Gezondheid alle pijlers

slechts 1 draadje van Mirena voelbaar

14-03-2013 15:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds afgelopen maandag een spiraaltje. Het plaatsen was niet fijn maar deed minder pijn dan dat ik verwacht had. Daarna wel flinke buikpijn gehad. dinsdag en woensdag wisselde buikpijn zich af. Gister heb ik voor het eerst weer seks gehad. Mijn vriend en ik hebben het niet anders ervaren dan anders. Toen ik daarna ging voelen voelde ik alleen slechts 1 draadje zitten terwijl hij er volgens mij twee moet hebben. Daarnaast kreeg ik na de seks weer best veel buikkramp. Ik heb geen last gehad van veel bloedverlies, alleen de eerste dag maar dat was niet zoals ik gewend ben met menstruaties, dus vond dat al meevallen.

Klopt het dat ik maar 1 touwtje voel en na de seks buikpijn kreeg? Is het verstandig om even langs de huisarts te gaan of is dit normaal?
Je noemt het niet, dus ik zeg het maar even voor de zekerheid: je weet dat het spiraaltje niet direct werkzaam is als anticonceptie? Mij werd verteld in elk geval te wachten met seks zonder condoom tot de controle (6 weken na plaatsing) waarbij ze dan kijken of ie goed zit.
quote:maaike0105 schreef op 14 maart 2013 @ 15:32:

Je noemt het niet, dus ik zeg het maar even voor de zekerheid: je weet dat het spiraaltje niet direct werkzaam is als anticonceptie? Mij werd verteld in elk geval te wachten met seks zonder condoom tot de controle (6 weken na plaatsing) waarbij ze dan kijken of ie goed zit.Als hij binnen 7 dagen na het begin van de menstruatie is geplaats, is hij meteen werkzaam hoor.
Hmm bij mij heeft ze daar niks over gezegd.. Ze zei alleen dat hij in het begin de draadjes kon voelen en als dat vervelend zou zijn dat ik eerder langs kon komen om ze korter te laten knippen. Ik heb ook van andere mensen begrepen dat je gewoon seks kan hebben. Ik heb hem tijdens mijn menstruatie laten plaatsen, volgens de huisarts en de bijsluiter werkt hij dan meteen
je zou het zekere voor het onzekere kunnen nemen en even kunnen wachten met onveilige sex tot de check of alles goed zit.

Bij mij waren geen touwtjes meer voelbaar... dat was met verwijderen best pijnlijk... verder zat hij wel goed
quote:Ivetje schreef op 14 maart 2013 @ 15:40:

[...]

Als hij binnen 7 dagen na het begin van de menstruatie is geplaats, is hij meteen werkzaam hoor.Ah, misschien zei gynaecologe het tegen mij omdat bij mij de menstruatie zo onregelmatig is dat ik nooit weet wanneer die begint...
quote:maaike0105 schreef op 14 maart 2013 @ 15:32:

Mij werd verteld in elk geval te wachten met seks zonder condoom tot de controle (6 weken na plaatsing) waarbij ze dan kijken of ie goed zit.Ik was meteen beschermd volgens de huisarts, geplaatst tijdens menstruatie.Ik heb geen controle gehad om te kijken of de Mirena goed zat.Ik heb nooit draadjes gevoeld (maar wel expliciet gevraagd of ze zo kort mogelijk konden worden afgeknipt).Ik heb het eerste jaar nog best veel krampen gehad. Na een jaar werd ik niet meer ongesteld én had ik ook geen vage krampen meer.
Een huisarts laat alleen een controle echo maken als hij nog niet zo veel ervaring heeft met het plaatsen van de Mirena. Het is geen protocol bij ervaren artsen. Geplaatst tijdens de eerste dagen van je menstruatie kun je er op vertrouwen dat hij gelijk veilig is.

En zolang je een touwtje voelt (één of twee maakt niet uit) zit de Mirena in je baarmoeder. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Verder is het nou eenmaal een vreemd 'ding' dat in je baarmoeder is geplaatst, dus je kunt er nog een tijdje lichte buikpijn van hebben. Als het goed is, gaat dat vanzelf over.
Ik heb het spiraaltje niet bij de huisarts laten plaatsen, maar in het ziekenhuis bij een gynaecoloog. Het is daar standaard om die controle te doen.

Gelukkig hebben ze controle gedaan, ik blijk een 8 cm grote cyste op de eierstok te hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven