Gezondheid alle pijlers

Schildklier - euthyrox

18-06-2011 18:37 8 berichten
Ik had voor en tijdens mijn zwangerschap subklinische Hypothyreoïdie, na een periode te hebben geprobeerd zonder euthyrox (in de zwangerschap kreeg ik 125) op aanraden van de internist bleek het toch niet goed te gaan en was mijn TSH niveau 34 en T4 weet ik even niet meer...maar goed ik moest weer aan de euthyrox, 50 mg.

Sinds ik dit slik word ik 's nachts vanaf 5/6u wakker en heb ik moeite met in slaap vallen. Heel erg irritant want baby slaapt wel tot 9/10u uit en daar wil ik even graag van genieten

Voor de rest geen last van hartkloppingen of andere symptomen die bij overdosering voorkomen. Is dit normaal en moet ik gewoon wennen aan de medicijnen?

Nou ik ga maandag ook de internist bellen maar wie weet is er hier iemand met ervaring ! Ik ben sterk aan het overwegen even een halfje te nemen morgen om te zien of ik dan beter slaap tot ik de internist heb gesproken (want voordat hij mij dan weer terug belt...)
Alle reacties Link kopieren
Je gaat toch niet zonder overleg je medicijn dosis halveren? Puur alleen voor het uitslapen...?

Die paar nachtje red je je nog wel toch!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
.
quote:mali30 schreef op 18 juni 2011 @ 19:26:

Je gaat toch niet zonder overleg je medicijn dosis halveren? Puur alleen voor het uitslapen...?

Die paar nachtje red je je nog wel toch!

Nou halveren overleef ik ook wel hoor tot ik hem heb gesproken

Als ik zelf niet het initiatief had genomen het na te laten kijken regelmatig had ik nu nog steeds niks geslikt omdat ik niet had geweten dat mijn TSH zo hoogw as, ik merkte er namelijk niks van
quote:bospad schreef op 18 juni 2011 @ 20:19:

Ik gebruik het vijfvoudige en ben sinds ik ben begonnen steeds minder gaan slapen, maar ik vind dat juist heerlijk (eerder sliep ik namelijk vaak 11 uur per dag...dus daar kon ook wel wat van af.) Ik kan me dus wel voorstellen dat het effect heeft op je slaap. Maar ik weet er verder weinig van af.

Wel ken ik twee mensen die naar een lagere dosis zijn gegaan, ook al zagen de waardes er mooi uit, omdat ze zich daar prettiger (minder opgejaagd) bij voelden. Ik kan me voorstellen dat je wil proberen of het met minder hormoon beter zou gaan. Leg dat je internist even voor. Die weet er alles van af.ja ik ben ook van plan om hem te gaan bellen maarja tegen de tijd dat hij dan weer terug belt en dan moeti k eerst weer prikken en het duurt edan altijd aantal dagen voordat hij de uitslag heeft, dat duurt dus even...en aangezien ik dus zonder medicijnen helemaal nergens last van had...het is zoooo irritant om 5u wakker worden en dan niet meer kunnen slapen, vooral als je een hele dag op een baby moet passen, best een vermoeiende job
quote:bospad schreef op 18 juni 2011 @ 20:19:

Ik gebruik het vijfvoudige en ben sinds ik ben begonnen steeds minder gaan slapen, maar ik vind dat juist heerlijk (eerder sliep ik namelijk vaak 11 uur per dag...dus daar kon ook wel wat van af.) Ik kan me dus wel voorstellen dat het effect heeft op je slaap. Maar ik weet er verder weinig van af.

Wel ken ik twee mensen die naar een lagere dosis zijn gegaan, ook al zagen de waardes er mooi uit, omdat ze zich daar prettiger (minder opgejaagd) bij voelden. Ik kan me voorstellen dat je wil proberen of het met minder hormoon beter zou gaan. Leg dat je internist even voor. Die weet er alles van af.overigens word ik dus 5 u wakker terwijl ik dan rond 00.30 ben gaan slapen..dus het is ook niet zo dat ik dan gewoon de hoeveelheid slaap heb gekregen die ik nodig heb
.
quote:bospad schreef op 18 juni 2011 @ 21:01:

Heb je met deze dosis al eens geprikt?

Zo nee, dan is het niet slim om nu even te steggelen met de hoeveelheid medicijnen, omdat dan de meting niet goed is.Het zou best kunnen dat je een beetje te veel gebruikt, maar dat zou dan niet uit het bloed blijken.

Ik kan me best voorstellen dat je minder wil nemen, maar een goede bloedtest kunnen maken, is wel belangrijk.

ja het vervelende is alleen dat het dus even duurt dan en ik de energie best kan gebruiken als fulltime mama van een baby van nog geen 5 maanden...maar ik snap dat het wijzer is om het op die manier te doen.

Ik kijk het even aan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven