Gezondheid alle pijlers

Smetten onder de borsten

09-06-2017 17:31 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje als je smet plekken onder je borsten heb, moet je het dan droog houden of kun je het ook insmeren met kokosolie bijv. En mijn bh draag ik nu over mijn hemd zodat ie niet meer kan schuren iemand tips?
Het lijkt mij slim om talkpoeder onder je borsten te doen. Geen vette zalf. En bh gewoon op de normale manier dragen!
Luchten en zinkzalf. Maar je kunt beter naar de huisarts gaan, het kan ook gaan schimmelen.

Vervelend.
vroeger in de zorg werd er bij vrouwen ook wel engels pluksel (soort verband) of gewoon een gestreken herenzakdoek/gestreken stuk laken tussen gestoken. Om het zweet op te vangen. Eventueel af en toe wisselen voor een droge. Het gaat erom dat de huid droog blijft. Persoonlijk zou ik er gewoon zinkzalf of zinkolie opdoen ter bescherming van de huid (zelfde zalf als babybillen dus) en dan evt een katoenen doek erop of hemd eronder.
Talkpoeder / maïzena of iets van zinkzalf. Geen vaseline of olie.
Maar kijk ook eens naar je BH, geeft die wel voldoende steun?
Zwitsal baby olie heel dunnetjes. deed ik bij mijn moeder (op leeftijd) toen ze ziek was ,
Talkpoeder werkte niet bleef op de huid plakken en werd klonterig..
chrisjoh wijzigde dit bericht op 09-06-2017 17:39
2.21% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik heb het ook een paar keer gehad. Ik heb cardiflor creme gebruikt. Ruikt niet lekker, maar het was heel snel over. Dan verder drooghouden om de kans zo klein mogelijk te houden dat het terugkomt.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Past je bh wel goed? Want dan zou je geen smetplekken moeten kunnen krijgen namelijk.
ik heb het af en toe. Gebruik dan talkpoeder en het verdwijnt dan snel.
Vevina crème werkt heel goed en snel tegen schuurplekken is speciaal daarvoor gemaakt.

Maar wat Gravinnetje ook al schrijft, als je last krijgt van schuren door een BH, dan zit die BH gewoon echt niet goed. Ga naar een goede lingeriezaak om je te laten adviseren. Je hebt een BH nodig die vermoedelijk kleiner in omvang en groter is cupmaat is, en mogelijk ook eentje die ervoor zorgt dat jij jouw borsten wat hoger draagt.
anoniem_263559 wijzigde dit bericht op 09-06-2017 17:50
0.47% gewijzigd
Gravinnetje schreef:
09-06-2017 17:40
Past je bh wel goed? Want dan zou je geen smetplekken moeten kunnen krijgen namelijk.
De bh past goed had hem vandaag alleen strakker gedaan omdat ik dacht dat de bh wat was uitgerekt. Maar blijkbaar was het nog niet nodig
Haal bij warm weer 's morgens een deoroller, bijv. neutral, onder je borsten door. Hetzelfde geldt voor een evt. flubberbuikje ;-)
En vaak je beha's wassen. Vaak is het een schimmel en kun je via je huisarts een crème daarvoor krijgen. Sowieso is het best handig om even met je dokter te bellen voor advies
Smetten komt door huid op huid contact en vocht. Je moet dus dat huid op huid contact zien te voorkomen, door een goed passende BH!!, en je huid een beschermend laagje te geven zodat het beter tegen vocht kan bijvoorbeeld door zinkzalf te smeren.
Een héél klein beetje sudocrem onder de borsten doen. Niet smeren! maar inkloppen tot een een blauw waasje op ligt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
http://www.wondenwijzer.nl/intertrigo/Preventie.htm
Goed drogen en zinkolie, zinkzalf of sudocreme DUN smeren.
Scheurlinnen, zinkolie én een goed passende bh.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Noopes schreef:
09-06-2017 18:44
Goed drogen en zinkolie, zinkzalf of sudocreme DUN smeren.
Niet smeren, echt inkloppen. De huid moet zichtbaar blijven.

Verwijderen doe je met (baby)olie.
Een goede BH kopen en bij thuiskomst je bh uit doen zodat het kan luchten.
Ttass30 schreef:
09-06-2017 18:50
Een goede BH kopen en bij thuiskomst je bh uit doen zodat het kan luchten.
Als je borsten hangen / grote borsten hebt, lucht de boel beter met een goede bh
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Beestenvriend schreef:
09-06-2017 17:50
De bh past goed had hem vandaag alleen strakker gedaan omdat ik dacht dat de bh wat was uitgerekt. Maar blijkbaar was het nog niet nodig
Heb je die smetplekken dan in één dag gekregen?
Gisteren was je huid daar nog helemaal gezond?
Courage-- schreef:
09-06-2017 19:41
Heb je die smetplekken dan in één dag gekregen?
Gisteren was je huid daar nog helemaal gezond?
Ja klopt heb het tussen 6 en 13.00 uur gekregen
Beestenvriend schreef:
09-06-2017 19:45
Ja klopt heb het tussen 6 en 13.00 uur gekregen
Okay. Ik dacht dat smetplekken ontstaan door langdurig huid-huidcontact.
Maar als ik jou zo hoor, dan heeft je BH tegen de huid geschuurd en heb je nu schaafwondjes.
De behandeling zal wel het zelfde zijn hoor, daar niet van. En misschien klopt mijn definitie van smetplekken niet, maar ik had een ander beeld.
Courage-- schreef:
09-06-2017 20:07
Okay. Ik dacht dat smetplekken ontstaan door langdurig huid-huidcontact.
Maar als ik jou zo hoor, dan heeft je BH tegen de huid geschuurd en heb je nu schaafwondjes.
De behandeling zal wel het zelfde zijn hoor, daar niet van. En misschien klopt mijn definitie van smetplekken niet, maar ik had een ander beeld.
Smetplekken stinken vaak. Als het niet stinkt is er best kans dat het inderdaad schaafwondjes zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven