Gezondheid alle pijlers

Slecht slapen

03-01-2016 13:32 27 berichten
Hallo viva dames

Ik ben altijd al een slechte slaper geweest, kom moeilijk in slaap 's avonds. Vervelend, maar nooit echt een groot probleem geweest. De laatste jaren word ik ook 's nachts vaak wakker omdat ik moet plassen. Niks aan te doen en sliep daarna meestal snel weer verder. Maar de laatste weken kom ik heel moeilijk weer in slaap als ik eenmaal wakker ben. Lig maar te draaien en te woelen. Lig dan niet te piekeren.

Heb ook het idee dat het een soort vicieuze cirkel is geworden. Dan word ik wakker en denk: Ojee als ik straks maar niet weer uren wakker lig. Dan wil ik zo graag slapen dat het niet meer lukt. Maar ik kan deze gedachten ook niet van me afzetten. Als ik geluk heb val ik na een paar uur draaien en voelen, rond de ochtend weer in slaap (heb het geluk dat ik voor werk niet vroeg ophoef). Als ik pech heb slaap ik helemaal niet meer en dan ben ik de rest van de dag niet te genieten (met als voordeel dat ik dan zo moe ben dat ik de volgende nacht wel makkelijk in slaap kom).

Iemand tips om deze vicieuze cirkel te doorbreken? Om m'n 'ik moet slapen' gedachte van me af te zetten?

Mijn dank is groot
Bij mij is er wel een duidelijk aanwijsbare reden: zwangerschap. Maar wat bij mij helpt is naar een enorm slaapwekkende podcast luisteren. Het heet "sleep with me" en ik hoor zelden meer dan een kwartier voor ik lig te snurken (neem dat ook maar letterlijk dat snurken). De stukken die ik hoor zijn meestal nog een beetje entertainend, dus ik vind het niet zo erg als ik toch niet in slaap val. Maar wat een slaapverwekkende stem heeft die man en volgens mij ligt hij zelf ook half te slapen als hij het inleest.

Meestal zet ik mijn iPhone op airplane mode en stel ik mijn podcast app in dat ie stopt na 45 minuten. Telkens wanneer ik ´s nachts weer wakker word dan zet ik de podcast weer aan. Bij mij werkt het best als ik al begin te luisteren nog voor ik begin te piekeren dat ik weer wakker lig.
Haha thanks winkelfanaat, laten we het hopen dat die villa er ooit komt

Dank voor de tip lilapie, ga ik ook proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven