Gezondheid alle pijlers

Scheelziensoperatie

14-07-2015 16:43 33 berichten
Hallo,

Ik wil graag wat meer verhalen hebben over jullie ervaringen van een scheelziensoperatie.

Ben namelijk 22 jaar en al twee keer geopereerd voor scheelzien. Toen ik ongeveer 3 jaar was ben ik geopereerd omdat mijn rechteroog naar binnen draaide dit was gelukkig goed gegaan en heb geen last meer gehad van scheel kijken tot vorig jaar… Ik had op een gegeven moment veel last van dubbelzien en begon mijn rechteroog naar buiten te trekken. Ik ben in het oogziekenhuis geweest in Rotterdam en ben 8 maanden geleden geopereerd door Dokter Faber ben erg blij met het resultaat! Nu ben ik heel bang dat het scheelzien weer elk moment terug kan komen vandaar dat ik graag jullie ervaringen wil weten. Ik weet dat de kans bestaat dat ik over tien jaar ofzo vast wel weer onder het mes moet maar hopelijk niet binnen nu en een jaar..

Graag zie ik wat reacties..

Groetjes een bangerrdddddddd...
quote:polo1985 schreef op 14 juli 2015 @ 18:16:

[...]

De eerste keer in februari 1992 en de tweede keer in augustus 2013. Nu dus bijna 2 jaar geleden. Gelukkig was het toen mooi weer, herstellen met een zonnebril op liggend in de zon.Zo heb jij even geluk!! Nu niet meer bang dat het terug komt ??
Alle reacties Link kopieren
quote:chaaarrr schreef op 14 juli 2015 @ 19:22:

[...]

Zo heb jij even geluk!! Nu niet meer bang dat het terug komt ??Jazeker wel!! Over een jaartje of 20 ofzo. Dat is ook de reden dat ik me niet laat helpen aan m'n rechteroog wat omhoog kijkt met het naar links kijken. Dat moeten ze dan maar aanpassen ivm littekenweefsel.
I don't care, i love it!!
quote:polo1985 schreef op 14 juli 2015 @ 19:32:

[...]

Jazeker wel!! Over een jaartje of 20 ofzo. Dat is ook de reden dat ik me niet laat helpen aan m'n rechteroog wat omhoog kijkt met het naar links kijken. Dat moeten ze dan maar aanpassen ivm littekenweefsel.Dat snap ik! Maar neem aan dat het helemaal niet opvalt dat hij wat omhoog staat met naar links kijken?
Ik heb bij lange na niet alles gelezen dus misschien past mijn reactie helemaal niet (meer), dan lees er maar overheen .

Mijn oog staat een beetje scheef. Als ik met twee ogen door een verschillend gat kijk zie ik scheel. Als ik door hetzelfde gat kijk, snapt mijn hoofd blijkbaar dat die twee beelden een moeten zijn en plakt het over elkaar. Zo ongeveer is het ook door mijn opticien uitgelegd.

Ik heb een kleine min dus ik moest lenzen of een bril. Standaard gaan ze je dan door zo'n soort brilding / verrekijker achtig geval laten kijken en de glaasjes aanpassen tot je scherp ziet. Ik zie dan dus alles twee keer. Daarop deed deze man mij een bril op om de glaasjes mee te wisselen en toen 'snapte' mijn hoofd het en zag ik alles 1x. Ik heb het effect ook als ik bijvoorbeeld in de auto met een oog door de zijruit kijk en met de ander door de voorruit, omdat er een auto langs mij op gaat. Dan zie ik een knik in die auto.

Ik vraag mij dus af, of jij hier misschien ook iets mee kan: misschien zie je met lenzen niet dubbel, omdat je er voor kan coorgeren, terwijl je misschien met bril wel dubbel ziet.
quote:aaaanne schreef op 14 juli 2015 @ 20:54:

Ik heb bij lange na niet alles gelezen dus misschien past mijn reactie helemaal niet (meer), dan lees er maar overheen .

Mijn oog staat een beetje scheef. Als ik met twee ogen door een verschillend gat kijk zie ik scheel. Als ik door hetzelfde gat kijk, snapt mijn hoofd blijkbaar dat die twee beelden een moeten zijn en plakt het over elkaar. Zo ongeveer is het ook door mijn opticien uitgelegd.

Ik heb een kleine min dus ik moest lenzen of een bril. Standaard gaan ze je dan door zo'n soort brilding / verrekijker achtig geval laten kijken en de glaasjes aanpassen tot je scherp ziet. Ik zie dan dus alles twee keer. Daarop deed deze man mij een bril op om de glaasjes mee te wisselen en toen 'snapte' mijn hoofd het en zag ik alles 1x. Ik heb het effect ook als ik bijvoorbeeld in de auto met een oog door de zijruit kijk en met de ander door de voorruit, omdat er een auto langs mij op gaat. Dan zie ik een knik in die auto.

Ik vraag mij dus af, of jij hier misschien ook iets mee kan: misschien zie je met lenzen niet dubbel, omdat je er voor kan coorgeren, terwijl je misschien met bril wel dubbel ziet.

Bedankt voor je reactie...

Ik zie nu niet meer dubbel omdat ik geopereerd ben aan scheelzien. Ik begon dubbel te zien omdat mijn oog weer scheef begon te staan en me hersenen konden dit niet plaatsen de beelden dan.. Hier ben ik aan geholpen en zie niet meer dubbel en ook niet meer scheel!

Maar jij hebt dus een scheelzienshoek? Wil je je laten opereren?
Nee, ik hoef er niet aan geopereerd te worden. Het valt niet erg op voor iemand die mij ziet, en het is niet zozeer mijn pupil die scheef in het oog staat, meer dat mijn oog scheef in mijn hoofd zit. En ik heb er met lenzen dus eigenlijk geen last van, alleen als ik moe ben, of om iets heen moet kijken. In de auto heb ik bijvoorbeeld uitzonderlijk veel last van een vogelpoepje dat midden op de ruit zit. Ene oog kijkt er links langs, andere rechts en hoppa: twee beelden. Haal ik het poepje er af, dan heb ik weer 1 beeld. Dat poepje er af halen is makkelijk te doen, dus opereren niet nodig.

Fijn dat je nu van alles af bent, maar je bent dus wel bang dat het terugkomt? Jouw hersenen lukte het dus niet om de beelden alsnog over elkaar te plakken, dat is wel jammer, snap ook dat je dan bang bent dat het weer terugkomt.

Is het een zware operatie waar je veel last van hebt? Anders nu maar aannemen dat als het nu gelukt is om te opereren het een volgende keer, mocht het terugkomen, wel weer zal lukken?
quote:aaaanne schreef op 14 juli 2015 @ 21:26:

Nee, ik hoef er niet aan geopereerd te worden. Het valt niet erg op voor iemand die mij ziet, en het is niet zozeer mijn pupil die scheef in het oog staat, meer dat mijn oog scheef in mijn hoofd zit. En ik heb er met lenzen dus eigenlijk geen last van, alleen als ik moe ben, of om iets heen moet kijken. In de auto heb ik bijvoorbeeld uitzonderlijk veel last van een vogelpoepje dat midden op de ruit zit. Ene oog kijkt er links langs, andere rechts en hoppa: twee beelden. Haal ik het poepje er af, dan heb ik weer 1 beeld. Dat poepje er af halen is makkelijk te doen, dus opereren niet nodig.

Fijn dat je nu van alles af bent, maar je bent dus wel bang dat het terugkomt? Jouw hersenen lukte het dus niet om de beelden alsnog over elkaar te plakken, dat is wel jammer, snap ook dat je dan bang bent dat het weer terugkomt.

Is het een zware operatie waar je veel last van hebt? Anders nu maar aannemen dat als het nu gelukt is om te opereren het een volgende keer, mocht het terugkomen, wel weer zal lukken?Nee klopt na 20 jaar ofzo alsnog onder het mes gemoeten maar als ik nu weer 20 jaar vooruit kan en dan weer geopereerd kan worden vind ik het niet erg. Als het maar niet nu binnen een jaar weer gebeurd ofzo! Maar neem aan dat de technieken verbeterd zijn? Operatie op zich vond ik helemaal niet erg, was erg suf na de operatie en heb ook een dikke week echt last gehad ( roodheid en gevoelig ) nu nergens meer last van!
Alle reacties Link kopieren
quote:chaaarrr schreef op 14 juli 2015 @ 19:35:

[...]

Dat snap ik! Maar neem aan dat het helemaal niet opvalt dat hij wat omhoog staat met naar links kijken?Mensen die het niet weten zien het niet en mensen die het wel weten letten er niet op.
I don't care, i love it!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven