Gezondheid alle pijlers

Spiraal plaatsen, hoe pijnlijk is het nu echt?

21-07-2013 14:42 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik een spiraal willen laten plaatsen maar ik zie er nogal tegen op oa door alle verhalen over pijn etc.

Wie heeft een spiraal en hoe verliep de plaatsing?

Heb je een mirena of een koper? Waarom heb je juist die?

Hoe verloopt de menstruatie nu?
Laat ik beginnen met te zeggen dat (in mijn geval) Mirena spiraal de moeite waard is. Geen bloedingen en geen buikpijn, kortom heel fijn! Het spiraaltje laten inbrengen - geen kinderen -, deed echt heel pijn. Alsof een scherp voorwerp mij schraapte tot mijn navel. Ik ben erg naar geworden op dat moment. Eenmaal thuis veel buikpijn, zoals hele erge menstruatiepijn. Maar dat is niet nieuws. Gelukkig werkt het spiraaltje nog 3 jaar!
No one can make you feel inferior without your consent. - Eleanor Roosevelt
2x mirena laten plaatsen: niet pijnlijk. Beetje gewroet in de baarmoedermond/hals wat gek voelt en dat is het. Daarna een avondje wat zeurend gevoel in je baarmoeder en beetje bloedverlies. Ongesteld zijn vind ik pijnlijker. Beide keren bij de huisarts laten zetten.
Up
Lang niet zo pijnlijk als bevallen.. anticonceptie.. Of zwanger raken.. Ik zou het wel weten ;)

Nee zonder gekheid, een paar aspirines in de ochtend en klaar is Clara.
quote:laurentien1979 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 13:23 UpWaarom up je na een maand? Heb je niet genoeg antwoorden gekregen?
Volgens mij ligt het er ook aan hoe je baarmoeder ligt. Mirena zetten was hier drama, 3x flauwvallen, 2 dagen in bed, heeft achteraf nooit 'goed' gezeten. Na 3 maand laten verwijderen, buikpijn was direct weg.

Vriendinnetje: geen probleem, direct door naar het werk. 5 jaar veel plezier van gehad.

Kortom het verschilt heel erg en je kan er niks van zeggen.
Eerste keer voelde ik er amper wat van en de 2e keer ging ik door de grond. Dus tja.. Doen is de enige oplossing om te weten hoe het is?
Je kan toch gewoon bij Casa oid een verdovingsprik krijgen?

Ik zit er juist meer over in dat ik van Mirena ontstekingen krijg of depressies.
Ik heb afgelopen juli een Mirena-spiraal laten zetten omdat ik emotioneel erg onstabiel was door (aah hoe heten zulke goedkope vervangingen toch) een andere versie van de Yasmine-pil. En ik het een prettig idee vond dat de hormonen niet meer door mijn hele lichaam razen maar voornamelijk alleen bij de baarmoeder en eierstokken.

Het plaatsten heb ik als zeer pijnlijk ervaren, meestal krijg je na afloop een echo om te zien of het spiraaltje goed zit. Bij mij heeft de gynaecoloog besloten dit een andere keer te doen omdat ik me zeer slecht voelde na het zetten (misselijk, bijna flauwvallen). Thuis in bed gekropen met een kruik en twee uur later was de pijn weg. Ik heb het spiraaltje laten zetten tijdens mijn menstruatie en had deze keer ook langer bloedverlies. Nu, een maand na afloop van die menstruatie heb ik nergens meer last van. Ben benieuwd of ik überhaupt nog ongesteld ga worden.
Ik heb nu mijn derde Mirena en als het kan neem ik over vier jaar de vierde. Niet meer ongesteld zijn vind ik super aan de Mirena. Zetten was alleen de eerste keer wat gevoelig maar wellicht was dat door de spanning van het onbekende. Het was te vergelijken met lichte menstruatiekrampen. Laatste keer bleek de Mirena moeilijk te verwijderen want de draadjes waren erg kort en zaten in de baarmoedermond. Op een avond voelde ik de draadjes en heb ik de Mirena zelf verwijderd. Was zo gedaan, geen enkele pijn. Inzetten heb ik de huisarts maar laten doen
quote:Bijenrompje schreef op 31 augustus 2013 @ 13:37:

[...]

Waarom up je na een maand? Heb je niet genoeg antwoorden gekregen?Ik denk dat dit stiekem een onderzoekje is. TO geeft ook geen enkel commentaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven