Gezondheid alle pijlers

spanningshoofdpijn

24-02-2016 21:05 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi lieve medeforummers.

Hebben jullie tips om spanningshoofdpijn tegen te gaan?

Ik ben werkzoekend en heb teveel vrije tijd. Ik merk dat ik ga piekeren.

Dankjewel en veel liefs!
Kun je iets meer vertellen? Bedoel je dat je het krijgt door te piekeren of heb je bv. ook nekpijn?

Wanneer begin het? 'S ochtends al? met raam open slapen kan helpen dan
Een vast ritme aanhouden doordeweeks.

Plan elke dag bv van 9 tot 12 uur besteden aan zoeken naar werk, de rest van de dag ben je "vrij"

Sporten, gezond eten en ga iets doen waar je iets voor een medemens of dieren doet. Nuttig ook al word je er niet voor betaald.

En wees lief voor jezelf,

Succes ook jij gaat echt weer een baan vinden.
Ja en?
Ik ken het, ik heb (had) het, zit nu met burn-out thuis. Bij mij helpt frisse lucht, wandelen, in bad gaan, kortom: ontspannen. En ik probeer mijn mindfulness-oefeningen toe te passen...
Ik heb het chronisch gehad. Verschrikkelijk: 15 jaar hoofdpijn. Bij mij was uiteindelijk de oplossing anti-depressiva. Binnen 2 maanden was ik eraf, gestopt met de anti-depressiva en nu 6 jaar later nog steeds hoofdpijnvrij...!

Hoop dat je er snel vanaf bent, want het kan je hele leven beïnvloeden.

Goed voor jezelf zorgen is ook van belang: ritme, sporten, gezond eten en voldoende nachtrust kan ook helpen!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Ik zal iets meer over de oorzaak vertellen. Ik wil het probleem niet op anderen afschuiven en eigenlijk zelf de verantwoordelijkheid nemen. Maar misschien beter te begrijpen voor jullie. Op mijn 15e werd mijn moeder psychisch ziek en mijn vader ontwikkelde een alcoholprobleem. Veel meegemaakt maar ik kon gelukkig in het weekend naar mijn vriend. Twee jaar geleden is het uitgegaan en ben ik mijn veilige vluchthaven kwijtgeraakt. Sindsdien heb ik al last van spanningshoofdpijn. Ik heb juist die energie nodig om te kunnen solliciteren maar ik ben vooral bezig met zo min mogelijk dingen fout te doen zodat mijn vader niet boos word. Oplossing is uit huis gaan en dus is de noodzaak groot om werk te vinden. Ik was vroeger een ster in denken in kansen en mogelijkheden en ondanks mijn thuissituatie thuis was ik erg gelukkig. Nu voel ik me vooral alleen met mijn problemen. Ik wil eigenlijk niet mijn vrienden daarmee belasten. Bedankt voor het meedenken <3
Super hormonster! Erg blij voor je! Ik denk dat het vooral te maken heeft met het onveilige gevoel thuis. Maar ik ben ervan overtuigd dat als ik uit huis ben ik een fantastisch leven tegemoet ga! Ben erg sociaal omdat ik zo vaak van huis ben. Maar nu ik niet meer studeer heb ik teveel tijd voor mezelf. Bah. Maar ik heb morgen een sollicitatiegesprek en wil als een powervrouw daar verschijnen. Gaat me lukken!
Lieve Kaya....

Als je een vriendin van mij zou zijn, zou ik me bezwaard voelen dat je mij hier niet mee zou willen belasten..

Daar ben je toch vrienden voor? Een uitlaatklep, veilige plek waar je je verhaal kan doen.... Je hoeft het niet alleen te doen! Deel het, praat erover...

Ik heb zelf een jaar of 4 met spanningshoofdpijn gelopen. Mij heeft het geholpen door rustpuntjes in te bouwen. Bewust leuke dingen plannen, structuur in mijn week etc.

En wat ook heel goed kan helpen is massage... Spanningshoofdpijn komt vaak doordat je de spieren in je schouders/nek gaat verkrampen. Massage kan daarbij helpen om die symptomen wat weg te nemen.... Let wel: dit is dus niet aanpakken bij de bron, maar kan wel veel verlichting bieden.

Tot slot: ik wens je onwijs veel succes morgen met je sollicitatiegesprek!!! Laat die powervrouw morgen spreken en haal die baan binnen! ToiToiToi!
Be happy... It drives people crazy :-)
Dankjewel Sjuul!

Ze weten het wel. En ze denken met me mee. Bieden me steun, maar ik heb altijd zoiets gehad van focus op het positieve. Ik sta bekend als altijd vrolijk en de laatste tijd ben ik dat beetje kwijt geraakt. Ik heb erg de neiging om het zelf wel op te lossen. Hoewel zijn probleem niet door mij opgelost kan worden. Dat frustreert me. Ik leef in zijn schaduw en hoor vaak alleen maar kritiek. Vermoeiend om in mezelf te blijven geloven. Maar blijf het toch lekker doen ^^ fijn om het even van me af te schrijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven