Slapeloosheid
maandag 30 mei 2016 om 05:30
Ik heb al een aantal jaar slaapproblemen. Na een aantal zeer slechte nachten vannacht 2x temazepam genomen (1 pil werkt niet afdoende) en heb uren wakker gelegen. Net een uurtje geslapen en nu weer klaarwakker. Het schijnt een sterk middel te zijn, dus begrijp er niets van.
Over 45 min moet ik opstaan en naar stage, maar ik ben gewoon echt kapot. Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik heb behoorlijk drukke weken en merk dat ik aan het eind van mijn latijn ben. Ik ga woensdag weer eens naar de huisarts, maar voor nu: heeft iemand van jullie tips? Ik ben zo moe en merk dat het me echt opbreekt. Ik word lichamelijk echt ziek van het niet slapen en weet niet hoe ik dit ga trekken op Stage.
Ik ben behoorlijk radeloos
Over 45 min moet ik opstaan en naar stage, maar ik ben gewoon echt kapot. Ik weet niet hoe ik hiermee om moet gaan. Ik heb behoorlijk drukke weken en merk dat ik aan het eind van mijn latijn ben. Ik ga woensdag weer eens naar de huisarts, maar voor nu: heeft iemand van jullie tips? Ik ben zo moe en merk dat het me echt opbreekt. Ik word lichamelijk echt ziek van het niet slapen en weet niet hoe ik dit ga trekken op Stage.
Ik ben behoorlijk radeloos
maandag 30 mei 2016 om 06:18
maandag 30 mei 2016 om 08:51
Als je al dat soort dingen als, ontspanning, geen elektronica, cafeïne enz al doet. Dan zou ik zeker even terug gaan naar de huisarts.
Homeopathische middelen al geprobeerd?
Ik heb ook wel eens temazepam gehad maar dan als kalmerende pil. Erop slapen kon ik ook niet.
Wel sliep ik goed op Zopiclon.
Homeopathische middelen al geprobeerd?
Ik heb ook wel eens temazepam gehad maar dan als kalmerende pil. Erop slapen kon ik ook niet.
Wel sliep ik goed op Zopiclon.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
maandag 30 mei 2016 om 08:58
Ik slaap weer als een blok sinds ik gebruik maak van een soort zelfhypnoseprogramma. Gewoon via internet. Een rustige stem die je vertelt dat je op het strand bent, met ruisende golven en wind enzo. Rustig muziekje op de achtergrond. Er zijn er verschillende en het kost je niks, dus ik zou zo zeggen, probeer het eens.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 30 mei 2016 om 09:17
Ik weet dat het niet de voorkeur heeft om naar middelen te grijpen, maar voor mij was/is Seroquel 25mg echt een lifesaver. Benzo's werken bij mij ook niet, voelde me er ook niet fijn van en sowieso is dat niet ok voor langere tijd ivm kans op verslaving. Seroquel kan bijwerkingen geven, dus het blijft een afweging. Maar ik sliep na mijn burnout, geheel niet meer. En dat hou je niet vol, en is bovendien ook niet bijzonder gezond voor lichaam en geest. Dus tja...
Al eens melatonine geprobeerd?
Al eens melatonine geprobeerd?
maandag 30 mei 2016 om 09:42
Temazepam is een inslaapmiddel. Jij hebt een doorslaapmiddel nodig.
Zelf heb ik baat gehad bij Dormeasan van Dr. Vogel. Jaren geleden, de dosering weet ik niet precies meer. Als ik het me goed herinner een uur en een 1\2 uur voor het naar bed gaan 60 druppels in een beetje warm water. Hoger gedoseerd dan op de verpakking staat.
Ook zou je melatonine kunnen proberen. Bij de drogist verkrijgbaar. Neem dan de sterkste (1,99 mg) van Lucovitaal. Bij mij helpen ze redelijk tot goed.
Er is ook melatonine timereleased van Sleepzzz. Dat wordt aangebevolen als doorslaapmiddel. Bij helpt het echter niet beter dan die van Lucovitaal.
Zelf heb ik baat gehad bij Dormeasan van Dr. Vogel. Jaren geleden, de dosering weet ik niet precies meer. Als ik het me goed herinner een uur en een 1\2 uur voor het naar bed gaan 60 druppels in een beetje warm water. Hoger gedoseerd dan op de verpakking staat.
Ook zou je melatonine kunnen proberen. Bij de drogist verkrijgbaar. Neem dan de sterkste (1,99 mg) van Lucovitaal. Bij mij helpen ze redelijk tot goed.
Er is ook melatonine timereleased van Sleepzzz. Dat wordt aangebevolen als doorslaapmiddel. Bij helpt het echter niet beter dan die van Lucovitaal.
maandag 30 mei 2016 om 09:51
Heel vervelend, ik heb er met perioden ook veel last van. Het lastigste vind ik zelf dat je in een soort vicieuze cirkel terechtkomt: je gaat je toch druk maken of het dit keer wel lukt om een goede nachtrust te krijgen. Bij mij helpt een combinatie van een extreem lage dosering van Mirtazapine (anti depressiva met als bijwerking slaperigheid) en Melatonine time-release.
Ik ben hier 4 jaar geleden mee begonnen nadat ik ongeveer een half jaar had geleefd op 3 uur slaap per nacht.
Ga in elk geval naar je huisarts!
Ik ben hier 4 jaar geleden mee begonnen nadat ik ongeveer een half jaar had geleefd op 3 uur slaap per nacht.
Ga in elk geval naar je huisarts!
woensdag 1 juni 2016 om 09:23
Oh stom, ik had gehoord dat het een sterk middel was en ging daar dus vanuit.
Ik wil de huisarts vandaag bellen voor een sterker middel.
Melatonine heb ik een hele tijd dagelijks geslikt (meer dan 5mg), maar ook daar had ik niet altijd wat aan.
Ceylon, dat soort programma's heb ik al geprobeerd, maar werkt helaas niet. Het is bij mij ook de combinatie van dingen: geluidsoverlast, stress, een ritme aan moeten houden dat niet bij me past.
Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar hoe je ermee om moet gaan verder in het dagelijks leven. Hoe doe je het met werk (of in mijn geval stage). Ziekmelden is geen optie, want dan kan je dat meerdere keren per week doen. Maar ik ben gewoon niet fit, heb ook een lage weerstand gekregen en ben niet helder. Het schrijven van een scriptie is echt een hel als je hoofd een soort vergiet is.
Ik wil de huisarts vandaag bellen voor een sterker middel.
Melatonine heb ik een hele tijd dagelijks geslikt (meer dan 5mg), maar ook daar had ik niet altijd wat aan.
Ceylon, dat soort programma's heb ik al geprobeerd, maar werkt helaas niet. Het is bij mij ook de combinatie van dingen: geluidsoverlast, stress, een ritme aan moeten houden dat niet bij me past.
Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar hoe je ermee om moet gaan verder in het dagelijks leven. Hoe doe je het met werk (of in mijn geval stage). Ziekmelden is geen optie, want dan kan je dat meerdere keren per week doen. Maar ik ben gewoon niet fit, heb ook een lage weerstand gekregen en ben niet helder. Het schrijven van een scriptie is echt een hel als je hoofd een soort vergiet is.