Gezondheid alle pijlers

Saxenda, Ozempic, Wegovy, Mounjaro - ervaringen gezocht

04-12-2023 10:05 2526 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik volg een GLI en kom vanaf januari in aanmerking voor vergoeding van afvalmedicatie. Ben bij de huisarts geweest maar die leek er niet zo veel vanaf te weten. Hij heeft wel een recept klaar staan om in januari voor te schrijven: Saxenda. Maar ik kreeg niet het idee dat hij mij daar verder bij gaat begeleiden, of dat hij er veel vertrouwen in had dat het zou gaan werken. Ik moest rekening houden met slechts 5% gewichtsafname, en kon ik niet beter gaan denken aan acceptatie?

Nou ja... niet zo informatief, dus. En ook een tikje frustrerend. Ik volg nu een jaar een GLI maar die dame doet weer verder niets met medicatie. Dus ik mag het allemaal zelf uitzoeken.

Nu ben ik op zoek naar ervaringen. Saxenda moet je elke dag spuiten. Ozempic en het (hopelijk snel arriverende) Wegovy slechts één keer per week. Dan heb je ook nog MySimba en dat zijn tabletten.

Welke gebruik jij, en wat waren de bijwerkingen, en vooral: werkte het voor jou?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2025 13:26
Reden: Titel aangepast
0.00% gewijzigd
Ja, dat heb ik ook. Dat je elke maaltijd weer bang bent dat je weer gewoon eet en door eet. Alsof er echt geen enkel scenario bestaat dat ik zo met eten om kan gaan. Overigens geen last van een droge mond.
Fibonaci schreef:
09-09-2025 10:31
Beterschap is gelukkig echt niet nodig. Sinds zaterdagochtend weer helemaal de oude. En geen zin in eten is onhandig omdat ik zo te weinig eet. Maar natuurlijk heel handig om af te vallen. Ik ben juist heel blij dat het werkt. En zelfs een beetje bang dat het morgen ineens weer over is. Zoals ik een paar dagen mijn schouders onder een afvalpoging kan zetten en het daarna heel moeilijk wordt. Ik kan me nog niet voorstellen dat het zo makkelijk zou blijven om weinig te eten. Ik vind het echt een wonder hoe specifiek en snel dit lijkt te werken.
Oh fijn dat je weer de oude bent. Of eigenlijk je nieuwe oude … ofzo. Lijkt me een rare gewaarwording om te merken dat het makkelijk is om weinig te eten, heel onnatuurlijk in het begin lijkt me. Lees op fora redelijk veel dat mensen op een gegeven moment bijna een soort van automatisch kiezen voor gezonde(re) maaltijden, dat ze echt zin hebben in groente en fruit bv. En niet meer talen naar snoep en junkfood etc. Maar ja, wat is dan dat addertje hè wat een andere forummer (sorry naam kwijt) al benoemde.

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe het bij mij gaat zijn, merk wel dat het gevoel van het spannend vinden wat afneemt en dat ik er juist naar uit begin te kijken.

Paar vraagjes nog:

Tellen jullie calorieën en hou je ze bij in een app? En zo ja, hoeveel is jullie tekort dan?
Maken jullie een soort van weekplan om je maaltijden te plannen?
Letten jullie op macro’s? Zoveel eiwitten per dag/maaltijd, zoveel onverzadigde vetten etc.
Ik was niet van plan calorieën te tellen, maar doe het nu wel. Zat van het weekend ongemerkt op 800 per dag. Ja dat is echt te weinig. Maar omdat ik gewoon geen enthousiasme heb voor eten gebeurt dat heel snel. Nu m’n producten maar geswitcht van halfvol naar vol en van yoghurt naar kwark (voor de eiwitten). Extra nootjes proberen te eten gedurende de dag om zo toch aan voldoende calorieën te komen. Als het eenmaal insleten is wil ik er eigenlijk weer mee stoppen.

Overigens vandaag dus volle kwark mee als ontbijt naar m’n werk en ik heb nu de helft op. Vult zo dat ik echt nog even niet moet denken aan de andere helft. Dus of het echt gaat helpen 🙈 Vooral koolhydraten eet ik minder. 1 aardappel dan ben ik wel klaar. De broccoli gaat idd wel op. Hele rare gewaarwording.
Ik merk nog steeds dat ik best veel kan snoepen als ik wil. De behoefte aan suiker is er nog wel. Dat vind ik wel jammer. De verleiding is er ook vaak: op werk staat een grote pot koekjes en pepermuntjes enzo.
Dit is nu dus eigenlijk hét moment om snoep helemaal af te zweren, in de hoop dat ik er helemaal 'vanaf' ben tegen de tijd dat ik met de medicatie ga proberen te stoppen. Denk dat ik een bewust moment moet kiezen dat ik dit 'gewoon' niet meer doe.

Ik was met Mounjaro opgehoogd van 2,5 naar 3,75, maar ik ga denk ik toch maar door naar 5 mg.
Ik tel de calorieën, zeker ook omdat ik mij bewust wil maken wat ik in mijn lichaam stop.

Het heeft ervoor gezorgd dat ik sommige dingen niet meer eet omdat ik het de kcal niet waard vind.

Ik ben aan het afbouwen met medicatie en opbouwen met eten.

Mijn kcal heb ik nu op 1700 gezet.
Maar voorheen zat ik rond de 1400.

In het begin was ik blij als ik 1000 haalde.
Felidaez schreef:
09-09-2025 13:58
Ik tel de calorieën, zeker ook omdat ik mij bewust wil maken wat ik in mijn lichaam stop.

Het heeft ervoor gezorgd dat ik sommige dingen niet meer eet omdat ik het de kcal niet waard vind.

Ik ben aan het afbouwen met medicatie en opbouwen met eten.

Mijn kcal heb ik nu op 1700 gezet.
Maar voorheen zat ik rond de 1400.

In het begin was ik blij als ik 1000 haalde.
Dat is een goede en mooie kijk op calorieën en op eten (en drinken) in het algemeen, bewuster om gaan met wat je in je lichaam stopt.

Vind je het ‘spannend’ Felidaez het afbouwen?
Hi onderkoffer, ik had het over dat addertje ja, maar ik geniet er maar van zo lang die er niet is. Ik heb zondagochtend voor het eerst geprikt, en merk sinds gister wel al verschil, maar waar ik had verwacht me heel anders te voelen, voel ik me gewoon normaal, maar dan zonder trek. Ik trek net de la met lekkers open, kijk erin, en heb ‘m weer dicht gedaan, had nergens zin in (die gewoonte van erheen lopen is voorlopig nog niet weg denk ik)
Het is wel vreemd, want ik heb normaal altijd wel trek.

Las best veel verhalen van mensen die heel weinig moeten eten om af te vallen, die met bijvoorbeeld 1500 calorieen al aankomen. Ik kan volgens mij best veel eten en nog afvallen, dus ik hou het wel bij om te zorgen dat ik niet te weinig eet (haha dat ik dat ooit zou zeggen)
Zat gister op 1350 en dat moet wel iets meer worden denk ik, dus ik vind het voorlopig fijn om dat zo in de gaten te houden.
Onderkoffer schreef:
09-09-2025 14:30
Dat is een goede en mooie kijk op calorieën en op eten (en drinken) in het algemeen, bewuster om gaan met wat je in je lichaam stopt.

Vind je het ‘spannend’ Felidaez het afbouwen?
Ik vind het heel spannend.
Ik heb niet dezelfde mate van eet ruis als bijvoorbeeld mijn man, maar die kilo's zijn er bij mij natuurlijk niet zomaar aan gekomen.

Ik heb geprobeerd 1-2 kilo onder mijn streefgewicht te komen voor wat jojo-kilo's.

Ik vind het lastig omdat ik nog nooit zo slank ben geweest als nu en eigenlijk nooit meer terug wil naar hoe het was.
Ik vind het ook lastig omdat ik merk dat het een tikje obsessief lijkt te worden en daar moet ik echt voor waken.

Ik heb wel goede gesprekken met mijn diëtiste hierover en het is fijn dat ze wil meedenken.
Plinkie schreef:
09-09-2025 13:29
Ik merk nog steeds dat ik best veel kan snoepen als ik wil. De behoefte aan suiker is er nog wel. Dat vind ik wel jammer. De verleiding is er ook vaak: op werk staat een grote pot koekjes en pepermuntjes enzo.
Dit is nu dus eigenlijk hét moment om snoep helemaal af te zweren, in de hoop dat ik er helemaal 'vanaf' ben tegen de tijd dat ik met de medicatie ga proberen te stoppen. Denk dat ik een bewust moment moet kiezen dat ik dit 'gewoon' niet meer doe.

Ik was met Mounjaro opgehoogd van 2,5 naar 3,75, maar ik ga denk ik toch maar door naar 5 mg.
Oh dat is jammer Plinkie. Ik heb die behoefte aan snoep en koek nu niet. Maar ik heb dat soms in de eerste dagen van diëten ook niet, dus ik reken mij nog niet te rijk. Gewoon maanden dit zo voelen zou fantastisch zijn.
Felidaez schreef:
09-09-2025 15:20
Ik heb niet dezelfde mate van eet ruis als bijvoorbeeld mijn man, maar die kilo's zijn er bij mij natuurlijk niet zomaar aan gekomen.

Ik heb geprobeerd 1-2 kilo onder mijn streefgewicht te komen voor wat jojo-kilo's.

Ik vind het lastig omdat ik nog nooit zo slank ben geweest als nu en eigenlijk nooit meer terug wil naar hoe het was.
Ik vind het ook lastig omdat ik merk dat het een tikje obsessief lijkt te worden en daar moet ik echt voor waken.

Ik heb wel goede gesprekken met mijn diëtiste hierover en het is fijn dat ze wil meedenken.
Ik snap het hoor, ik zou dat ook spannend vinden. Dat tikje obsessief hm ja, dat snap ik ook wel, ik ben benieuwd of ik wel kan stoppen bij mijn streefgewicht. Maar goed, ik moet nog beginnen hoor 😂
Goed dat je een diëtiste hebt die met je mee kan denken, dat scheelt wel denk ik.

Succes met afbouwen! Ik (en ik denk anderen ook) zou het interessant vinden als je ons op de hoogte houdt van het afbouwen en ook als je echt gestopt bent.
Felidaez schreef:
09-09-2025 15:20

Ik snap het hoor, ik zou dat ook spannend vinden. Dat tikje obsessief hm ja, dat snap ik ook wel, ik ben benieuwd of ik wel kan stoppen bij mijn streefgewicht. Maar goed, ik moet nog beginnen hoor 😂
Goed dat je een diëtiste hebt die met je mee kan denken, dat scheelt wel denk ik.

Succes met afbouwen! Ik (en ik denk anderen ook) zou het interessant vinden als je ons op de hoogte houdt van het afbouwen en ook als je echt gestopt bent.
Sok schreef:
08-09-2025 10:30
Sporten is sowieso slim als je blijvend wil afvallen en zorgen dat je lijf sterk wordt (en blijft) is altijd goed. Maar het is niet zo dat alle gewichtsverlies van niet-sportende afvallers van verlies van spiermassa komt. Tuurlijk zul je wel iets aan spiermassa inleveren als je afvalt, maar heus geen 20 kilo en dat al het vet blijft zitten waar het zit. Dat is gewoon onzin, want je gebruikt de meeste van je spieren in het dagelijkse leven. Dus 'voornamelijk' in jouw zin is gewoon niet waar.

