Gezondheid alle pijlers

Snurken...... tips om dat tegen te gaan?????

31-03-2013 11:06 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pffff, mn vriend snurkt echt vreselijk, met een drankje op of als hij verkouden is nog erger, maar ik word er nu al niet blij van.

Hij heeft al van die spray geprobeerd, maar dat is m ook niet, helaas....

Iemand de gouden tip? ( behalve uit elkaar gaan, op de bank gaan slapen enz)....:-)). )
Op zijn zij laten slapen?
keelspray, neusspray, hoofdeinde omhoog, op je zij slapen: alles geprobeerd en hielp niet...

Wat wel hielp: meer sporten en vooral afvallen.
Mijn vriendin snurkt. Ze sport, is dun, ligt op haar zij, buik, rug, gebruikt de spray...zonder resultaat. Ik lees mee

Zolang ze met een regelmatig ritme snurkt kan ik me erover heen zetten, maar als ze gestresst is dan komt het met horten en stoten en word ik knettergek!
Mijn vriend slaapt tegenwoordig met 3 hoofdkussens i.p.v. 1. In zijn geval helpt dat heel goed, we slapen hooguit nog een keer of 10 per jaar apart. Echt een kwestie van experimenteren, de ene snurker is de andere niet. Sterkte!
Een op maat gemaakte anti-snurkbeugel, dat helpt het best!
Ik slaap met oordoppen in, soms snurkt mijn man zo hard dat ik het nog steeds hoor. Dus ik lees mee!
Hij kan ermee naar de huisarts gaan om te kijken of er wat aan gedaan kan worden. Is hij te zwaar? Dan wil afvallen soms helpen. Heeft hij last van stokkende ademhaling? Dan kan het apneu zijn, die het snurken veroorzaakt. Misschien slim om dat soort dingen te laten onderzoeken voor je apart gaat slapen.
Ik heb vorige week oordoppen op maat laten maken.

Zijn nog niet klaar dus nog geen idee of het helpt.

Mijn echtgenoot is onderzocht, en heeft slaaponderzoek in ziekenhuis gehad.

Hij heeft apneu, en voorgesteld werd een zuurstofmasker.

Dat wil hij zelf niet, want is een heel apparaat in de slaapkamer.

Ik slaap vaak in de logeerkamer als ik smorgens vroeg moet werken, en ik hoop dat de oordoppen goed helpen.

Volgens mij is dit een veel voorkomend probleem en ook een soort taboe.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Hoe hoor je je wekker met oordoppen?
Het enige wat bij ons hielp is apart slapen. Mijn vriend snurkt zo erg, vanalles geprobeerd, maar ik was een gebroken mens overdag omdat ik er niet van sliep. We komen s'avonds en s'ochtends wel een tijdje bij elkaar in bed kroelen :-)
quote:marcellav schreef op 31 maart 2013 @ 12:11:

Ik heb vorige week oordoppen op maat laten maken.

Zijn nog niet klaar dus nog geen idee of het helpt.

Mijn echtgenoot is onderzocht, en heeft slaaponderzoek in ziekenhuis gehad.

Hij heeft apneu, en voorgesteld werd een zuurstofmasker.

Dat wil hij zelf niet, want is een heel apparaat in de slaapkamer.

Ik slaap vaak in de logeerkamer als ik smorgens vroeg moet werken, en ik hoop dat de oordoppen goed helpen.

Volgens mij is dit een veel voorkomend probleem en ook een soort taboe.Dat jij voortdurend op de logeerkamer moet, en dat voor hem die apneu een groot gezondheidsrisico is, dat kan hem niks schelen "want het is zo'n groot apparaat". Serieus?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik lees hier ook mee. Mijn partner snurkte vroeger alleen als hij echt heel verkouden/ziek was. Inmiddels snurkt hij al weken/maanden elke nacht. Hij snurkt ook als hij nog niet echt slaapt. Ik vind dat zo gek. Herkent iemand dat?
quote:ClaudeFiolle schreef op 31 maart 2013 @ 14:04:

[...]

Dat jij voortdurend op de logeerkamer moet, en dat het voor hem die apneu een groot gezondheidsrisico is, dat kan hem niks schelen "want het is zo'n groot apparaat". Serieus?Daar begrijp ik ook helemaal niks van. Apneu is niet alleen maar veel snurken, maar het is vooral heel onregelmatig ademhalen/wakkerschrikken wegens te weinig lucht/daardoor niet in een diepe slaap kunnen komen/gezondheidsklachten als gevolg van slaaptekort. Afgezien daarvan: zo'n apneu-apparaat is kleiner dan een schoenendoos, dus "een heel apparaat" lijkt me wat overdreven.
quote:missCo schreef op 31 maart 2013 @ 14:10:

[...]

Daar begrijp ik ook helemaal niks van. Apneu is niet alleen maar veel snurken, maar het is vooral heel onregelmatig ademhalen/wakkerschrikken wegens te weinig lucht/daardoor niet in een diepe slaap kunnen komen/gezondheidsklachten als gevolg van slaaptekort. Afgezien daarvan: zo'n apneu-apparaat is kleiner dan een schoenendoos, dus "een heel apparaat" lijkt me wat overdreven.Riep ook al vraagtekens bij mij op ja.
Vaak helpt afvallen idd.
Ik weet niet of het helpt,maar mijn oma naaide tennisballen in de pyama jas van mijn opa.

Dan ga je niet op je rug liggen,en snurk je niet zei ze altijd.
quote:ladytruckster schreef op 31 maart 2013 @ 14:48:

Ik weet niet of het helpt,maar mijn oma naaide tennisballen in de pyama jas van mijn opa.

Dan ga je niet op je rug liggen,en snurk je niet zei ze altijd.Bij sommige snurkers maakt het niet uit in welke positie ze liggen. Helaas. Anders zouden die ingenaaide tennisballen wel een handige oplossing zijn.
Maar mijn tip> ik zou toch echt je vent het nest uitschoppen,als hij weigert er iets aan te doen.(masker)

Dan gaat hij maar op de logeerkamer liggen.
Bedankt voor alle reacties!

Hij is niet te zwaar en snurkt in alle standen zeg maar....eerst wilde het op zijn zij nog wel eens goed gaan, maar ook dat is verleden tijd, helaas.

Dacht dat het aan het waterbed lag, maar op vakantie in een gewoon bed snurkt hij net zo hard....

Oordoppen wil ik niet in doen, ik heb een zoontje waar ik wakker voor moet worden als er iets is....slaap dus zowieso al erg licht.

Hij stopt niet met ademen in de nacht, daar heb ik al eens op gelet.

Begreep dat er operaties aan de huig bestaan waardoor je niet meer snurkt, maarja dat vind ik nogal niet wat.....

Wie weet komt de gouden tip nog voorbij???
De tip; naar de huisarts.

Mijn ex snurkte ook heel erg, maar naar de huisarts gaan, ho maar!
Vriendin van me snurkte ook vreselijk,met apneu.

Is bij slaapcentrum in Heeze getest en heeft nu een op maat gemaakte snurk beugel.

Dat is erg wennen,maar werkt wel volgens haar man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven