Sodabadje
maandag 19 oktober 2015 om 00:38
Ik heb een diepe, geïnfecteerde wond aan mijn voet. Vrijdag ben ik bij de huisarts geweest en ik heb verbandmiddelen en antibiotica gekregen. Ik mocht ook pijnstillers slikken en een sodabadje nemen als het niet beter werd. Dat durfde ik eigenlijk niet want overal op internet staat dat dat achterhaald is. Maar vanavond was de pijn zo erg dat ik het toch maar heb gedaan en met verbluffend resultaat. Na 10 minuten sodabadje was mijn voet veel minder rood en dik en de pijn was weg. Maar nu verslechtert het weer en ik kan er niet van slapen. Mijn voet wordt dikker en roder en begint weer te gloeien. Ik wil eigenlijk weer in de soda. Zou dat kwaad kunnen? Het badje is nu ongeveer 5 uur geleden.
maandag 19 oktober 2015 om 00:43
http://mens-en-gezondheid ... token-vinger-of-teen.html
Je mag 2x per dag.
Hou je je voet verder hoger dan je hart? Onder een kussentje. Succes met slapen, lijkt me heel vervelend.
Je mag 2x per dag.
Hou je je voet verder hoger dan je hart? Onder een kussentje. Succes met slapen, lijkt me heel vervelend.
maandag 19 oktober 2015 om 01:56
Ik heb van huis uit ook geleerd dat soda badje goed is voor ontsteking (wij gingen er met b.v. een ontstoken teen in) Gaf na aantal keer 'weken' meestal verlichting, omdat de troep er op gegeven moment uit kon. Huisarts zal het advies ook niet voor niks geven toch? Voet wat hoger leggen is ook een goede tip.
Als pijn erg blijft zou ik morgen de huisarts (of assistent) bellen om te overleggen of dat wel ok is.
Hoop dat je beetje ok slaapt vannacht en dat je voet gauw weer opknapt.
Als pijn erg blijft zou ik morgen de huisarts (of assistent) bellen om te overleggen of dat wel ok is.
Hoop dat je beetje ok slaapt vannacht en dat je voet gauw weer opknapt.
maandag 19 oktober 2015 om 07:56
Hou het wel goed in de gaten dat je geen koorts krijgt. Soms is een verwijzing nodig om de wond even open te maken of uit te spoelen. Wacht daar niet te lang mee (ik heb een keer bloedvergiftiging gehad). Soda kan geen kwaad, je wilt dat de troep er namelijk uit kan en niet dat de wond en alle bacteriën worden opgesloten.
maandag 19 oktober 2015 om 08:58
Ook ik ben van huis uit gewend om een sodabadje te nemen als je teen was ontstoken ofzo. En toen de knip van de bevalling was ontstoken, moest ik ook 2 keer per dag in de soda.
Het enige waar je rekening mee moet houden (en waarom je niet te lang en te vaak in de soda moet), is dat het de huid rond de wond weker maakt. Waardoor het voor je huid lastiger is om de wond dicht te trekken. Ik heb uiteindelijk een dag of 3 in de soda gezeten met m'n knip toen, en daarna ben ik ermee gestopt en is het vanzelf verder genezen.
Sterkte!
Het enige waar je rekening mee moet houden (en waarom je niet te lang en te vaak in de soda moet), is dat het de huid rond de wond weker maakt. Waardoor het voor je huid lastiger is om de wond dicht te trekken. Ik heb uiteindelijk een dag of 3 in de soda gezeten met m'n knip toen, en daarna ben ik ermee gestopt en is het vanzelf verder genezen.
Sterkte!
maandag 19 oktober 2015 om 09:46
Een voetenbad met zee zout, desinfecterend en houd het schoon. Maximaal 7,8 minuten anders word de huid te week. Niet vaker dan 3, 4 keer per week.
Als je toch soda gebruikt, spoel de wond nadien uit. Ik zou het niet 2 keer per dag gebruiken anders word je huid te week.
En houd de genezing tegen.
Sterilon dettol kun je wel 2 keer per dag gebruiken om het te ontsmetten. Geen betadine gebruiken want dan kun je de wond niet goed zien, vanwege de kleur. Dan weet je niet of het slechter wordt.
Succes en bij twijfel altijd weer de dokter bellen!
Als je toch soda gebruikt, spoel de wond nadien uit. Ik zou het niet 2 keer per dag gebruiken anders word je huid te week.
En houd de genezing tegen.
Sterilon dettol kun je wel 2 keer per dag gebruiken om het te ontsmetten. Geen betadine gebruiken want dan kun je de wond niet goed zien, vanwege de kleur. Dan weet je niet of het slechter wordt.
Succes en bij twijfel altijd weer de dokter bellen!