Ik sport trouwens wel (voornamelijk kracht), maar doe dat al jaren.
Dat is echt een fors aandeel en moet je niet onderschatten. Gemiddeld kan je -zonder dat je aan krachttraining doet en ook voldoende eiwitten inneemt- 20 tot 30% van je gewichtsverlies toeschrijven aan verlies van spiermassa. Als je begint met een spiermassa van 30 kilo op een gewicht van 100 kilo en je valt 20 kilo af en we gaan even uit van een gemiddelde van 25% spierverlies, dan heb je na afvallen nog 25 kilo spiermassa over. Dat is een verlies van bijna 17% spiermassa. Dat kan enorme gevolgen hebben voor je BMR (dat wat je verbrandt in rust) en kan zo 200 kcal. per dag schelen wat je puur in rust minder verbrandt. Je hebt dan nóg meer moeite om op gewicht te blijven dan ervoor. En heb je een matige actieve dag, dan verbrand je ook makkelijk 300 kcal minder, omdat er gewoonweg minder spiermassa aan het werk is. Dus preventie zit 'm echt deels ook in het behouden (minimaal), maar liever nog vergroten (optimaal) van je spiermassa.
Felidaez schreef:
09-09-2025 08:16
Ik ben namelijk niet van de krachttraining.
Ik begrijp het belang, maar ik krijg mijzelf niet zover het ook daadwerkelijk te doen.
"Ik ben niet van" vind ik in deze best een rare opmerking. Wie is er "wel van", behalve de fanatiekeling die dol is op sport? Ik denk dat het merendeel sport, omdat het belangrijk is voor je lijf. Niet omdat ze het nu zo geweldig en lekker vinden. Misschien achteraf, als je de sportsessie erop hebt zitten en bedenkt dat je weer 2, 3 of 4 dagen niet hoeft. En de mensen die het sporten inmiddels leuk zijn gaan vinden, hebben heel vaak door een periode gemoeten, waarbij ze dat nog helemaal niet zo leuk vonden.

Dat je het belang begrijpt is fijn. Ik hoop alleen voor jou dat het geen consequenties gaat hebben, zoals ik hierboven heb uitgelegd. Want je dietist kan je dan wel 'gelukkig niet als een idioot' behandelen. Dat is omdat je haar klantje bent en jij misschien wel wegrent als ze je hier wél op zou aanspreken en dan verdient zij geen geld aan je. Als je dan liever zo behandeld wilt worden, dat kan. Maar komt op mij over als de korte blik en precies niet die lange blik die nodig is, als je je gewicht er duurzaam af wilt houden.
NomenNescio schreef:
09-09-2025 17:15
"Ik ben niet van" vind ik in deze best een rare opmerking. Wie is er "wel van", behalve de fanatiekeling die dol is op sport? Ik denk dat het merendeel sport, omdat het belangrijk is voor je lijf. Niet omdat ze het nu zo geweldig en lekker vinden. Misschien achteraf, als je de sportsessie erop hebt zitten en bedenkt dat je weer 2, 3 of 4 dagen niet hoeft. En de mensen die het sporten inmiddels leuk zijn gaan vinden, hebben heel vaak door een periode gemoeten, waarbij ze dat nog helemaal niet zo leuk vonden.

Dat je het belang begrijpt is fijn. Ik hoop alleen voor jou dat het geen consequenties gaat hebben, zoals ik hierboven heb uitgelegd. Want je dietist kan je dan wel 'gelukkig niet als een idioot' behandelen. Dat is omdat je haar klantje bent en jij misschien wel wegrent als ze je hier wél op zou aanspreken en dan verdient zij geen geld aan je. Als je dan liever zo behandeld wilt worden, dat kan. Maar komt op mij over als de korte blik en precies niet die lange blik die nodig is, als je je gewicht er duurzaam af wilt houden.
ok..
MissUnderstood schreef:
09-09-2025 08:21
Natuurlijk wordt er ook bij de commerciele partijen gewezen op het belang van beweging en krachttraining. Net zoals er gewezen wordt op het belang van gezonde, uitgebalanceerde voeding. Daarnaast denk ik dat de mensen die uiteindelijk kiezen voor medicatie veelal de mensen zijn die dit soort dingen allang weten.

Ik geloof serieus niet dat er een heel grote groep is die denkt dat afvallen met deze medicatie even lekker makkelijk is. Ze zullen er best zijn, maar ik denk dat de meeste gebruikers al prima weten hoe je op een gezonde en verantwoorde manier afvalt, maar het gewoon niet vol kunnen houden vanwege het hongergevoel. Deze medicatie neemt dat gevoel weg, maar het op een gezonde manier afvallen zul je nog steeds zelf moeten doen.

Eens.
Alleen de mensen die het niet gebruiken, de beste stuurlui aan wal enzo. Die denken dat het 'makkelijk' is en 'vals spelen'. Blegh...
Ik ben sowieso enorm allergisch voor mensen die alles maar beter weten voor een ander.
Mooie voorbeelden daarvan ook in dit topic. Mensen die in een topic over ervaringen uitwisselen wel even komen vertellen hoe het moet. En dat zijn dan vaak de mensen die het zelf niet gebruiken.
Vesvalli schreef:
09-09-2025 14:54
Hi onderkoffer, ik had het over dat addertje ja, maar ik geniet er maar van zo lang die er niet is. Ik heb zondagochtend voor het eerst geprikt, en merk sinds gister wel al verschil, maar waar ik had verwacht me heel anders te voelen, voel ik me gewoon normaal, maar dan zonder trek. Ik trek net de la met lekkers open, kijk erin, en heb ‘m weer dicht gedaan, had nergens zin in (die gewoonte van erheen lopen is voorlopig nog niet weg denk ik)
Het is wel vreemd, want ik heb normaal altijd wel trek.

Las best veel verhalen van mensen die heel weinig moeten eten om af te vallen, die met bijvoorbeeld 1500 calorieen al aankomen. Ik kan volgens mij best veel eten en nog afvallen, dus ik hou het wel bij om te zorgen dat ik niet te weinig eet (haha dat ik dat ooit zou zeggen)
Zat gister op 1350 en dat moet wel iets meer worden denk ik, dus ik vind het voorlopig fijn om dat zo in de gaten te houden.
Haha, hoe anders had je dan verwacht je te voelen? Maar je voelt je ook weer niet helemaal normaal want je hebt gewoon weer de lekkere la dichtgedaan zonder wat te nemen 👍🏼

Ik denk dat ik het ook maar de calorieën ga bijhouden, lijkt me wel verstandig.
Fibonaci schreef:
09-09-2025 15:37
Oh dat is jammer Plinkie. Ik heb die behoefte aan snoep en koek nu niet. Maar ik heb dat soms in de eerste dagen van diëten ook niet, dus ik reken mij nog niet te rijk. Gewoon maanden dit zo voelen zou fantastisch zijn.
Ja, het is inderdaad jammer. Nu had ik dat in het begin ook een stuk minder. Ik heb 3 maanden op de laagste dosis gezeten, dus misschien is nu écht ophogen gewoon de sleutel :)
Inmiddels ben ik 14 kilo kwijt op saxenda 1.2 (nog steeds niet opgehoogd ). En ik voel me er prettig bij. Geen bijwerkingen. Ik moet er goed opletten om genoeg te eten. De eetrust is er nog steeds gelukkig. Ik heb tot nu toe nog geen misstap gemaakt. Ik ben vooral heel erg bezig met het emotie eten te vermijden en dat was afgelopen weken best even lastig maar is gelukt. Ik was standvastig en greep een appel in plaats van chips.

Ik ga ook niet naar de sportschool. Mijn lichamelijke beperkingen (die los staan van mijn gewicht overigens ) maken dit lastig. Alle sportscholen die ik tot nu toe gehad heb waren daar domweg niet goed op ingericht en de begeleiding al helemaal niet. De instructeurs hebben 0 verstand hiervan.

Ik ben dus wat zoekende wat ik kan doen. Ik wandel wel veel maar er zou iets bij kunnen om het iets meer spier intensief te maken maar wat en waar ? Dat ik ook nog eens lastig woon qua locatie maakt het qua aanbod ook niet bepaald handig.

Verder kleding. Wat lastig. Broeken zijn nu echt te groot. Bovenkanten wisselend maar veel is al groot aan t worden. Ik ga in oktober nog op vakantie (zuid Afrika ) dus dat is wel even een ding.

Ik ben bijna op de helft van wat ik kwijt wil. Dus dat is fijn.
BeeDifferent schreef:
09-09-2025 20:12
Eens.
Alleen de mensen die het niet gebruiken, de beste stuurlui aan wal enzo. Die denken dat het 'makkelijk' is en 'vals spelen'. Blegh...
Makkelijk ? Was het maar waar idd.

Het is en blijft een strijd. En continue die balans zoeken. En zorgen dat dit blijven dus en echt niet je hele leven dit willen gebruiken.
louise1 schreef:
04-09-2025 15:34
Door leveringsproblemen krijg ik nu Beysilor ipv Saxenda en heb ik al ruim drie dagen niet geprikt.

Nav jouw bericht die avond gelijk besteld bij de apotheek. Paniek is een groot woord maar ik kneep hem toch een beetje. Had anders pas deze week besteld (heb nu nog voor 8 dagen). Maar kon vandaag mijn Saxenda ophalen. Vreemd toch? Je zou denken dat leveringsproblemen over de gehele linie zijn?

Hoe is je overstap naar Beysilor gegaan?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik kom ook langzaam weer terug in dit topic. Even een samenvatting:
Ik startte met mounjaro 2,5mg. Dat waren twee fantastische weken waarin ik in 2 weken tijd 3 kilo afviel. Ik had wel wat lichte bijwerkingen, maar goed te doen.
Ik zette mijn derde prik, en er gebeurde helemaal niks. Qua foodnoise dan, want ik kreeg ontzettend bijwerkingen.
Ik ben toen op voorstel yazen overgegaan op 2x1,25mg per week. Daar baalde ik erg van, want dat ging natuurlijk al helemáál niks doen, maar het moest wel echt vanwege die bijwerkingen. Dat heb ik twee weken gedaan, waarbij de bijwerkingen gelukkig helemaal afnamen. Daarna ben ik opgehoogd naar 1,8mg 2x per week en nu heb ik geen bijwerkingen en merk ik echt dat het weer begint te werken! Zo fijn!
Zag helemaal al een doemscenario voor me waarbij ik net diegene was waarbij de bijwerkingen niet te doen waren (bij een dosis waarbij je dus verder ook wat merkt).
Ik vraag me wel af waarom ze niet sowieso starten met 2x 1,25mg per week. Het geeft zoveel rust om een gelijkmatige verdeling te hebben in de week. Het obsessieve begint nu gelukkig bij mij eindelijk weg te ebben!
NomenNescio schreef:
09-09-2025 17:03
Dat is echt een fors aandeel en moet je niet onderschatten. Gemiddeld kan je -zonder dat je aan krachttraining doet en ook voldoende eiwitten inneemt- 20 tot 30% van je gewichtsverlies toeschrijven aan verlies van spiermassa. Als je begint met een spiermassa van 30 kilo op een gewicht van 100 kilo en je valt 20 kilo af en we gaan even uit van een gemiddelde van 25% spierverlies, dan heb je na afvallen nog 25 kilo spiermassa over. Dat is een verlies van bijna 17% spiermassa. Dat kan enorme gevolgen hebben voor je BMR (dat wat je verbrandt in rust) en kan zo 200 kcal. per dag schelen wat je puur in rust minder verbrandt. Je hebt dan nóg meer moeite om op gewicht te blijven dan ervoor. En heb je een matige actieve dag, dan verbrand je ook makkelijk 300 kcal minder, omdat er gewoonweg minder spiermassa aan het werk is. Dus preventie zit 'm echt deels ook in het behouden (minimaal), maar liever nog vergroten (optimaal) van je spiermassa.
Dit is eigenlijk echt precies wat ik bedoelde in mn reacties van gisteren....
poldervrouw schreef:
09-09-2025 22:28
Inmiddels ben ik 14 kilo kwijt op saxenda 1.2 (nog steeds niet opgehoogd ). En ik voel me er prettig bij. Geen bijwerkingen. Ik moet er goed opletten om genoeg te eten. De eetrust is er nog steeds gelukkig. Ik heb tot nu toe nog geen misstap gemaakt. Ik ben vooral heel erg bezig met het emotie eten te vermijden en dat was afgelopen weken best even lastig maar is gelukt. Ik was standvastig en greep een appel in plaats van chips.

Ik ga ook niet naar de sportschool. Mijn lichamelijke beperkingen (die los staan van mijn gewicht overigens ) maken dit lastig. Alle sportscholen die ik tot nu toe gehad heb waren daar domweg niet goed op ingericht en de begeleiding al helemaal niet. De instructeurs hebben 0 verstand hiervan.

Ik ben dus wat zoekende wat ik kan doen. Ik wandel wel veel maar er zou iets bij kunnen om het iets meer spier intensief te maken maar wat en waar ? Dat ik ook nog eens lastig woon qua locatie maakt het qua aanbod ook niet bepaald handig.

Verder kleding. Wat lastig. Broeken zijn nu echt te groot. Bovenkanten wisselend maar veel is al groot aan t worden. Ik ga in oktober nog op vakantie (zuid Afrika ) dus dat is wel even een ding.

Ik ben bijna op de helft van wat ik kwijt wil. Dus dat is fijn.
Wow 14 kilo, mooi resultaat Poldervrouw, gefeliciteerd! Hoe lang ben je bezig?

Wat zie je als een misstap? Dat je geen appel maar naar iets anders grijpt bij emotie-eten? Ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat want ben echt een emotie eter, zal daar een andere uitweg voor zien moeten vinden.

Lastig dat sportschool instructeurs er geen verstand van hebben. Mss kun je thuis aan de gang met weerstandsbanden? Genoeg oefeningen te vinden via google en youtube.

Op vakantie naar Zuid-Afrika is een leuk vooruitzicht! Wat maakt het precies een ding?
Karrota schreef:
09-09-2025 23:17
Ik kom ook langzaam weer terug in dit topic. Even een samenvatting:
Ik startte met mounjaro 2,5mg. Dat waren twee fantastische weken waarin ik in 2 weken tijd 3 kilo afviel. Ik had wel wat lichte bijwerkingen, maar goed te doen.
Ik zette mijn derde prik, en er gebeurde helemaal niks. Qua foodnoise dan, want ik kreeg ontzettend bijwerkingen.
Ik ben toen op voorstel yazen overgegaan op 2x1,25mg per week. Daar baalde ik erg van, want dat ging natuurlijk al helemáál niks doen, maar het moest wel echt vanwege die bijwerkingen. Dat heb ik twee weken gedaan, waarbij de bijwerkingen gelukkig helemaal afnamen. Daarna ben ik opgehoogd naar 1,8mg 2x per week en nu heb ik geen bijwerkingen en merk ik echt dat het weer begint te werken! Zo fijn!
Zag helemaal al een doemscenario voor me waarbij ik net diegene was waarbij de bijwerkingen niet te doen waren (bij een dosis waarbij je dus verder ook wat merkt).
Ik vraag me wel af waarom ze niet sowieso starten met 2x 1,25mg per week. Het geeft zoveel rust om een gelijkmatige verdeling te hebben in de week. Het obsessieve begint nu gelukkig bij mij eindelijk weg te ebben!
Hoi Karrota, wat fijn dat de bijwerkingen weer weg zijn! Goed ook dat Yazen adviseert om de dosis te verdelen. Ik ga zelf binnenkort starten en ga lager starten dan de begindosis omdat ik nogal gevoelig ben voor bijwerking.

Succes met de rest van je afval avontuur!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven