Gezondheid alle pijlers

spanningsmisselijkheid

22-06-2011 20:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

sinds een paar jaar heb ik spanningsmisselijkheid.

ik kan bijna niet meer ergens anders eten, daagjes weg met anderen of ergens anders slapen..

daar heb ik echt heel erg veel last van want ik ga me afzonderen.

hebben meer mensen daar last van?

of weet iemand wat je er tegen zou kunnen doen?
ben je al bij de huisarts geweest?
Wat voor ergs gaat er dan gebeuren? Ben je bang dat je afgaat bij anderen door iets stoms te zeggen of niet goed te reageren? Of ben je bang voor het naar buiten gaan omdat er daar van alles kan gebeuren? Is het iets anders? Waar raak je zo gespannen van?
Haha grappig, ik heb er op dit moment toevallig erg last van en krijg het niet weg, daarom ging ik maar forummen Geen tips helaas.
Wat vervelend zeg, je voelt je echt misselijk? Ik heb dit alleen voor een examen of date of iets anders spannends dat ik misselijk word, maar jij hebt het nu eigenlijk zodra je de deur uit gaat? Dan zou ik inderdaad toch even langs de huisarts gaan, misschien kan je iets krijgen waardoor je wat relaxter bent, of je kan zelf valdispert rust kopen bij de kruidvat/etos:)

In ieder geval ben ik zelf nogal neurotisch en maak ik me veel zorgen om dingen, en de enige manier om er van af te komen is telkens maar tegen mezelf zeggen; niet aan denken, niet aan denken, van me af zetten, en toch de dingen doen die ik eng of moeilijk vind.
ja, ik ben er al een paar keer voor bij de huisarts geweest..

die heeft me allerlei soorten medicijnen gegeven, maar het werkt allemaal niet..

en ik heb geen idee waardoor het komt.

van de 1 op de andere dag had ik die misselijkheid, en kan ik gewoon zomaar ineens misselijk worden en ik zie dus het meeste tegen het eten op elke keer
Ik heb er al mijn hele leven last van, heel vervelend. Er is heel weinig tegen te doen, aangezien ontspannen het enige is dat echt helpt.

Zelf heb ik er altijd voor gekozen om er zo min mogelijk aan toe te geven, in de zin van dingen die ik spannend vind niet uit de weg gaan. En ja, dan word ik misselijk en dat is heel vervelend. Maar alleen al door van te voren te accepteren dat ik misselijk word en dat eventueel met anderen te delen (mee te delen) word ik rustiger en dus minder misselijk.

Wat ook helpt is afleiding, rustig (buiten) gaan wandelen, een boek lezen, alles wat er maar voor zorgt dat je niet hoeft te denken 'help, ik ben zoooo misselijk'.....

In periodes dat het heel erg was heb ik ook wel eens hulp gezocht bij een accupuncturist en een magnetiseur. Met name die laatste heeft me van veel spanning af kunnen helpen. Misschien het proberen waard.

Sterkte!
ik word niet misselijk als ik de deur uit ga, maar echt als ik ergens moet gaan eten, of daagjes weg..

minnieme

dat niet aan denken is misschien wel een hele goede tip!

maar dat validispert, werkt dat ook tegen die misselijkheid??
Ik herken het , heb het het ene moment wel andere moment niet. Kots misselijk word ik dan, draaierig/duizelig,blozen. Maar goed ik heb dus ook geen tips dus hoop dat die er wel komen.
Goh, bijzonder. Ik ken helemaal niemand die dit heeft en nu blijk ik niet de enige op deze wereld.

Als ik moe ben ben ik er gevoeliger voor, bijvoorbeeld tijdens een etentje na een grote fysieke inspanning.
Dat komt omdat medicijnen in dit soort gevallen vaak de symptomen bestrijden en niet de oorzaak.

Ik denk dat je bepaalde gedachten hebt die je misselijk maken. Dat je misschien wel het gevoel hebt dat er meer van je verwacht wordt (of dat je meer van jezelf verwacht) dan je op dat moment geven kan. Of dat je bang bent dat er iets naars gaat gebeuren of gezegd wordt, etc.

Afhankelijk van wat het is (faalangst, gebrek aan assertiviteit, combinatie van dit of nog andere mogelijke oorzaken) kan je naar een oplossing zoeken. Als je er niet uitkomt zou ik er met een psycholoog achter proberen te komen.
Gelukkig dat jij je tekst plaatste anders had ik mijn verhaal amper durven vertellen denk ik.

Ik heb er ook erg veel last van, kauwgom, keelsnoepjes werken ook voor de afleiding bij mij. Soms kan ik gewoon zo doordraaien in mijn hoofd en gek worden van de spanning terwijl het niets voorstelt.

Ik baal alleen zo van dat knallend rode hoofd erbij..

waar mensen dan zulke genererende opmerkingen over plaatsten waardoor je je nog drukker maakt.
k heb n tijdje geleden ook een een dergelijk topic hier geopend.. zal s ff kijken of ik m terug kan vinden.

Maar ik heb dit niet in zon erge mate
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik heb het ook, en wat voor mij helpt, maar dit is heel persoonlijk en er zijn waarschijnlijk een heleboel mensen die nu over me heen vallen, is Marihuana. Het helpt tegen misselijkheid en ontspant. Je kan er thee van zetten, dus je hoeft het niet te roken. Je kan het altijd met je huisarts bespreken. Nogmaals, dit is heel persoonlijk, en voor de meeste mensen is dit waarschijnlijk niet bespreekbaar als optie.
Maar dat is het vage juist bij mij faalangst, mwah valt mee. Ben wel eens zenuwachtig voor een toets, maar meer voor de stilte waar ik niet tegen kan dat ik zo gespannen ben en rood word. Assertiviteitscursus hoef ik ook niet te hebben want heb op straat mooi mijn mondje klaar behalve bij bekende, lees: familie, schoonouders, dat kan ik dan gewoon amper aan. Dus hoe op te lossen weet ik nog niet.
Ik doe dit trouwens alleen 's avonds, niet dat ik de hele dag zo stoned als een aap rondloop. Echt stoned wordt ik sowieso niet, twee hijsjes, that's it. Maar voor mij werkt het, en ik doe dit persoonlijk liever als pillen innemen. En ik heb er meestal 's avonds last van, zodat het me hele nachten ophoud. Bijna nooit overdag.
maar hebben jullie het ook als je bijvoorbeeld bij andere mensen gaat eten?

dat je gewoon ineens heel erg misselijk word en ook alleen bij het idee al..
Ik gebruik zelf trouwens valeriaan van het Kruidvat Huismerk. Werkt wel pas na 20 minuten.

Als je heel veel last krijgt (niet alleen misselijk maar ook bewustzijnsvernauwing, verminderd gezichtsvermogen, diarree en/of overgeven) laat het dan nog even weten. Dan heb ik ook nog een paar tips.

Zwitsalnijntje, bij (schoon)familie heb je het meeste te verliezen vwb je reputatie, de band die je wilt hebben, etc. Natuurlijk is het dan lastiger om voor jezelf op te komen en je grenzen aan te geven. Assertiviteitstraing helpt je om dat op een goede manier toch te kunnen doen.
bedankt voor de tips, ik ga het proberen!
ik wil wel tips want ik word duizelig en zie dan minder. En TO ik ga niet bij mensen uit eten. Ik heb een hekel aan uit eten omdat ik het niet zo heb om opgesloten te zitten en als ik me even niet goed voel niet zo maar weg te kunnen.
Ja ik kan m zo niet meer vinden, maar dat ging over dat ik altijd dan zoveel moet plassen. En dan er buikpijn van krijg en soms ook diarree.

Dat ik dan voor ik ergens heen ga wel 10 keer moet plassen en me vaak ook ziekig voel voor die tijd en daardoor ook wel eens iets afzeg.

Misselijk wordt ik niet. Ik heb dat ook niet standaard bij dingen, maar wel vaak als we gaan uiteten, of naar naar een pretpark. Ik kijk dan altijd wel waar de wc's zijn. En als k uit eten ga probeer ik niet te veel te eten, omdat ik "bang" ben dat ik dan eerst een end op de wc zit. Ik wacht voor iik wegga ook altijd plassen tot t laatste moment. Anders moet ik weer.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik had moeten zeggen dat de valeriaan van het Kruidvat Huismerk pas na 20 minuten begint te werken bij mij. Pas na 35 a 40 minuten voel ik me echt rustiger.

Nogmaals medicijnen nemen de oorzaak niet weg, het is alleen om door moeilijke momenten heen te komen en kan dus ook geen permanente oplossing zijn. Het laatste wat je wilt is verslaafd raken aan dit soort middelen.
Misselijk worden omdat je bij iemand anders moet eten? Dus je wordt minder/niet misselijk als je bijvoorbeeld alleen borreltje gaat drinken? Je hebt het vooral met eten?
Normaal zou een etentje met vrienden toch moeten ontspannen, vooral omdat dit toch een beloning moet zijn voor je dagelijkse sores. Voel je je wel oké met die vrienden? Misschien andere vrienden zoeken waarbij je meer jezelf kan zijn? Want de vrienden dienen om de gezelligheid te verhogen; niet als eetplicht.
Er zijn mensen die alles perfect willen doen. Behoor jij misschien tot die mensen die zichzelf voortdurend onder druk zetten om geen enkele fout te maken en zichzelf daardoor voorbij lopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven