Spiraal plaatsen, hoe pijnlijk is het nu echt?
zondag 21 juli 2013 om 14:42
zondag 21 juli 2013 om 18:23
Toen ik de mirena liet plaatsen was ik vergeten om een pijnstiller te nemen. Maar zonder dat viel het mij reuze mee! Wat lichte kramp en dat was het wel!
Maar goed, zoals je leest verschilt het van persoon tot persoon. Bij de tandarts vraag ik wel altijd een verdoving, terwijl andere een gaatje laten vullen zonder verdoving.
Maar goed, zoals je leest verschilt het van persoon tot persoon. Bij de tandarts vraag ik wel altijd een verdoving, terwijl andere een gaatje laten vullen zonder verdoving.
zondag 21 juli 2013 om 18:29
Ik heb het geprobeerd. Man man man wat een pijn! Alleen al het opmeten vond ik zo een gruwelijke pijn doen! Ik laat nog liever mijn verstandskiezen onverdoofd trekken (ook laten doen, de kaakchirurg dacht dat ik overgevoelig type was, trok gewoon verder, op weg naar buiten ging het pas werken). Verder dan meten ben ik niet gekomen, toen ging ik over mijn nek van de pijn. Mijn baarmoeder is gekanteld en mijn kinderen konden er ook niet op de natuurlijke manier uit, dus het zal wel niet helemaal goed zitten?! Nu heeft man zich laten steriliseren. Dus hoef ik er niet meer over na te denken. Maar als ik er aan terug denk word ik nog naar )0: Het verschilt gewoon erg per persoon. Mijn vriendin had niet eens door dat hij al zat...
zondag 21 juli 2013 om 18:44
Ik heb 2x een mirena geplaatst gekregen. Beide keren voelde ik er niks van (wel 3 maanden na de bevalling). De eerste is er 4 dagen in blijven zitten, mijn lichaam stootte hem af. Week daarna nieuwe laten zetten, pijnloos en zit nu al ruim half jaar.
Ik vind het heel fijn. Ik reageerde slecht op de pil, humeurig en depressieve klachten. Nu ben ik emotioneel gezien stabiel. Heel fijn.
Ik vind het heel fijn. Ik reageerde slecht op de pil, humeurig en depressieve klachten. Nu ben ik emotioneel gezien stabiel. Heel fijn.
maandag 22 juli 2013 om 01:45
Het plaatsen van mijn eerste koperspiraal was enorm pijnlijk daar ze de klem recht op de zenuw zette. De laatste keer gebeurde dit niet en voelde ik de klem dan ook helemaal niet. Mijn dokter legde me toen ook uit dat de klem vorige keer ongelukkig op de zenuw was geplaatst. Iets wat niet te voorkomen is daar hij niet te zien is.
Hiernaast vond ik het oprekken van de baarmoeder erg pijnlijk (!!) en worden de de menstruatiekrampen iets heviger.
Wel heb ik er inmiddels 3 versleten Het blijft een makkelijke (hormoonvrije) manier van anticonceptie.
Hiernaast vond ik het oprekken van de baarmoeder erg pijnlijk (!!) en worden de de menstruatiekrampen iets heviger.
Wel heb ik er inmiddels 3 versleten Het blijft een makkelijke (hormoonvrije) manier van anticonceptie.
maandag 22 juli 2013 om 07:00
Ik heb een mirena gehad, doet wel even pijn, maar dat duurt niet lang. Als het tegen het einde van de menstruatie wordt ingebracht dan is de baarmoedermond wat open en dat scheelt ook weer. (ik had van tevoren wel even met zo'n lactacyd spoelflesje met water het bloed weggespoeld).
Na die tijd weinig last, hooguit een wat trekkerig gevoel, minder erg dan wanneer ik ongesteld word/ben.
Na die tijd weinig last, hooguit een wat trekkerig gevoel, minder erg dan wanneer ik ongesteld word/ben.

maandag 22 juli 2013 om 10:18
Ik vond het alle drie de keren erg pijnlijk. Een keer een koperspiraal en twee keer een mirena.
Mijn baarmoeder reageert ook heel heftig met flinke krampen. Dat kon de gynaecoloog ook zien op de echo blijkbaar. Dus ik moest een dagje rust op de bank met een kruik op mijn buik en ibuprofen.
Maar goed , daarna 5 jaar geen menstruaties. Dus dan valt één pijnlijke dag wel mee.
Ik vond het wel een verschil om het in te laten brengen door de gynaecoloog, of ik had gewoon twee keer een onhandige huisarts.
Mijn baarmoeder reageert ook heel heftig met flinke krampen. Dat kon de gynaecoloog ook zien op de echo blijkbaar. Dus ik moest een dagje rust op de bank met een kruik op mijn buik en ibuprofen.
Maar goed , daarna 5 jaar geen menstruaties. Dus dan valt één pijnlijke dag wel mee.
Ik vond het wel een verschil om het in te laten brengen door de gynaecoloog, of ik had gewoon twee keer een onhandige huisarts.
maandag 22 juli 2013 om 11:49
Hier mirena laten zetten bij gyn (geen kids). Ik ging het, dacht ik, 'even' doen en alleen naartoe. Nou bij mij viel t echt niet mee! Tijdens zetten lag ik tegen plafond en erna viel ik bijna flauw. Hierna ca. twee uur op een kamertje gelegen met steeds kramp en overgeven. Uiteindelijk iemand moeten bellen om me op te halen, kon niet zelf rijden. Erna wel maandelijks ongesteld, maar minder vloeien en menstruatiepijn.
Het eruit halen na vijf jaar was ook vreselijk. Vooraf nog gyn aan telefoon gehad omdat ik vanwege mijn ervaring met erin zetten een verdoving wilde. Ze gaf aan dat eruit halen zou meevallen en als ik een verdoving wilde, dat weer een heel gedoe zou zijn. Dus ik (nu met vriend erbij) geloofde haar. Lag ik in stoel, kon ze de touwtjes niet meer vinden, moest ze met een tang gaan zoeken en spiraal eruit halen! Waren touwtjes om spiraal gedraaid. Mijn ervaring: NOOIT MEER!!
Het eruit halen na vijf jaar was ook vreselijk. Vooraf nog gyn aan telefoon gehad omdat ik vanwege mijn ervaring met erin zetten een verdoving wilde. Ze gaf aan dat eruit halen zou meevallen en als ik een verdoving wilde, dat weer een heel gedoe zou zijn. Dus ik (nu met vriend erbij) geloofde haar. Lag ik in stoel, kon ze de touwtjes niet meer vinden, moest ze met een tang gaan zoeken en spiraal eruit halen! Waren touwtjes om spiraal gedraaid. Mijn ervaring: NOOIT MEER!!
maandag 22 juli 2013 om 11:55
Het plaatsen was heel, heel naar. Ik had ook nog geen kinderen gehad, maar volgens de huisarts hield ik me 'kranig'. Ik heb inwendig goed gevloekt. De pijn kwam bij het vastpakken van de baarmoedermond en daarna een heel hevige felle pijnsteek bij het 'ontkoppelen/openklapen' van de Mirena. Daarna waren het nog gewone menstruatiekrampen.
Mijn lijf heeft wel een half jaar nodig gehad om te wennen, maar na dat halve jaar van zeer onregelmatig vloeien ben ik eigenlijk nooit meer ongesteld. Eind dit jaar gaat mijn 3e achtereenvolgende Mirena erin. Het wisselen deed de vorige keer nauwelijks zeer, dus dat scheelt.
Oh, allebei de keren gewoon bij een huisarts. De tweede was extreem onhandig, die heeft daarna op haar knieën de vloer zitten schoonmaken, maar ze deed me niet vreselijk veel zeer dus.
Mijn lijf heeft wel een half jaar nodig gehad om te wennen, maar na dat halve jaar van zeer onregelmatig vloeien ben ik eigenlijk nooit meer ongesteld. Eind dit jaar gaat mijn 3e achtereenvolgende Mirena erin. Het wisselen deed de vorige keer nauwelijks zeer, dus dat scheelt.
Oh, allebei de keren gewoon bij een huisarts. De tweede was extreem onhandig, die heeft daarna op haar knieën de vloer zitten schoonmaken, maar ze deed me niet vreselijk veel zeer dus.

maandag 22 juli 2013 om 12:04
De eerste keer door de HA. Vreselijke pijn in mn rug gehad. Eventjes maar. Een dagje rustig aan, en beetje gevloeit. Daarna 5 jaar geen druppel;). De 2e keer, moest door de gyn, touwtjes waren te kort afgeknipt en naar boven gegaan. Onder een ruggeprik, de 2e dus. Nu weer 5 jaar nergens last van. Nov zou ik weer moeten. Maar ben in de overgang dus ff met de HA overleggen. Maar die paar min pijn, wegen niks tegen 5 jaar nergens last en omkijken naar maar zou het zo weer doen.

zaterdag 3 augustus 2013 om 16:21
Een mirena..nog nooit bevallen..
Het plaatsen viel mee..
Maar erna....2x flauwgevallen, helse pijn, 2 dagen soort van beenweeën..op en af..ik heb nog nooit zoveel pijn in heel m'n leven ervaren..
Wel doorgezet en heb er zeker profijt van..!
Handig en geen menstruatie..(helaas wel endometriose dus alsnog elke avond een pilletje slikken..
heb ik gelukkig een appje voor, anders zou ik 'm weleens vergeten)
Het plaatsen viel mee..
Maar erna....2x flauwgevallen, helse pijn, 2 dagen soort van beenweeën..op en af..ik heb nog nooit zoveel pijn in heel m'n leven ervaren..
Wel doorgezet en heb er zeker profijt van..!
Handig en geen menstruatie..(helaas wel endometriose dus alsnog elke avond een pilletje slikken..

Life is good!

zaterdag 3 augustus 2013 om 17:13
quote:kitty26 schreef op 22 juli 2013 @ 12:04:
De eerste keer door de HA. Vreselijke pijn in mn rug gehad. Eventjes maar. Een dagje rustig aan, en beetje gevloeit. Daarna 5 jaar geen druppel;). De 2e keer, moest door de gyn, touwtjes waren te kort afgeknipt en naar boven gegaan. Onder een ruggeprik, de 2e dus. Nu weer 5 jaar nergens last van. Nov zou ik weer moeten. Maar ben in de overgang dus ff met de HA overleggen. Maar die paar min pijn, wegen niks tegen 5 jaar nergens last en omkijken naar maar zou het zo weer doen.Nieuwschierig: Als je al 5 jr niet ongesteld bent door spiraal, hoe weet je dan dat je in de overgang bent?
De eerste keer door de HA. Vreselijke pijn in mn rug gehad. Eventjes maar. Een dagje rustig aan, en beetje gevloeit. Daarna 5 jaar geen druppel;). De 2e keer, moest door de gyn, touwtjes waren te kort afgeknipt en naar boven gegaan. Onder een ruggeprik, de 2e dus. Nu weer 5 jaar nergens last van. Nov zou ik weer moeten. Maar ben in de overgang dus ff met de HA overleggen. Maar die paar min pijn, wegen niks tegen 5 jaar nergens last en omkijken naar maar zou het zo weer doen.Nieuwschierig: Als je al 5 jr niet ongesteld bent door spiraal, hoe weet je dan dat je in de overgang bent?

zaterdag 3 augustus 2013 om 19:51
Hier ook een mirena spiraaltje. Laten zetten was niet fijn, maar wel te doen, alleen het openklappen van de 'pootjes' vond ik erg naar. Daarna wel de rest van de dag flinke kramp gehad, baalde er van dat ik 's middags nog moest werken.
Daarna nog een paar weken af en toe even wat kramp, maar niks ernstigs. Ik kan heel veel dingen bedenken die ik liever zou doen, maar zou niet twijfelen om nog een keer een spiraaltje te laten zetten.
Daarna nog een paar weken af en toe even wat kramp, maar niks ernstigs. Ik kan heel veel dingen bedenken die ik liever zou doen, maar zou niet twijfelen om nog een keer een spiraaltje te laten zetten.
zaterdag 3 augustus 2013 om 20:10
Mijn ervaringen waren niet geheel pijnloos, maar wel vervelend.
Het vastklemmen van de baarmoedermond deed het meeste zeer, op dat moment moest ik 'kuchen' van de arts. Desondanks voelde het erger aan dan normale menstruatiekramp en had ik het idee dat ik aan het bevallen was, net weeen.
Ook ben ik toen ik voor de balie stond om een vervolgafspraak te maken bijna tegen de vlakte gegaan. Zwart voor de ogen, en vervolgens weer terug in de behandelkamer kreeg ik water en te horen dat ik lijkwit zag.
Ik heb em 3x laten zetten in een jaar tijd omdat mijn lichaam het afstootte. Na de derde keer ben ik aan de prikpil gegaan. Bevalt prima!
Het vastklemmen van de baarmoedermond deed het meeste zeer, op dat moment moest ik 'kuchen' van de arts. Desondanks voelde het erger aan dan normale menstruatiekramp en had ik het idee dat ik aan het bevallen was, net weeen.
Ook ben ik toen ik voor de balie stond om een vervolgafspraak te maken bijna tegen de vlakte gegaan. Zwart voor de ogen, en vervolgens weer terug in de behandelkamer kreeg ik water en te horen dat ik lijkwit zag.
Ik heb em 3x laten zetten in een jaar tijd omdat mijn lichaam het afstootte. Na de derde keer ben ik aan de prikpil gegaan. Bevalt prima!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
maandag 5 augustus 2013 om 23:40
Nog geen kinderen en heb een koperspiraal, geplaatst door de huisarts.
Het plaatsen vond ik heel erg meevallen, eigenlijk nauwelijks pijn gehad.
Maar de eerste keer dat ik ongesteld werd na het plaatsen van het koperspiraaltje was een ramp, zoveel buikpijn en krampen en ook veel heftiger ongesteld.
De keren daarna was het ook iets heftiger dan ik gewend was.
Maar ik vind het wel een aanrader en zou het zo weer doen (moet ook wel over een paar jaar)
Het plaatsen vond ik heel erg meevallen, eigenlijk nauwelijks pijn gehad.
Maar de eerste keer dat ik ongesteld werd na het plaatsen van het koperspiraaltje was een ramp, zoveel buikpijn en krampen en ook veel heftiger ongesteld.
De keren daarna was het ook iets heftiger dan ik gewend was.
Maar ik vind het wel een aanrader en zou het zo weer doen (moet ook wel over een paar jaar)