Slokdarmspasmen
zaterdag 30 januari 2016 om 17:17
Ik heb in december gastroscopie gehad, bleek lichte gastrites te hebben. Ik sluk hier 2x daags pantropazol voor. Nu heb ik 2x na eten van iets warms een pijnaanval gehad die 10 minuten aanhoudt. Erge pijn bovenrug uitstralend kaak en armen. Volgens mijn arts slokdarmspasmen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het erg beangstigend.
zaterdag 30 januari 2016 om 17:45
Er was hier laatst iemand die een medicijn kreeg tegen die spasme naast de maagzuurremmer dat hielp goed.
Ik heb zelf een hernia diafragmatica (middenrifbreuk) waar ik mee moet leren leven dus ik lees mee.
Ik heb ook een maagzweer gehad in het verleden Ik moet echt oppassen zo nu en dan voel ik mij weer onwel, pijn en misselijk.
Ik heb zelf een hernia diafragmatica (middenrifbreuk) waar ik mee moet leren leven dus ik lees mee.
Ik heb ook een maagzweer gehad in het verleden Ik moet echt oppassen zo nu en dan voel ik mij weer onwel, pijn en misselijk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 30 januari 2016 om 17:55
Mijn moeder heeft dit ook, volgens de MDL arts gevolg van zwangerschappen (maag en dus slokdarm omhoog geduwd, ze is niet zo groot).
Er is medicatie maar die veroorzaakte bij mijn moeder hoofdpijn. En aangezien je het elke dag moet slikken, was dat niet echt een optie. Ze heeft toen elke keer als ze een aanval had genoteerd wat ze daarvoor had gegeten en gedronken. Als ze bepaalde voedingsmiddelen uitsluit krijgt ze veel minder vaak een aanval dan daarvoor.
Maar ik zou eerst de mdl arts proberen, wellicht dat jij wel tegen de medicatie kan.
Er is medicatie maar die veroorzaakte bij mijn moeder hoofdpijn. En aangezien je het elke dag moet slikken, was dat niet echt een optie. Ze heeft toen elke keer als ze een aanval had genoteerd wat ze daarvoor had gegeten en gedronken. Als ze bepaalde voedingsmiddelen uitsluit krijgt ze veel minder vaak een aanval dan daarvoor.
Maar ik zou eerst de mdl arts proberen, wellicht dat jij wel tegen de medicatie kan.
if we all light up, we can scare away the dark...
dinsdag 2 februari 2016 om 19:29
IK heb dat ook,bij mij is geconstateerd door onderzoek in het umc radboud dat ik een zg kurketrekker/notenkrakerslokdarm heb
Ik heb hele erge krampen ,die verschrikkelijk pijn doen en idd ook in de kaken,schouderbladen enz,
Mij is door de arts uitgelegd dat tijdens zo,n kramp de slokdarm in de vorm van een kurketrekker draait en dat veroorzaakt die hevige pijn.
Om er achter te komen of je dit hebt moet je een speciaal onderzoek ondergaan.
Ik heb er net voor oud en nieuw nog 2 dagen voor in het ziekenhuis gelegen omdat de kramp niet wegging,heb er zelfs de ambulance voor gebeld omdat ik dacht dat ik het weer aan m,n hart had,
De klachten lijken heel erg op de pijn van een hartinfarct,en aangezien ik 5 jaar geleden een hartinfarct heb gehad nemen ze bij mij geen risico,en moet ik naar het ziekenhuis als de kramp niet binnen 10 minuten weg is,
Ik slik ook nifedipine en dat helpt me over het algemeen heel goed.
Sterkte ermee,ik weet hoe pijnlijk het is
https://www.mlds.nl/chronische-ziekten/slokdarmspasme/
Ik heb hele erge krampen ,die verschrikkelijk pijn doen en idd ook in de kaken,schouderbladen enz,
Mij is door de arts uitgelegd dat tijdens zo,n kramp de slokdarm in de vorm van een kurketrekker draait en dat veroorzaakt die hevige pijn.
Om er achter te komen of je dit hebt moet je een speciaal onderzoek ondergaan.
Ik heb er net voor oud en nieuw nog 2 dagen voor in het ziekenhuis gelegen omdat de kramp niet wegging,heb er zelfs de ambulance voor gebeld omdat ik dacht dat ik het weer aan m,n hart had,
De klachten lijken heel erg op de pijn van een hartinfarct,en aangezien ik 5 jaar geleden een hartinfarct heb gehad nemen ze bij mij geen risico,en moet ik naar het ziekenhuis als de kramp niet binnen 10 minuten weg is,
Ik slik ook nifedipine en dat helpt me over het algemeen heel goed.
Sterkte ermee,ik weet hoe pijnlijk het is
https://www.mlds.nl/chronische-ziekten/slokdarmspasme/
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
dinsdag 2 februari 2016 om 21:05
Heel erg bedankt Cavalier, ik krijg nu een 24 uurs meting en drukmeting slokdarm. Heb jij dit ook gehad? Bij de gastro hebben ze niks aan slokdarm gezien. Alleen lichte ontsteking maag. Wanneer heb jij die pijn dan? Na het eten? Of ook tussendoor? Wat naar dat je een hartinfarct hebt gehad en dat deze klacgten zo op elkaae lijken jij ook heel veel sterkte!
woensdag 3 februari 2016 om 15:21