Gezondheid alle pijlers

Spontane diarree

27-11-2018 19:33 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare en viezige titel maar een wel erg vervelend probleem. Ik heb last van ‘spontane’ diarree. Er is dan de hele dag niets aan de hand en ik voel me gewoon fit en dan in een keer buikkramp en diarree, vaak maar 1 of 2 keer en dan is het weer over. Vaak is het ‘s avonds. Ik heb al gelet op mijn voeding, of het hiermee verband hield, maar ik kan geen patroon o.i.d ontdekken.

Als dit thuis gebeurt is het vervelend, maar daar blijft het dan bij. Helaas is dit ook vaak bij andere mensen (bezoek), op het werk of tijdens een sporttraining.
Mensen bij wie dit bekend voorkomt of iemand tips?
Ja ik. Prikkelbare darm. En ik heb het meestal als ik ver van een wc ben, heel fijn..
Ik heb het ook. Bij koolhydraten en bij dingen zoals ijs/heel koud eten. En echt vettig eten.
Het is niet 1 bepaald soort eten.

Ik heb naar blijkt diabetes en prikkelbare darm syndroom, dat laatste wist ik al maar hoe ouder hoe erger. Bij welk eetpatroon dan ook. Zodra ik iets van de dingen hier boven eet is het mis.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 27-11-2018 20:06
29.18% gewijzigd
Is dit medisch advies vragen? Dan wordt je topic met pek en veren verbannen.

Ik kreeg diarree als ik iets met zoetstoffen had gegeten of gedronken.

Emoties werken op je darmen. De één krijgt obstipatie, de ander diarree.
In plaats van een eetdagboek bijhouden, een emo-dagboek bijhouden.
Spanning en angst, daar loopt de ontlasting je dun van door de broek.

Je kent toch de uitdrukking: hij scheet zeven kleuren poep van angst? :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Of bange schijterd? Toch niet toevallig dat ze dat zo zeggen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het is spontaan. Niet spontane, of de diaree moet je enthousiast gedag gezegd hebben.
pipootje schreef:
27-11-2018 20:58
Het is spontaan. Niet spontane, of de diaree moet je enthousiast gedag gezegd hebben.
:rofl:
pipootje schreef:
Afbeelding
Voedingsdagboek bijhouden en dan een keer naar de huisarts als dit regelmatig gebeurt.
pipootje schreef:
Niet correct. Spontane heeft betrekking op diarree, en wordt vervoegd als bijvoeglijk naamwoord. Vergelijk 'spontane opwelling'. het zou alleen 'spontaan' zijn, wanneer het bijwoordelijk zou zijn gebruikt, zoals in 'spontaan (optredende) diarree', of' (ik krijg) spontaan diarree'.
don't watch the movie, read the book
nachtvlinder1977 schreef:
28-11-2018 00:24
Voedingsdagboek bijhouden en dan een keer naar de huisarts als dit regelmatig gebeurt.
Precies dit. Kan nooit kwaad om dit even met je huisarts te bespreken. Heb je verder geen klachten zoals pijn, vermoeiheid, misselijkheid etc? Als je dat wel hebt zou ik sowieso binnenkort naar de huisarts gaan.

Wbt eten: het kan soms heel lastig te achterhalen zijn waar je precies op reageert. Als je dat echt graag goed uit wilt zoeken en er zelf niet helemaal uit komt is het aan te raden om samen met een diëtist een eliminatiedieet te doorlopen.
pipootje schreef:
Leuke poging, maar het klopt niet eens wat je zegt ;)
WildeMimosa schreef:
28-11-2018 00:38
Niet correct. Spontane heeft betrekking op diarree, en wordt vervoegd als bijvoeglijk naamwoord. Vergelijk 'spontane opwelling'. het zou alleen 'spontaan' zijn, wanneer het bijwoordelijk zou zijn gebruikt, zoals in 'spontaan (optredende) diarree', of' (ik krijg) spontaan diarree'.
Precies dit, danku haha
Maaar even terug on topic; thanks voor jullie reacties, denk dat ik maar even langs de huisarts ga. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven