Slechte adem
dinsdag 19 maart 2013 om 19:08
Ik heb al een tijdje dat ik, al heel snel na het tandenpoetsen, het gevoel heb dat ik uit mijn mond ruik. Ik drink veel water, floss, gebruik speciale tandpasta tegen mondgeur, na van alles en nog wat geprobeerd te hebben, gebruik cb12 mondwater en gebruik een tongschraper. En nog na een half uur krijg ik dat gevoel weer. Nu blijkt het ook zo te zijn dat ik uit mijn mond ruik, want mijn man heeft me daar laatst diplomatiek op gewezen. Wie heeft dit ook en heeft iemand een oplossing?
dinsdag 19 maart 2013 om 19:27
Heb je het idee dat het uit je keel komt?
Ik heb zelf jaren lang een vieze smaak gehad, vooral in de avond. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het vanuit mijn keel kwam en ben toen naar de dokter geweest. Gelukkig verwees de dokter mij meteen door naar de KNO-arts en ik had een chronisch onstoken amandel. Advies was om ze eruit te halen en nu eindelijk geen last meer
Dus het kan zijn dat het jouw amandelen zijn, dat daar de vieze geur/smaak vandaan komt.
Ik heb zelf jaren lang een vieze smaak gehad, vooral in de avond. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat het vanuit mijn keel kwam en ben toen naar de dokter geweest. Gelukkig verwees de dokter mij meteen door naar de KNO-arts en ik had een chronisch onstoken amandel. Advies was om ze eruit te halen en nu eindelijk geen last meer
Dus het kan zijn dat het jouw amandelen zijn, dat daar de vieze geur/smaak vandaan komt.
dinsdag 19 maart 2013 om 20:01
dinsdag 19 maart 2013 om 20:16
Ik herken het probleem sinds een klein jaar. Op onverklaarbare wijze heb ik een periodieke slechte adem gekregen. Soms is het min of meer 2 maanden aanwezig(met wat goede dagen tussendoor, wat zoveel betekend dat mijn adem normaal is), om dan weer een aantal weken te hebben waarin ik er nauwelijks last van heb. En het vervelende is, er is geen oorzaak voor te vinden.
Ben ervoor bij huisarts geweest, ben ervoor bij KNO arts geweest, bij de tandarts (keurig gebit) en mondhygienist (prachtig) en niemand weet het. Ik durf het huis niet meer uit zonder kauwgom.
Kan je helaas dus niet helpen Salander.
Ben ervoor bij huisarts geweest, ben ervoor bij KNO arts geweest, bij de tandarts (keurig gebit) en mondhygienist (prachtig) en niemand weet het. Ik durf het huis niet meer uit zonder kauwgom.
Kan je helaas dus niet helpen Salander.
woensdag 20 maart 2013 om 09:15
Hier ben ik weer even, bedanktvoor allereacties.
Nee, ik ben niet zwanger en drink vrij veel water, omdat ik anders een droge mond krijg. Mijn gebit is perfect in orde en amandelen heb ik niet meer. Lastig hè? Ik ben wel eens bang dat het iets in mijn maag of keel is. Maar ik ga eerst naar de tandarts en zal het eens vragen wat het kan zijn.
Nee, ik ben niet zwanger en drink vrij veel water, omdat ik anders een droge mond krijg. Mijn gebit is perfect in orde en amandelen heb ik niet meer. Lastig hè? Ik ben wel eens bang dat het iets in mijn maag of keel is. Maar ik ga eerst naar de tandarts en zal het eens vragen wat het kan zijn.
donderdag 31 december 2015 om 13:18