Gezondheid alle pijlers

Spanningshoofdpijn

07-04-2012 09:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 dagen ewn verschrikkelijke last van spanningshoofdpijn . Waarschijnlijk een combi van verkeerde werkhouding pc en stress in de familie .. ( familie lid die erg ziek is ) nu heb ii al 2 dagen een verschrikkelijke hoofdpijn die vanuit mijn schouder bladen naar nek en hoofd trekken .. Het gaat niet weg dmv paracetamol, massage ( man wordt gek van het masseren ) en ontspanningsoefeningen ..heeft iemand tips pleaaassseee??!
Ibuprofen is geen spierontspanner maar een ontstekingsremmer en een pijnstiller.

Wat bij mij kan helpen is warm/koud douchen. De bloedsomloop op gang brengen dus. Ik ga dan altijd onder de warme douche staan en heb een emmer met koud water en een grote beker erbij. Dan hang ik voorover met mijn hoofd (na het eerst goed heet gemaakt te hebben) en gooi langzaam ijskoud water over mijn hoofd heen. Even op je tanden bijten, maar na de 5de beker wordt het draaglijker, en na de 10de is je hoofdpijn beter. Niet weg, maar wel een stuk beter. Probeer maar es. Kan nooit kwaad :-)
quote:pitbullpup schreef op 07 april 2012 @ 11:12:

Ik had toen een mirena-spiraaltje .

Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat het spiraaltje niet goed zat dus telkens ook erg buikpijn had. EN ook in combinatie met hoofdpijn..

Dus misschien als het spiraaltje wel goed zit dat het wel kan helpen. Daar heb ik geen ervaring mee. Omdat ik na het eruit halen geen nieuwe heb laten plaatsten ivm de pijn.

Mirena is een spiraal die hormonen afgeeft.

Als daar de hoofdpijn van komt gaat het met een mirena niet weg.

Alleen een koperspiraal is zonder hormonen dacht ik.
Beste TO,

Wat vervelend dat je last hebt van spanningshoofdpijn. Gaat het ondertussen al iets beter?

Ik heb zelf nu deze klachten sinds 9 dagen. Van de één op de andere dag was het er, en het wil niet meer weg. Zou meerdere oorzaken kunnen hebben...

We proberen zwanger te worden, dus wie weet...

Ik ben bekend met Fybromialgie. Misschien dat het daarbij hoort...

Eerste drie dagen was het alleen maar 's avonds, maar nu komt het opzetten als ik een uurtje of twee wakker ben. En dan komt en gaat het de rest van de dag. Hoofdpijn en dan in de loop van de dag komt er een vervelende druk in mijn nek, hoofd en op mijn oren bij kijken...

Toch vreemd dat ik het niet echt kende en dat ik me nu amper kan herinneren hoe het was om geen hoofdpijn te hebben... Word er vooral ook erg moe van... Ben zelf geen dokter. Noem het spanningshoofdpijn, omdat dat google zegt dat het zo heet, haha...

Aan de ene kant denk ik, morgen dokter bellen, maar aan de andere kant denk ik, dat doe ik pas als ik zeker weet dat ik niet zwanger ben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven