Gezondheid alle pijlers

Schimmel in huis

29-07-2013 13:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag meiden, vorige week ontdekte ik een grote schimmelplek in mijn woonkamer achter de kast. Hij is er waarschijnlijk al lang, maar deze kast wordt nooit verplaatst en de plek zat dus goed verstopt. Nu maak ik me zorgen, wat zijn de gevolgen van schimmel op je gezondheid? Heeft iemand al echt gezondheidsklachten gehad bij schimmel in huis?

Aangezien ik vorige pas contact heb opgenomen met een schimmelinspecteur, moet ik nog even wachten voor hij langskomt. Maar ik maak wel grote zorgen. Klachten die ik heb zijn hoofdpijn, maar dat kan uiteraard ook door andere factoren komen. Lusteloosheid ook wel, maar geen last aan de luchtwegen.

Dank je voor jullie reacties.
Schimmelinspecteur?

Ik behandel schimmelplekken gewoon met een schimmelreiniger. HG is goed maar ook die van de action werkt prima.

En nee ook nooit gezondheidsklachten gehad. Een beetje schimmel in huis kan weinig kwaad, tenzij je er allergisch voor bent
Dag Siepel, dank je voor deze tip. Ik heb even gegoogled en zag dat die producten erg giftig zijn. Gebruik jij handschoenen en gezichtsmasker hiervoor? Ik heb kleine kinderen in huis, misschien moet ik hen dan een paar dagen naar familie brengen? Zou niet willen dat ze giftige dampen inademen...
Ohw, je ontdekt een al oudere plek en inene krijg je klachten....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou mij ook druk maken waar de schimmel vandaan komt.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Je kinderen een paar dagen naar familie brengen? Ehm, denk je zelf niet dat je een beetje aan het doorslaan bent?
Ah, de inspecteur komt.

Voor je gezondheid kan het niet zoveel kwaad, denk ik.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik wist niet eens dat er schimmelinspecteurs bestonden.

Misschien maar eens een cursusje volgen, lijkt me wel een leuk baantje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoe groot is die plek dan?

Ik zou me inderdaad meer druk maken over hoe de plek ontstaan is. Waardoor kan het vochtig zijn achter de kast?

Verder inderdaad gewoon anti schimmel spray erop. Daar hoef je je kinderen niet voor weg te brengen.
Een schimmelinspecteur? Volgens mij is dat de ideale manier om veel geld uit je zak te laten kloppen.

Heb je zelf al geprobeerd te achterhalen waar de schimmel vandaan zou kunnen komen? En ventileer je genoeg?
Oh vervelend zeg! Inderdaad, hou je kinderen ver van de plek vandaan.

Man en ik hadden dat ook in huis..maar goed ventilatie hielp enorm..
Wij hebben er ook last van en gebruiken gewoon zo'n spray. Inderdaad erg vaak laten luchten, goede ventilatie, oppassen met vochtige was binnenhangen etc
Nou, bij een doe-het-zelf schimmelbehandeling is het wel het beste om goed te ventileren (lees: alles tegen elkaar open zetten, op een dag dat het waait) en kinderen niet in de ruimte te laten. (Maar na een uurtje kunnen ze dan wel weer naar binnen).

En zoals gezegd, schimmel is geen ramp. Het kan echter wel een indicatie zijn van vochtproblemen in de woning die dan opgelost moeten worden. Soms is het iets simpels als een lekkende regenpijp en ben je met een paar euro klaar. Maar het kan ook een ernstigere oorzaak hebben, en flink in de papieren gaan lopen.

Het is bij schimmel in elk geval altijd zaak om de oorzaak op te sporen en eventuele problemen op te lossen, om zodoende grotere problemen in de toekomst te voorkomen.
Stond er een plant op de kast die je water geeft?

IS de muur een buitenmuur?
Bedankt voor jullie reacties. De klachten als hoofdpijn heb ik al jaren. De plek is zo'n meter lang en 1.5 hoog... Een schimmelinspectie is gratis (hier in België). Ik zal straks eens kijken bij de Action naar zo een spray.
Hg erop.
Het werkzame bestanddeel van HG is gewoon bleek, dus waarom dat dure spul kopen. Zonde van je geld.
Gewoon bleek mengen met water in een spuitfles. Zelfde werking als HG.
Nou, het kan wel degelijk kwaad, schimmelsporen zitten in de lucht in je huis en komen zo je lichaam binnen. Je kunt er asmatische klachten van krijgen. Ik spreek uit ervaring. In ons vorige huis stikte het van de schimmel in badkamer(inpandig) en toen we de houten vloer eruit haalden om deze mee te nemen, bleek daaronder een heel gat te zitten van wegerotte planken. Ik had al tijden vage klachten zoals constant verkouden, loopneus, traanogen, slijm in mijn keel en vaak ziek. Sinds we verhuisd zijn voel ik me veel beter en heb ik die klachten niet meer. Hg en chloorwerkt alleen om de schimmelplekken voor het oog te reinigen maar het verwijdert ze niet echt als je de bron niet aanpakt.
quote:lanadel schreef op 29 juli 2013 @ 13:41:

Dag Siepel, dank je voor deze tip. Ik heb even gegoogled en zag dat die producten erg giftig zijn. Gebruik jij handschoenen en gezichtsmasker hiervoor? Ik heb kleine kinderen in huis, misschien moet ik hen dan een paar dagen naar familie brengen? Zou niet willen dat ze giftige dampen inademen...

Nee, ik gebruik geen masker o.i.d. Ik zorg wel dat ik er niet te dicht op zit met mijn gezicht, en zet de ramen goed open.

Het is inderdaad met chloor/bleek. Daar ruikt het ook naar. Maar de schimmel is niet teruggekomen, ook niet na lange tijd. Nu doen we wel 's winters de verwarming daar af en toe aan. Het was in ons rommelkamertje waar de verwarming altijd uit was. Het werd vochtig.

Ik zou wel kijken naar de oorzaak. Schimmel komt door vocht en dat komt ergens vandaan.

Heb je al wat geprobeerd?
[quote]mariekkk schreef op 29 juli 2013 @ 16:18:

Nou, het kan wel degelijk kwaad, schimmelsporen zitten in de lucht in je huis en komen zo je lichaam binnen. Je kunt er asmatische klachten van krijgen. Ik spreek uit ervaring. quote]

Dat kan ook wel, als je er allergisch of gevoelig voor bent. Dat is bij jou misschien het geval.

De meeste mensen hebben er weinig last van.
hey allemaal,

wij zaten tijdje terug ook met schimmels. die zij nu allemaal verwijderd. maar we blijven met een enorme stinkgeur zitten. zelfs weken/maanden later. Weten niet meer wat doen of wie we hiervoor kunnen inschakelen. Iemand die ons hulp kan bieden of tips heeft?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven