Gezondheid alle pijlers

Spanningshoofdpijn

07-04-2012 09:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 2 dagen ewn verschrikkelijke last van spanningshoofdpijn . Waarschijnlijk een combi van verkeerde werkhouding pc en stress in de familie .. ( familie lid die erg ziek is ) nu heb ii al 2 dagen een verschrikkelijke hoofdpijn die vanuit mijn schouder bladen naar nek en hoofd trekken .. Het gaat niet weg dmv paracetamol, massage ( man wordt gek van het masseren ) en ontspanningsoefeningen ..heeft iemand tips pleaaassseee??!
Tijgerbalsem, warme douche, hitte kussen...?
Allemaal al geprobeerd .. Warme kruik ipv kussen .. Massage infrarood apparaat mocht ook niet baten :((
Misschien dat de drogist iets weet? Ik herken het wel, ik heb dit ook regelmatig en daar kun je je behoorlijk beroerd door voelen! Bij mij gaat het na een paar dagen vanzelf weer over, maar ja dan slik ik dus wel de max aan paracetamol (en idd dat helpt ook niet helemaal)
ik had bij spanningshoofdpijn baat bij overdosis vitamine B tabletten, vekregen via huisarts.
quote:ikke_natuurlijk schreef op 07 april 2012 @ 09:53:

ik had bij spanningshoofdpijn baat bij overdosis vitamine B tabletten, vekregen via huisarts.Ik wist helemaal niet dat dat daarvoor was. Ik ga ook eens aan de HA vragen!
Vitamine b? Weet je nog welke ?? En die moeten dan toch ook wel bij de drogist te krijgen zijn ??
DARO hoofdpijnpoeder; blauw doosje bij o.a. Kruidvat; werkt beter dan paracetamol of andere pilletjes!
quote:connx schreef op 07 april 2012 @ 10:03:

DARO hoofdpijnpoeder; blauw doosje bij o.a. Kruidvat; werkt beter dan paracetamol of andere pilletjes!Zit daar dan ook ibuprofen achtige stoffen in? Weet je dat?
Ibuprofen werkt beter dan paracetamol omdat het ook helpt bij spierpijn.
Ik mag geen ibuprofen hebben dus vandaar dat ik het vraag
Man wordt op pas gestuurd voor daro !!
Maanden gehad. Het enige wat bij mij hielp was Advis-liqued caps.

Dit hielp ook redelijk tegen de misselijkheid die ik van de hoofdpijn kreeg.

Ik ben een aantal keer ervoor naar de fysio geweest en die heeft het goed los-gemasseerd. En heb eigenlijk al een tijd geen hoofdpijn meer
Ja met ibuprofen en naproxen moet je altijd uitkijken.

Vooral als je maag/darmklachten hebt.

Mag je wel gewone asprine?

Trouwens..ik heb jarenlang vreselijke hoofdpijnen gehad.

Ook spanningshoofdpijn zeiden ze.

Toen ik met de pil stopte was het weg en het is niet meer terug geweest.
quote:cheerlesscard schreef op 07 april 2012 @ 10:25:

Ja met ibuprofen en naproxen moet je altijd uitkijken.

Vooral als je maag/darmklachten hebt.

Mag je wel gewone asprine?

Trouwens..ik heb jarenlang vreselijke hoofdpijnen gehad.

Ook spanningshoofdpijn zeiden ze.

Toen ik met de pil stopte was het weg en het is niet meer terug geweest.Ik mag alleen gewone paracetamol maar dat werkt bij mij niet altijd....Misschien is het voor mij ook handig om met de pil te stoppen...toch de ha maar eens bellen!
quote:mama_lein schreef op 07 april 2012 @ 10:29:

[...]

Ik mag alleen gewone paracetamol maar dat werkt bij mij niet altijd....Misschien is het voor mij ook handig om met de pil te stoppen...toch de ha maar eens bellen!

Paracetamol werkt bij mij ook niet.

Ik word er heel misselijk van tijdens zo'n aanval.

Ik zou het echt proberen hoor.

Wereld van verschil hier.

Ik heb eerst mercilon gehad en daarna microgynon.

Nou soms echt een paar keer per week hel.

Nu nergens meer last van echt heerlijk.

Ben nu zwanger en hou mijn hart vast hoe ik dat op ga lossen want ik wil geen hormoonafgevende anticonceptie meer.

Mss ga ik een koperspiraal proberen. ( maar ik ben zo'n schijterd om hem te laten zetten)
Ik word er idd ook misselijk van tijdens zo'n aanval.

Ik vraag me ook wel af hoe ik de anticonceptie dan op ga lossen. Ik ben ook te schijterig om een spiraaltje te laten zetten hahaha
Ik heb de hoofdpijn gehad in de tijd dat ik een spiraaltje had.. Dus ik weet niet of dat echt zal helpen hihi
Dan neem ik het risico ook niet

Ik zal de ha volgende week eens bellen en dan met hem overleggen wat handig is. Het word steeds erger de laatste maanden..
Misschien toch even naar de Fysio vragen.

Dat heeft bij mij echt een uitkomst geboden. Sinds ik daar ben geweest heb ik nog maar 1x last gehad van de erge hoofdpijn.

Voor de misselijkheid had ik zetpillen gekregen..
quote:pitbullpup schreef op 07 april 2012 @ 10:40:

Ik heb de hoofdpijn gehad in de tijd dat ik een spiraaltje had.. Dus ik weet niet of dat echt zal helpen hihi

Welk spiraaltje had jij toen?

Fysio hielp bij mij niet jammer genoeg.

Maar als je nog niet bent geweest zeker proberen hoor mama_lein.

Gewoon uitproberen wat voor jou werkt.

Heb je je ogen de laatste tijd nog laten testen?

Met een kleine afwijking kan je al spieren verkeerd gaan gebruiken waardoor je ook een zelfde soort hoofdpijn vanuit je nek en schouders krijgt.

Het valt mij wel op dat huisartsen hoofdpijnklachten vaak niet serieus nemen.
Ik had toen een mirena-spiraaltje .

Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat het spiraaltje niet goed zat dus telkens ook erg buikpijn had. EN ook in combinatie met hoofdpijn..

Dus misschien als het spiraaltje wel goed zit dat het wel kan helpen. Daar heb ik geen ervaring mee. Omdat ik na het eruit halen geen nieuwe heb laten plaatsten ivm de pijn.
Geen paracetamol. Ibuprofen nemen. Dat is een spierontspanner.
Hier nog een heel eenvoudige tip, die mij altijd goed helpt bij spanningsspierpijn in mijn schouders en nek (en dus hoofd). Ik ga op mijn bed liggen, op mijn rug, met een niet de dik kussen onder mijn hoofd. Dan leg ik een opgerolde handdoek (niet al te dik, maar wel een echte stevige rol) tussen mijn ruggegraat en schouderblad. Daar lig ik dan een tijdje op. Afhankelijk van hoe erg het is, langer of korter. Probeer wel echt te ontspannen als je zo ligt. Die handdoek geeft tegendruk aan je spieren en dat voelt lekker en ontspant. Af en toe wisselen en soms even opnieuw oprollen. Soms voel je ook echt een heel pijnlijk knoopje ergens zitten, dan leg je die handdoek dus wat meer daar. Succes, hoop dat je er wat aan hebt.
De koektrommel (of koelkast) plunderen?
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven