Gezondheid alle pijlers

schimmelnagel, kuur gehad

03-03-2013 14:02 29 berichten
/
Heb je ook je sokken gewassen op min 60 graden. En je schoenen met miconazolpoeder behandeld?
nieuwe schoenen gekocht, nieuwe sokken gekocht, ik was alles op 60 graden, ook mijn dekbed.
Vicks vaporub erop smeren, pleister erop, half jaar lang elke ochtend. Dan gaat het weg.

Google maar eens.
Alle reacties Link kopieren
De schimmel zit in je bloedbaan. Het kuurtje wat jij gehad hebt is waarschijnlijk te kort geweest. De nagel moet helemaal uitgegroeid zijn en vervangen door verse nagel zonder sporen van schimmel.

Dus terug naar de ha want anders heb je straks 10 kalknagels en het gaat nooit vanzelf over.
Ja en?
Ik heb dit dus ook al jaren en ik heb ook veel kuurtjes gehad die niet werkten. Dezelfde nagels, ook. Ik lees dus mee, want ik wil er ook graag vanaf, en heb alles al geprobeerd. Ik heb wel een keer een nagel laten verwijderen, die was niet meer om aan te zien en groeide helemaal niet meer. Die werd er helemaal uitgetrokken (onder verdoving natuurlijk) en die nagel is gewoon weer aangegroeid. Duurde trouwens wel een jaar of wat. Maar het is dus wel weer een schimmelnagel geworden.

Ik ben benieuwd naar tips! Sorry TO, ik heb geen tips, maar als ik iets vind dat werkt laat ik het meteen weten.

*Leest mee*
Ik las laatst iets over laseren. Geen idee of het wat is. Ook heb je spul op de markt, Mycosan is daar geloof ik 1 van. Ook andere dingen overigens, of het helpt, weet ik ook niet.

Eigenlijk heb je niet veel aan mij
Heb het idee dat het hele kalknagel-gedoe steeds erger wordt. Of ligt dat aan mij? Ken veel mensen met 1 of meer van zulke nagels. Dat was vroeger volgens mij veel minder. Of niet?
Vicks Vaporub erop smeren werkt echt. Maar wel: consequent smeren en minstens een half jaar, totdat de hele nagel zich vernieuwd heeft.

Dit was overigens een tip van de huisarts.
je voeding aanpassen.

Dus geen; suiker, gist, champignons, pinda's, en geen smaakversterkers meer ( E-nummers).

Het vergt veel aandacht, maar de schimmel zit namelijk in je hele lichaam en vooral darmen.

Ik heb hier toevallig gister een topic over geopend: candida-schimmel infectie.
I believe in good
Bij mij was het na drie maanden kuren ook niet helemaal over, maar zag er wel beter uit. Ook met uitgroeien ging het niet helemaal weg. Paar jaar later weer een kuur. Weer verbeterd en drie jaar later weer een kuur. Ik ben nu al een paar jaar schimmelvrij en ik had 10 aangetaste teennagels waarvan de grote nagels echt geel en dik, had er ook last van in mijn schoenen. Ben blij want ik durf weer slippers te dragen. En indien nodig slik ik gewoon weer een kuurtje. Gezien bijwerkingen liefst niet te vaak natuurlijk.

Tussendoor ben ik ook nog bij de dermatoloog geweest die kweekjes heeft gemaakt waar niks uitkwam (terwijl de nagel er echt slecht uitzag toen). Ik moest maar stoppen met medicijnen vond ze, want het kon geen schimmel zijn. Het kuurtje wat ik daarna nog volgde hielp dus wel. Dus mijn eigen risico volledig gebruikt bij die dermatoloog, maar allemaal voor niks.

Ik slikte overigens lamisil.
Bij mij was het na 1 kuur wel over.

Natuurlijk moest mijn nagel nog wel uitgroeien maar na een jaar had ik weer een mooi nagel.
Ik had ook een hardnekkige schimmel op m'n grote teen.

Met zo'n Nailner stift is het nu bijna weg. Heeft wel een jaar of 2 geduurd en je moet ook echt iedere dag opsmeren. Maar heeft uiteindelijk wel geholpen.
Ik heb sinds kort ook 1 schimmelnagel en helaas, de nieuwe nagel eronder heeft het ook.

Mijn collega zweert bij tea tree oil. Ik heb het nog niet geprobeerd.
quote:zuidwester schreef op 03 maart 2013 @ 15:03:

je voeding aanpassen.

Dus geen; suiker, gist, champignons, pinda's, en geen smaakversterkers meer ( E-nummers).

Het vergt veel aandacht, maar de schimmel zit namelijk in je hele lichaam en vooral darmen.

Ik heb hier toevallig gister een topic over geopend: candida-schimmel infectie.

Dit dus. Dat is werkelijk de enige manier om het echt uit je systeem te krijgen. Schimmels gedijen op suikers.

Dat moet je rigoreus aanpakken, en ook van buitenaf, consequent smeren met anti schimmel middelen en sokken heet wassen. In de zomer zoveel mogelijk op slippers of sandalen lopen.
het is toch eigenlijk vreemd, ze kunnen tegenwoordig zoveel genezen, maar een simpele schimmel kost echt moeite.
quote:zuidwester schreef op 03 maart 2013 @ 15:03:

je voeding aanpassen.

Ik heb hier toevallig gister een topic over geopend: candida-schimmel infectie.en hoelang zou dat dan moeten?
Ik heb echt 25 jaar met schimmelnagels gelopen, het is echt heel hardnekkig. En ik begreep ook dat een groot deel van de mensen er nooit afkomt. Ik heb ook heel wat geprobeerd, maar uiteindelijk hielpen alleen medicijnen.
quote:newimprovedkitty schreef op 03 maart 2013 @ 14:10:

nieuwe schoenen gekocht, nieuwe sokken gekocht, ik was alles op 60 graden, ook mijn dekbed.

Ik had één schimmelnagel, is na ongeveer 1.5 jaar verdwenen/uitgegroeid,. Dit door er dagelijks vicks-vaporub op te smeren (tip van dit forum?), elke dag schone sokken aan te trekken die ik waste op 90 graden (60 is te weinig voor een schimmel!) en aparte nagelknipschaartjes te gebruiken voor handen, schimmelnagel en overige teennagels. Verder droeg ik geen schoenen zonder sokken (zoals ballerina's bv), gebruikte ik ook een aparte handdoek voor mijn voet/nagel en liep ik niet meer met blote voeten door mijn huis.

Het is een hele onderneming, maar bij mij heeft het gelukkig gewerkt.
Ik wilde ook de vicks tip geven.

Zou het ook op schimmel tussen de tenen werken?
Bij de drogist kun je waterstofperoxide kopen. Elke avond je teennagels vijlen, dan een wattenstaafje drenken in waterstofperoxide en aanbrengen op je nagels. Wel een aantal maanden volhouden!
quote:snoopylynn schreef op 03 maart 2013 @ 14:14:

De schimmel zit in je bloedbaan. Het kuurtje wat jij gehad hebt is waarschijnlijk te kort geweest. De nagel moet helemaal uitgegroeid zijn en vervangen door verse nagel zonder sporen van schimmel.

Dus terug naar de ha want anders heb je straks 10 kalknagels en het gaat nooit vanzelf over.Dit dus. Ik heb wel drie van die kuren gehad. Bij de laatste verlenging van het recept had de huisarts twijfel want de leverwaarden (je moet telkens bloed laten prikken om dat te controleren) zaten op de grens van acceptabel. Maar ik heb hem toch gekregen en heb toen drie maanden geen druppel alcohol aangeraakt (ook een belasting van je lever). Inmiddels is het bij mij helemaal weg.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2013 15:22
Reden: spam
% gewijzigd
Beste Herman,

Zet je oproep even op het prikbord. Dit mag hier niet, en je bericht zal denk ik al snel door de moderator worden verwijderd.
@ Hermanjkoster,

ik loop reeds 10 jaar met meerdere schimmel nagels rond. reeds alles getest wat er in de handel is of op voorschrift. Ik heb er mij reeds bij neergelegd dat er momenteel geen enkel middel is die helpt zoals velen die hier terecht komen. Ik had dan ook graag aan de gratis proef meegewerkt. Voor alle duidelijkheid, tot op heden is er maar 1 enkel produkt die het onder controle kan houden (maar niet oplossen) namelijk Loceryl. zeer duur trouwens enkel op voorschrift te verkrijgen. Admin kan jij dit berichte doorzenden naar zijn emailadres want ik slaag er niet in om de profielgegevens van Hermanjkoster te bekijken,

Dit bericht is in navolging van @ Hermanjkoster,

QUOTE "

Ik ben op zoek naar en paar mensen die mee willen doen aan een gratis proef om van hun schimmelnagel af te komen. Hoe ernstiger de klacht hoe beter en zie mijn ervaring

"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven