Slaapproblemen, wie heeft tips?
dinsdag 8 maart 2011 om 23:40
Hallo!
Sinds 2 jaar slaap ik slecht.
Vrijwel elke nacht word ik meerdere keren wakker, ga dan plassen of blijf draaien tot ik weer in slaap val.
Op een gegeven moment wen je aan weinig slaap maar het breekt je uiteindelijk op.
Dat is dus gebeurd toen ik per nacht gemiddeld 4 uur sliep.
De huisarts stuurde me eerst weg met wat standaard slaaptips ('Geen prikkels voor het slapen gaan, geen koffie' )
de tips die ze me meegaf hielpen niet, ook omdat ik eigenlijk al niks raars doe voor ik naar bed ga.
Ik slaap wel in maar wordt steeds wakker.
Bij mijn volgende bezoek kreeg ik voor 2 weken Diazapam mee.
Geweldig!
Ik nam geen hele pil maar een kwart of halve, zodat ik langer met mijn pillen kon doen, want ik sliep heerlijk.
De huisarts zei me namelijk dat ik na die pillen geen nieuwe meer kreeg, dat ik naar de slaappoli zou moeten als ik nog steeds slaapproblemen zou houden na het gebruik van de pillen.
Ze had namelijk het idee dat mijn lichaam als het ware een boost zou krijgen en weer 'normaal' zou gaan functioneren.
Nu ik geen pillen meer heb slaap ik weer slecht en ik ben er eigenlijk wel klaar mee,
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen en volgens de huisarts is de slaappoli de laatste optie.
Daarom zou ik het fijn vinden als anderen met me meedenken, wie weet zit de gouden tip er tussen..
Heeft iemand nog een geweldige tip hoe ik weer normaal kan slapen?
Sinds 2 jaar slaap ik slecht.
Vrijwel elke nacht word ik meerdere keren wakker, ga dan plassen of blijf draaien tot ik weer in slaap val.
Op een gegeven moment wen je aan weinig slaap maar het breekt je uiteindelijk op.
Dat is dus gebeurd toen ik per nacht gemiddeld 4 uur sliep.
De huisarts stuurde me eerst weg met wat standaard slaaptips ('Geen prikkels voor het slapen gaan, geen koffie' )
de tips die ze me meegaf hielpen niet, ook omdat ik eigenlijk al niks raars doe voor ik naar bed ga.
Ik slaap wel in maar wordt steeds wakker.
Bij mijn volgende bezoek kreeg ik voor 2 weken Diazapam mee.
Geweldig!
Ik nam geen hele pil maar een kwart of halve, zodat ik langer met mijn pillen kon doen, want ik sliep heerlijk.
De huisarts zei me namelijk dat ik na die pillen geen nieuwe meer kreeg, dat ik naar de slaappoli zou moeten als ik nog steeds slaapproblemen zou houden na het gebruik van de pillen.
Ze had namelijk het idee dat mijn lichaam als het ware een boost zou krijgen en weer 'normaal' zou gaan functioneren.
Nu ik geen pillen meer heb slaap ik weer slecht en ik ben er eigenlijk wel klaar mee,
Ik weet niet wat ik nog meer kan doen en volgens de huisarts is de slaappoli de laatste optie.
Daarom zou ik het fijn vinden als anderen met me meedenken, wie weet zit de gouden tip er tussen..
Heeft iemand nog een geweldige tip hoe ik weer normaal kan slapen?
vrijdag 8 april 2011 om 22:41
Ik sliep een aantal jaren geleden ook slecht en ben naar een slaapcursus geweest. Daar leerden we alles wat hier is gezegd (na bepaald tijdstip geen koffie meer drinken, laat op de avond niet veel meer eten, want dan werkt je maag 's nachts en houdt je uit je slaap, 's avonds niet honderd en een dingen doen, zoals internetten, tv kijken, bellen, was draaien, waas strijken etc. Je lichaam krijgt dan geen tijd om te ontspannen. Lunchpauze nooti overslaan want die is nodig om je adrenalineniveau te laten zakken. Stoppen met slaappillen. En ontspanningsoefeningen. Wij kregen een cd mee met ontspanningsoefeningen, hielp erg goed. Ik ben door die cursus van gemiddeld 6 uur slaap naar gemiddeld 7 uur slaap per nacht gegaan.