alle pijlers

Rugpijn

15-09-2015 13:12 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames. Zondag ben ik door mijn rug gegaan.

Die was al wat zwak door een hernia van bijna 2 jaar geleden en ik ben nu zwanger dus de boel is sowieso wat zwakker daar.

Zondag ging het wel, gister ochtend ook.

In de loop van de middag werd het erger.

Tegen 16.00 zoveel pijn dat ik even ging liggen. Even want ik weet dat beweging het beste is.

18.00 even douchen, lekker warmte erop.

En toen ging het mis.

Onder de douche, stond er net een minuut, wilden mijn spieren niet meer. Ik ben gevallen ving me op met mijn armen.

Kon niet meer opstaan en vriend heeft me met veel pijn en moeite naar bed gebracht.

Daar lig ik nu nog.

Eruit geweest want plassen. Ging niet na 20 min zat ik nog jankend van pijn op de grond in de slaapkamer.

Huisartenpost gebeld.

Er kwam een arts. Geen hernia wel zeer ernstige rugpijn.

Baby was gelukkig ok.

Ik heb nu morfine gekregen maar ik merk er helemaal niets van. Ik kan nog niet eens van zij naar zij gaan in bed.

Iemand dit wel eens gehad? Tips?

Ik heb een oefening van de fysio die ik kan doen. Maar dat is het. Meer kan ik niet, ja jullie vervelen .

Weet iemand hoe ik het beste kan liggen?

Plat doet het minste zeer maar ik weet niet of op mijn zij beter is.
anoniem_203317 wijzigde dit bericht op 15-09-2015 13:16
Reden: Te vroeg gedrukt.
% gewijzigd
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Op je rug liggen is het beste, en dan liefst met een kussentje onder je knieholte, want dat kantelt je bekken en voorkomt dat je een holle rug trekt.

Neem de medicatie ook vooral voordat je de nacht ingaat, zodat je tijdens je slaap zo goed mogelijk ontspant en dus wat meer herstelt.

Verder is het uitzingen en wachten tot het minder wordt. Om op je zij te draaien, kun je het best de knie van de kant waar je niet op wil liggen omhoog doen, dan je knie over je been heen laten vallen richting de kant waarop je wil gaan liggen. Je arm houdt je aan de kant waar je op wil gaan liggen plat op het bed, terwijl je met de andere arm meebeweegt. Op die manier houdt je je rug zo recht mogelijk. Als je uit bed wil, doe je hetzelfde op de rand van het bed, en dan gooi je je ondernemen benen over het randje, en druk je jouw bovenlijf met je arm (van de kant waarop je ligt) omhoog vanuit de rugligging. Je benen werken dan als een hefboom, zodat je rug zo min mogelijk belast wordt.

Beterschap!
Ellendig lijkt me dat. Misschien hebben je rugspieren last van je zware buik want de voorkant is dan zwaarder dan de achterkant dus ze moeten voortdurend heisen om het zwaartepunt meer naar het midden te krijgen. Misschien meer achteroverleunend lopen met je schouders?

Sterkte in elk geval. Misschien een paar krukken laten komen voor noodgevallen? Dan kan je tenminste naar de wc.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt dames.

Uit bed komen lukt helaas voor geen meter, ook niet met de hefboom truck. Ik zak gewoon door mijn spieren.

Krukken is wel goed idee, was niet in me opgekomen.

Ben nu 23 weken en eigenlijk is mijn buik niet super dik maar omdat mijn rug al zwak was kan het idd best dat ze er last van hebben.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven