Steeds verkouden
woensdag 10 november 2010 om 20:03
Ik merk dat ik dit jaar van de ene verkoudheid in de andere val. Het gaat een week goed en hoppa daar heb ik weer een virus te pakken.
Dan heeft mijn zoontje het weer en kan ik zelf ook weer beginnen.
Ben het nu echt wel zat!
heeft iemand nog tips om mijn weerstand te verhogen?
Ik kom normaal dagelijks buiten, fiets en wandel dan wel.
Neem wel multivitamine.
heb het overigens nog nooit zo erg gehad als dit jaar. Herkenbaar??
Hoest nu weer de longen uit mijn lijf.
Heb overigens een paar weken geleden een antibioticakuur gehad vanwege blaasontsteking. Denk dat je weerstand daar ook van naar de knoppen gaat.
Voor zover ik die had.
Ben alleenstaande moeder dus weinig rust. Heb ook geen tijd ziek te zijn
Maar baal hier zo van. Ja er zijn veel ergere dingen dat weet ik wel maar wil hier graag vanaf!
Echinea force hoor je ook veel over??
Dan heeft mijn zoontje het weer en kan ik zelf ook weer beginnen.
Ben het nu echt wel zat!
heeft iemand nog tips om mijn weerstand te verhogen?
Ik kom normaal dagelijks buiten, fiets en wandel dan wel.
Neem wel multivitamine.
heb het overigens nog nooit zo erg gehad als dit jaar. Herkenbaar??
Hoest nu weer de longen uit mijn lijf.
Heb overigens een paar weken geleden een antibioticakuur gehad vanwege blaasontsteking. Denk dat je weerstand daar ook van naar de knoppen gaat.
Voor zover ik die had.
Ben alleenstaande moeder dus weinig rust. Heb ook geen tijd ziek te zijn
Maar baal hier zo van. Ja er zijn veel ergere dingen dat weet ik wel maar wil hier graag vanaf!
Echinea force hoor je ook veel over??
woensdag 10 november 2010 om 20:27
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar zolang hij onder de 4 is, zal hij heel vaak van alles aan virussen oplopen en je daarmee infecteren. Tot zover het slechte nieuws
Weerstand kun je ook verhogen door saunabezoek, bijv. in de sportschool. Verder goed eten, voldoende slaap!!! Bij aanhoudende klachten misschien toch even langs HA gaan, kijken wat die te zeggen heeft...
Weerstand kun je ook verhogen door saunabezoek, bijv. in de sportschool. Verder goed eten, voldoende slaap!!! Bij aanhoudende klachten misschien toch even langs HA gaan, kijken wat die te zeggen heeft...
woensdag 10 november 2010 om 20:30
Zoon is nog onder de 4 inderdaad.Voldoende slaap ja dat is wel wat, alleen lukt het me nooit die benodigde acht uren te halen. Kom s avonds nooit meteen in slaap en dan s ochtends weer vroeg.
En af en toe een avondje doorhalen heeft ook niet meegeholpen.
Maar juist nu ik wat meer rust heb genomen krijg ik het ene na het andere.
Misschien moet mijn lichaam zich herstellen ofzo? Heb een paar jaar veel stress gehad, nu eindelijk weer wat in rustiger vaarwater, al blijft het met een peuter druk druk
En af en toe een avondje doorhalen heeft ook niet meegeholpen.
Maar juist nu ik wat meer rust heb genomen krijg ik het ene na het andere.
Misschien moet mijn lichaam zich herstellen ofzo? Heb een paar jaar veel stress gehad, nu eindelijk weer wat in rustiger vaarwater, al blijft het met een peuter druk druk
woensdag 10 november 2010 om 20:36
woensdag 10 november 2010 om 20:37
Probeer eens Echinacea forte (is er van VSM, maar ook van huismerk drogisterij). Ik had een jaar geleden precies hetzelfde als jij en dit werkte bij mij erg goed. Trouwens bij de Etos hebben ze ook een speciale Echinacea kuur (eigen merk), dan helpt om je weerstand even een extra boost te geven. Daarna kun je gewoon één keer per dag een capsule nemen.
woensdag 10 november 2010 om 20:43

woensdag 10 november 2010 om 20:44
woensdag 10 november 2010 om 21:38
Nou, zal ik eens iets grappigs vertellen..?
In `Der Spiegel` (van 2 weken geleden) staat dat wetenschappers sinds kort beweren dat veel verkoudheden e.d. hebben, een teken van GOEDE weerstand is, immers je lichaam moet er anti-lichaampjes voor aanmaken. Hoe erger de symptomen zijn, hoe beter je lichaam zich tegen dat soort virussen weert. De virussen die je hebt `overleefd`komen ook niet meer terug, daarvoor ben je immuun.
Helaas zijn er een paar honderd virussen, dus je krijgt er elke keer weer een nieuwe voor terug.
Dat is ook de reden dat kinderen zo vaak verkouden zijn en bejaarden bijna nooit, die zijn al voor vele virussen resistent.
Maar dat heb ik dus allemaal maar gelezen,he, klonk wel interessant...
Alleen ben ik dus nooit ziek....(geen weerstand dus, volgens deze theorie...)..
In `Der Spiegel` (van 2 weken geleden) staat dat wetenschappers sinds kort beweren dat veel verkoudheden e.d. hebben, een teken van GOEDE weerstand is, immers je lichaam moet er anti-lichaampjes voor aanmaken. Hoe erger de symptomen zijn, hoe beter je lichaam zich tegen dat soort virussen weert. De virussen die je hebt `overleefd`komen ook niet meer terug, daarvoor ben je immuun.
Helaas zijn er een paar honderd virussen, dus je krijgt er elke keer weer een nieuwe voor terug.
Dat is ook de reden dat kinderen zo vaak verkouden zijn en bejaarden bijna nooit, die zijn al voor vele virussen resistent.
Maar dat heb ik dus allemaal maar gelezen,he, klonk wel interessant...
Alleen ben ik dus nooit ziek....(geen weerstand dus, volgens deze theorie...)..