Spanningshoofdpijn
zaterdag 7 april 2012 om 09:37
Ik heb nu 2 dagen ewn verschrikkelijke last van spanningshoofdpijn . Waarschijnlijk een combi van verkeerde werkhouding pc en stress in de familie .. ( familie lid die erg ziek is ) nu heb ii al 2 dagen een verschrikkelijke hoofdpijn die vanuit mijn schouder bladen naar nek en hoofd trekken .. Het gaat niet weg dmv paracetamol, massage ( man wordt gek van het masseren ) en ontspanningsoefeningen ..heeft iemand tips pleaaassseee??!
zaterdag 7 april 2012 om 09:47
zaterdag 7 april 2012 om 10:25
zaterdag 7 april 2012 om 10:25
zaterdag 7 april 2012 om 10:29
quote:cheerlesscard schreef op 07 april 2012 @ 10:25:
Ja met ibuprofen en naproxen moet je altijd uitkijken.
Vooral als je maag/darmklachten hebt.
Mag je wel gewone asprine?
Trouwens..ik heb jarenlang vreselijke hoofdpijnen gehad.
Ook spanningshoofdpijn zeiden ze.
Toen ik met de pil stopte was het weg en het is niet meer terug geweest.Ik mag alleen gewone paracetamol maar dat werkt bij mij niet altijd....Misschien is het voor mij ook handig om met de pil te stoppen...toch de ha maar eens bellen!
Ja met ibuprofen en naproxen moet je altijd uitkijken.
Vooral als je maag/darmklachten hebt.
Mag je wel gewone asprine?
Trouwens..ik heb jarenlang vreselijke hoofdpijnen gehad.
Ook spanningshoofdpijn zeiden ze.
Toen ik met de pil stopte was het weg en het is niet meer terug geweest.Ik mag alleen gewone paracetamol maar dat werkt bij mij niet altijd....Misschien is het voor mij ook handig om met de pil te stoppen...toch de ha maar eens bellen!
zaterdag 7 april 2012 om 10:36
quote:mama_lein schreef op 07 april 2012 @ 10:29:
[...]
Ik mag alleen gewone paracetamol maar dat werkt bij mij niet altijd....Misschien is het voor mij ook handig om met de pil te stoppen...toch de ha maar eens bellen!
Paracetamol werkt bij mij ook niet.
Ik word er heel misselijk van tijdens zo'n aanval.
Ik zou het echt proberen hoor.
Wereld van verschil hier.
Ik heb eerst mercilon gehad en daarna microgynon.
Nou soms echt een paar keer per week hel.
Nu nergens meer last van echt heerlijk.
Ben nu zwanger en hou mijn hart vast hoe ik dat op ga lossen want ik wil geen hormoonafgevende anticonceptie meer.
Mss ga ik een koperspiraal proberen. ( maar ik ben zo'n schijterd om hem te laten zetten)
[...]
Ik mag alleen gewone paracetamol maar dat werkt bij mij niet altijd....Misschien is het voor mij ook handig om met de pil te stoppen...toch de ha maar eens bellen!
Paracetamol werkt bij mij ook niet.
Ik word er heel misselijk van tijdens zo'n aanval.
Ik zou het echt proberen hoor.
Wereld van verschil hier.
Ik heb eerst mercilon gehad en daarna microgynon.
Nou soms echt een paar keer per week hel.
Nu nergens meer last van echt heerlijk.
Ben nu zwanger en hou mijn hart vast hoe ik dat op ga lossen want ik wil geen hormoonafgevende anticonceptie meer.
Mss ga ik een koperspiraal proberen. ( maar ik ben zo'n schijterd om hem te laten zetten)
zaterdag 7 april 2012 om 11:05
quote:pitbullpup schreef op 07 april 2012 @ 10:40:
Ik heb de hoofdpijn gehad in de tijd dat ik een spiraaltje had.. Dus ik weet niet of dat echt zal helpen hihi
Welk spiraaltje had jij toen?
Fysio hielp bij mij niet jammer genoeg.
Maar als je nog niet bent geweest zeker proberen hoor mama_lein.
Gewoon uitproberen wat voor jou werkt.
Heb je je ogen de laatste tijd nog laten testen?
Met een kleine afwijking kan je al spieren verkeerd gaan gebruiken waardoor je ook een zelfde soort hoofdpijn vanuit je nek en schouders krijgt.
Het valt mij wel op dat huisartsen hoofdpijnklachten vaak niet serieus nemen.
Ik heb de hoofdpijn gehad in de tijd dat ik een spiraaltje had.. Dus ik weet niet of dat echt zal helpen hihi
Welk spiraaltje had jij toen?
Fysio hielp bij mij niet jammer genoeg.
Maar als je nog niet bent geweest zeker proberen hoor mama_lein.
Gewoon uitproberen wat voor jou werkt.
Heb je je ogen de laatste tijd nog laten testen?
Met een kleine afwijking kan je al spieren verkeerd gaan gebruiken waardoor je ook een zelfde soort hoofdpijn vanuit je nek en schouders krijgt.
Het valt mij wel op dat huisartsen hoofdpijnklachten vaak niet serieus nemen.
zaterdag 7 april 2012 om 11:12
Ik had toen een mirena-spiraaltje .
Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat het spiraaltje niet goed zat dus telkens ook erg buikpijn had. EN ook in combinatie met hoofdpijn..
Dus misschien als het spiraaltje wel goed zit dat het wel kan helpen. Daar heb ik geen ervaring mee. Omdat ik na het eruit halen geen nieuwe heb laten plaatsten ivm de pijn.
Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat het spiraaltje niet goed zat dus telkens ook erg buikpijn had. EN ook in combinatie met hoofdpijn..
Dus misschien als het spiraaltje wel goed zit dat het wel kan helpen. Daar heb ik geen ervaring mee. Omdat ik na het eruit halen geen nieuwe heb laten plaatsten ivm de pijn.
zaterdag 7 april 2012 om 12:09
Hier nog een heel eenvoudige tip, die mij altijd goed helpt bij spanningsspierpijn in mijn schouders en nek (en dus hoofd). Ik ga op mijn bed liggen, op mijn rug, met een niet de dik kussen onder mijn hoofd. Dan leg ik een opgerolde handdoek (niet al te dik, maar wel een echte stevige rol) tussen mijn ruggegraat en schouderblad. Daar lig ik dan een tijdje op. Afhankelijk van hoe erg het is, langer of korter. Probeer wel echt te ontspannen als je zo ligt. Die handdoek geeft tegendruk aan je spieren en dat voelt lekker en ontspant. Af en toe wisselen en soms even opnieuw oprollen. Soms voel je ook echt een heel pijnlijk knoopje ergens zitten, dan leg je die handdoek dus wat meer daar. Succes, hoop dat je er wat aan hebt.