Gezondheid alle pijlers

sinds ik sport ben ik altijd zo moe

26-07-2010 15:36 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds ruim een maand ben ik gaan sporten met een trainer.

Ik train 2 keer per week ruim een uur met de trainer (in de sportschool) en daarnaast probeer ik zelf ook nog een uur te gaan.

Ik ben sindsdien zo moe! Na het sporten ben ik heel moe en slaap ik heerlijk. Maar ook op de dagen dat ik niet sport ben ik moe, afgelopen weekend bijvoorbeeld. Dan ben ik aan het schoonmaken, kijk naar de bank, denk ik ga even liggen ben kapot en vervolgens word ik 3 uur later wakker gebeld.

Ik heb zo weinig energie en ik altijd maar denken dat je van sporten meer energie krijgt. Het gekke is wel, tijdens het sporten barst ik van de energie.

Ik heb ook een eetschema gekregen, dat gebruik ik als richtlijn voor een gezonde voeding.

Wie herkend dit?
en "stoppen met sporten" is zeker te voor de hand liggend?
Ik herken het niet. Maar ik weet wel dat je, als je een heel druk leven hebt, soms meer baat kan hebben bij een avond op de bank dan bij een avond in de sportschool. Althans, dat lees ik wel eens.

Weet niet of dat bij jou het geval is, dat je misschien een te druk schema hebt?
Heb je dat eetschema gekregen van die trainer? Of van een dietist/voedingsdeskundige? Mail je elke week je eetschema door naar iemand?
Oh, en wat voor soorten sport doe je met je trainer?
Bloed laten prikken bij de huisarts, om te kijken of je wel voldoende van alle voedingsstoffen binnenkrijgt.

Bijv. ijzerwaarden.
Nee ik mail niet mijn eetschema door naar iemand hoezo?

Ik heb het van de trainer gekregen...

Ik doe conditie en kracht training, voornamelijk uit eigen kracht en bundels.

hoezo dan suy?
Bespreken met de trainer. Hij kan iets aanpassen in de training of in jouw voedingslijst mocht het nodig zijn.
Eet je wel (gezond) genoeg?

Als je je eetschema hier neerzet zijn er wel mensen met verstand van zaken die er iets over kunnen zeggen.
Kun je je klachten niet met je trainer bespreken? Misschien eet je wel te weinig. Sport moet energie opleveren, niet kosten.
Ik krijg van sporten juist altijd heel veel energie.

Ik zou het inderdaad maar even met je trainer bespreken.

Ben je vanuit het niets misschien in een keer heel veel gaan trainen/sporten?
Ik herken het absoluut niet en sport zelf 10 a 12 uur per week (dat is op de sportschool en buiten de lange wandelingen en fietstochten die we in het weekend maken) dus volgens mij kunnen het nooit alleen maar die drie uurtjes sport zijn maar eerder je aangepaste eetschema.

Ik weet helemaal niet wat je doel is met het sporten en ook niet hoeveel je naar beneden bent gegaan qua energie/kcal intake maar dat lijkt me de moeite van het onderzoeken waard. Als daar niet een enorm verschil in zit ten opzichte van vroeger zou ik inderdaad even mijn huisarts raadplegen.
Meds!
sóchtends

1 banaan

magere yoghurt

tussendoor

2 roggebroodjes met kipfilet (mager vlees)

ik eet 2 donker bruine boterhammen met pindakaas of smeerkaas

omdat ik niet elke dag roggebrood kan eten, dat staat me tegen

lunch

2 tomaten

alle soorten sla

mager vlees

ik vul dit vaak zelf aan met een gekookte ei, of ik neem 2 donkere boterhammen met kaas/tomaat/vlees ofzo

tussendoor

1 stuk fruit

avond eten

mager stuk vlees (kip/biefstuk etc)

groenten
Je eet hélemaal geen koolhydraten, behalve die 2 broodjes/roggebroodjes. Geen wonder dat je geen energie hebt.
Waar is Meds?

Ik denk dat het aan je voedingspatroon kan liggen.
Viva naar de knoppen.
quote:sartan schreef op 26 juli 2010 @ 16:02:

Ik herken het absoluut niet en sport zelf 10 a 12 uur per week (dat is op de sportschool en buiten de lange wandelingen en fietstochten die we in het weekend maken) dus volgens mij kunnen het nooit alleen maar die drie uurtjes sport zijn maar eerder je aangepaste eetschema.

Ik weet helemaal niet wat je doel is met het sporten en ook niet hoeveel je naar beneden bent gegaan qua energie/kcal intake maar dat lijkt me de moeite van het onderzoeken waard. Als daar niet een enorm verschil in zit ten opzichte van vroeger zou ik inderdaad even mijn huisarts raadplegen.

nou ik ben absoluut niet te dik...

heb kledingmaat 34/36

het gaat mij er puur om dat ik strakker word.

Het eten is gigantisch veranderd.

Voorheen at ik elke dag wel een lekkere snack (kaasbroodje/croissant/kroket etc)

en in de avond ook vaak een pizza of snackbar

chips ging er ook goed in..

Laat ik zeggen dat ik hooguit 2x per week echt gezond at.

Nu laat ik dit staan en eet ik 1x per week iets ongezonds.
wow.... je eet wel weinig vind ik (ook al is het allemaal gezond)... de maaltijden vind ik veel te weinig als je het mij vraagt.
quote:GeorgieBrown schreef op 26 juli 2010 @ 16:04:

Je eet hélemaal geen koolhydraten, behalve die 2 broodjes/roggebroodjes. Geen wonder dat je geen energie hebt.

je hebt gelijk! nu ik het zo opgeschreven heb, zie ik dat ook.

Alleen zoals mijn trainer zegt, in een banaan zitten koolhydraten... die mag ik ook echt alleen in de ochtend nemen! 'dan voel ik me trouwens ook wel ok... pas vanaf een uur of 13.00 word ik heel moe.

en verder mag ik geen aardappel, pasta of witbrood.

Als ik het toch niet kan laten, dan moet ik volkoren nemen, want dat zijn langzame koolhydraten zegt hij.
Ik zou ook extreem moe zijn als ik zo weinig zou eten als jij. Heb je al geprobeerd meer te eten? Dus niet aanvullen met ongezonde dingen, maar meer gezonde dingen (zoals een extra boterham 's morgens, 's middags nog een boterham naast je stuk fruit). En tussen de middag je zelf niet volstoppen met sla, maar iets dat ook nog energie geeft.
Jolief wat een idioot eetschema. Die trainer van jou weet duidelijk niet waar hij het over heeft.

Je hebt zelf dus al antwoord gegeven op mijn vragen.

Als je echt een goed eetschema wilt dan moet jouw trainer samenwerken met een dietist.

Mijn vriend is personal trainer en mag onder geen enleke voorwaarde eetschema's maken. De sportschool werkt samen met een dietist en die maakt de eetschema's die weer zijn afgestemd op jouw levensstijl.

Dumpen die kwakzalver dus!
nou ik ga maar eens op advies van meds wachten!

en sowieso deze week maar eens bespreken met mijn trainer...

het moet niet de bedoeling zijn dat ik voordat het winter is als in mijn winterdepressie zit
je eet veel en veel te weinig.

hou anders eens een eetdagboek bij op voedingwijzer.

dan krijg je elke dag een uitslag, of je genoeg voeding binnen hebt gekregen. het is misschien niet heel erg accuraat maar het helpt je wel om beter inzicht te krijgen in je voeding.

mag ik vragen waarom je geen aardappel, pasta of witbrood mag?
Jolief nu zie ik ook nog dat je al aan de slanke kant bent! kappen dus met dat eetschema, geen wonder dat je zo moe bent......
vul voor de grap eens in op de website van het voedingscentrum hoeveel calorieën je binnenkrijgt zo! En indd, helemaal geen koolhydraten :S bizar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven