Spontane diarree
dinsdag 27 november 2018 om 19:33
Beetje rare en viezige titel maar een wel erg vervelend probleem. Ik heb last van ‘spontane’ diarree. Er is dan de hele dag niets aan de hand en ik voel me gewoon fit en dan in een keer buikkramp en diarree, vaak maar 1 of 2 keer en dan is het weer over. Vaak is het ‘s avonds. Ik heb al gelet op mijn voeding, of het hiermee verband hield, maar ik kan geen patroon o.i.d ontdekken.
Als dit thuis gebeurt is het vervelend, maar daar blijft het dan bij. Helaas is dit ook vaak bij andere mensen (bezoek), op het werk of tijdens een sporttraining.
Mensen bij wie dit bekend voorkomt of iemand tips?
Als dit thuis gebeurt is het vervelend, maar daar blijft het dan bij. Helaas is dit ook vaak bij andere mensen (bezoek), op het werk of tijdens een sporttraining.
Mensen bij wie dit bekend voorkomt of iemand tips?
dinsdag 27 november 2018 om 19:36
Ik heb het ook. Bij koolhydraten en bij dingen zoals ijs/heel koud eten. En echt vettig eten.
Het is niet 1 bepaald soort eten.
Ik heb naar blijkt diabetes en prikkelbare darm syndroom, dat laatste wist ik al maar hoe ouder hoe erger. Bij welk eetpatroon dan ook. Zodra ik iets van de dingen hier boven eet is het mis.
Het is niet 1 bepaald soort eten.
Ik heb naar blijkt diabetes en prikkelbare darm syndroom, dat laatste wist ik al maar hoe ouder hoe erger. Bij welk eetpatroon dan ook. Zodra ik iets van de dingen hier boven eet is het mis.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 27-11-2018 20:06
29.18% gewijzigd
dinsdag 27 november 2018 om 19:39
woensdag 28 november 2018 om 00:38
Niet correct. Spontane heeft betrekking op diarree, en wordt vervoegd als bijvoeglijk naamwoord. Vergelijk 'spontane opwelling'. het zou alleen 'spontaan' zijn, wanneer het bijwoordelijk zou zijn gebruikt, zoals in 'spontaan (optredende) diarree', of' (ik krijg) spontaan diarree'.
don't watch the movie, read the book
woensdag 28 november 2018 om 17:52
Precies dit. Kan nooit kwaad om dit even met je huisarts te bespreken. Heb je verder geen klachten zoals pijn, vermoeiheid, misselijkheid etc? Als je dat wel hebt zou ik sowieso binnenkort naar de huisarts gaan.nachtvlinder1977 schreef: ↑28-11-2018 00:24Voedingsdagboek bijhouden en dan een keer naar de huisarts als dit regelmatig gebeurt.
Wbt eten: het kan soms heel lastig te achterhalen zijn waar je precies op reageert. Als je dat echt graag goed uit wilt zoeken en er zelf niet helemaal uit komt is het aan te raden om samen met een diëtist een eliminatiedieet te doorlopen.
woensdag 28 november 2018 om 20:31
Precies dit, danku hahaWildeMimosa schreef: ↑28-11-2018 00:38Niet correct. Spontane heeft betrekking op diarree, en wordt vervoegd als bijvoeglijk naamwoord. Vergelijk 'spontane opwelling'. het zou alleen 'spontaan' zijn, wanneer het bijwoordelijk zou zijn gebruikt, zoals in 'spontaan (optredende) diarree', of' (ik krijg) spontaan diarree'.